Hevige napijn verstandskies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 03:14

Ik zou sowieso naar de tandarts gaan want als er wel een ontsteking zit gaat dit niet zomaar weg.
zo krijg je er alleen maar meer last van.

oke. Ja spoelen met waterstofperoxide dood de bacteriën, zo werd geprobeerd om de kies rustig te krijgen maar ik begreep dat de pijn toch erger werd en ze hem er hebben uitgehaald.

klopt hoor. 1 verdoving is niet genoeg als er een kies wordt uitgehaald, de kies moet aan alle kanten verdoofd zijn en ontstoken weefsel is vaak moeilijk te verdoven.

het is natuurlijk ook geen pretje, zo'n behandeling.

ik zou morgen sowieso de tandarts bellen en even langsgaan.
laat je even weten hoe het is gegaan bij de tandarts? En wat de tandarts zei.

Marie111

Re: Hevige napijn verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:22

En anders doorverwijzing vragen voor de kaakchirurg. Die kunnen en mogen net wat meer als de tandarts.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:31

Waar is de kies uit, boven of onder.
ik heb afgelopen juli 3 kiezen in een keer laten weghalen. De vierde zit er goddank niet.
Ik heb van de bovenste kiezen geen last gehad. Maar onder... helll, 2 weken compleet afzien met ibuprofen bruis en paracetamol. En koelen idd.
Moest met een dag of wat met een spuitje spoelen, heel onaangenaam gevoel maar kwam enorm troep uit. Voornamelijk bloed.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 07:36

De kies is er linksonder uit.

Ik heb zojuist, na een waardeloze nacht, weer de telefoon centrale van de tandarts gebeld. Ik kan vanaf 10 uur terecht bij een dienstdoende tandarts hier een eindje vandaan. Ben je wel mooi klaar mee zeg, ze zeiden dat ik de kosten van het consult direct moet voldoen..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:38

Ik dacht t al.

Ik ben ook terug geweest, maar meer dan spoelen konden ze niet doen.
Ik hoop dat t niet een ontsteking s TS.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:53

GrumpyCat schreef:

Ik heb zojuist, na een waardeloze nacht, weer de telefoon centrale van de tandarts gebeld. Ik kan vanaf 10 uur terecht bij een dienstdoende tandarts hier een eindje vandaan. Ben je wel mooi klaar mee zeg, ze zeiden dat ik de kosten van het consult direct moet voldoen..

Is er een nafoto gemaakt om te kijken of alles er goed is uitgetrokken? Ik zou een verwijzing vragen naar de kaakchirurg en andere pijnstilling zoals Tramadol. Is troep maar je gaat daar waarschijnlijk wel het effect van voelen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 08:06

BKonline schreef:
GrumpyCat schreef:

Is er een nafoto gemaakt om te kijken of alles er goed is uitgetrokken? Ik zou een verwijzing vragen naar de kaakchirurg en andere pijnstilling zoals Tramadol. Is troep maar je gaat daar waarschijnlijk wel het effect van voelen.

Nee ze hebben geen nafoto gemaakt. Hoort dat wel? Lijkt me erg lastig, aangezien na het trekken je hele mond verdoofd is en je op gaas moet bijten om het bloeden te stelpen.

Mijn vriend is een beetje huiverig voor de dienstdoende tandarts i.v.m. de kosten. Even laten kijken en het voorschrijven van andere pijnstillers of AB indien nodig zal toch geen honderden euro's kosten? :?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:11

Dan zou ik daar alsnog naar vragen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:15

Door het drukken tegen die andere kies is die vast nog wat geirriteerd. zoiets duurt een paar dagen. OOk het trekken van een kies kan even goed gevoelig zijn. Kamille thee drinken verder even rustig aan doen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:22

Balen zeg!

Mij lijkt dat je de kosten eventueel kan declareren bij je verzekering?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:26

BKonline schreef:
GrumpyCat schreef:

Ik heb ook tramadol :j dat is het enige wat werkt ik slikte 50mg tramadol met 1000 mg paracetemol. Mijn verstandskies is ook horizontaal doorgkomen hij zit er nu ook nog in, de reden is omdat hij schuin in de andere kies zat :) en die kies is eruit gehaald. Nu houdt de verstandskies alles op zijn plek :P

Is zoiets ook niet bij jou gebeurt? dat hij dus letterlijk in de andere kies zat?

edit: ik ben dus mooi bij de kaakchirurg geweest, ik vertikte het om zoiets complex bij de tandarts te doen :P

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 08:31

Bedankt voor de tips en reacties iedereen. Ik zit op mobiel, dus op iedereen individueel reageren is een beetje lastig.

Het lijkt mij ook inderdaad dat ik de kosten kan terug declareren. Wellicht dat ik even kijk of ik mijn zorgverzekering kan bellen (als die bereikbaar zijn op zaterdag..)

