Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cemlys schreef:Hier ook Pds, darmomderzoeken gehad een paar jaar geleden waar niks is uitgekomen. Ik drink amper melk, eigenlijk zou ik idd een keer voeding moeten gaan uitsluiten. Verder lijkt het bij mij ook iets hormoongerelateerd te zijn. Zonder pil stuk beter maar rond ovulatie en rond ongesteldheid is het feest. Tenminste dit valt mij de laatste maanden op. Soort dagboek bijhouden is l geen slecht idee. Probiotica hadden bij mij weinig effect.
Irene_S schreef:Jeetje wat vervelend! Wel bijzonder dat witbrood dan geen problem geeft. Juist dat is doorgaans echt een verstopper en plakt ontzettend aan de darmwand. Is is maisbrood of spelt geen optie? Vooral die laatste is beter te verteren. Wel goed kijken dat er dan niet alsnog tarwe aan toe is gevoegd.
Je zou een dagboek bij kunnen houden om te kijken welke soorten voeding nu wel en geen reactie opleveren.
Heel veel sterkte.
Liesje89 schreef:Ik heb een lactose test gehad waar een lichte intolerantie uit kwam, een darmonderzoek en een maagonderzoek. Geen rare dingen of ontstekingen gevonden en zodoende kreeg ik de stempel PDS en leer er maar mee leven. In eerste instantie kreeg ik geen medicijnen, pas toen ik erom vroeg kreeg ik duspatal. Dit doet echter vrij weinig voor mij. Ook heb ik psylliumvezels gekregen maar die kreeg ik absoluut niet weg geslikt dus daar ben ik nooit mee verder gegaan.
Ik ben zelf op gaan letten waar ik wel en niet tegen kan en dan zijn vrij veel groentes, sauzen, aardappelen, gekruid eten, frituur en ik ben dus voorzichtig met melkproducten.
henshem schreef:Ook ik heb jarenlang last van buikklachten gehad en de diagnose pds van de internist gehad. Toch aan de huisarts een doorverwijzing gevraagd naar een allergoloog. Ik blijk een nikkelallergie te hebben (ook voor voeding waar nikkel in zit) en had een histamine intolerantie. De laatste is na anderhalf jaar diëten nu redelijk op zijn retour.