@ kirri;
Of hij echt in de andere kies zat weet ik niet. Ik heb de foto zelf niet gezien, mijn vriend wel. De tandarts zei dat hij horizontaal er tegen aan zat te drukken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:32

Ik ben vorige week op Ameland op vakantie naar de tandarts geweest :+ daar bleek ik een gaatje te hebben aan de zijkant van mn kies die ze pas bij de foto zagen, zo verstopt. Ze heeft toen als nood oplossing de zenuwen plat gelegd in die kies en nu wacht ik tot het 30 mei is en de kaakchirurg hem er uit kan halen.
Ik voel hem nog wel n beetje maar niet meer zo vreselijk als de eerste dagen voor mijn tandarts bezoekje.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 07-05-16 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:32

ik zou dat toch eens navragen, het kan namelijk zijn dat hij er een scheur in heeft gemaakt bv :j en dat doet ook ontiegelijk veel pijn

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 08:43

Au dat klinkt ook niet fijn, Eleionomae! Hopelijk krijg je niet te veel pijn in de loop der tijd, 30 mei duurt nog even. :(:)

Dat is wel handig om na te vragen ja, Kirri! Voor nu wacht ik tot ik mijn zorgverzekering kan bellen (om 9 uur) om te vragen of ik de gemaakte kosten kan declareren. Als dat het geval is,dan rij ik om 10 uur richting Woudenberg (waar de dienstdoende tandarts zit). Ik zie er als een blok tegen op. :(

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:17

Bij alle spoeddiensten geldt: je moet contant betalen en krijgt de rekening mee. Die is in te dienen bij je zorgverzekeraar zodat je het bedrag waar je recht op hebt vergoed krijgt. In het weekend overdag komt er €20,01 bij, kijken en niets doen kost ook €20,01. Een nafoto maak je alleen als je ziet dat de wortel is afgebroken, maar dat is redelijk een voudig te zien.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:39

Ik heb ook 2 horizontale verstandskiezen gehad onderin m'n kaak. De ene is goed gegaan met de ander zit er nu na 1,4 jaar ongeveer nog een gat in mijn kaak. Ik zag elke x wat wits zitten en dacht Heej is dat geen stukje hechting dus ik had de tandarts gebeld maar dacht ja kan ook zelf even kijken. Zat er dus gewoon nog een stukje kies in mijn kaak die mijn kaak er dus zelf uit heeft gedrukt.

Ik had voor de pijn er na ibuprofen 600 Mg bruis en moet zeggen dat het bij mij wel enorm goed werkte. En elke x maar een ijs ding op m'n wang gehouden om het te koelen.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:41

Nou succes, kosten kun je terug declareren, ligt aan je verzekering wat je vergoed krijgt.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 09:55

Bedankt iedereen! Dat klinkt pijnlijk Sweetgirl! :oo

Ik ben inmiddels onderweg naar de weekend tandarts. Zorgverzekeraar gebeld, maar de juiste afdeling was niet aanwezig. Ik gok het er maar op dat ik het inderdaad gewoon terug kan declareren en anders jammer dan!

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:06

Ik zou alvorens ze echt iets gaan doen vragen naar de kosten.

een na foto wordt niet vaak gemaakt alleen als er een stuk wortel is afgebroken of als ze dit vermoeden.

napijn is normaal en de pijn kan soms dan ook ondraaglijk zijn.
alleen aangezien je een vieze smaak in je mond hebt denk ik aan een ontsteking.
het kan zijn dat ze de wond gaan uitspoelen om de troep eruit te krijgen.

succes straks

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:20

Ik heb vorige week een ontsteking gekregen bij mijn verstandskies en moest 3 keer daags spoelen met waterstofperoxide en ik kreeg zakjes ibuprofen 600 mg mee en die hielpen erg goed. En ik koelde het vaak en at waterijs om te koelen.

Gelukkig is bij mij de ontsteking weg sinds donderdag. Heel veel sterkte ermee!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:22

Bah, het klinkt allemaal niet lekker TS! Ben je al terug van de tandarts en hoe gaat het nu?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 11:28

GDG schreef:
Bah, het klinkt allemaal niet lekker TS! Ben je al terug van de tandarts en hoe gaat het nu?

Nope ik zit al anderhalf uur in de wachtkamer te wachten. Het is een inloop spreekuur op volgorde van binnenkomst. Ik kwam 5 minuten na openingstijd binnen en toen zaten er al ruim 7 mensen voor mij! Nu nog 2 voor mij.. het schiet niet op helaas.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:49

GrumpyCat schreef:
GDG schreef:

Nope ik zit al anderhalf uur in de wachtkamer te wachten. Het is een inloop spreekuur op volgorde van binnenkomst. Ik kwam 5 minuten na openingstijd binnen en toen zaten er al ruim 7 mensen voor mij! Nu nog 2 voor mij.. het schiet niet op helaas.

:wow: . Pf, balen zeg! Hopelijk ben je nu dan inmiddels wel geweest en ook echt geholpen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:01

Ondertussen al geholpen mag ik hopen.
Sterkte ermee :(:)