Zonnebrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:19

Ik heb een tijd in Australië gewoont en daar gebruikte ik voor m'n witte huidje gewoon de simpele Nivea Sun, eventueel die voor kinders. :j Ik wordt absoluut niet bruin, alleen maar rood. Ben daar met die Nivea nog nooit verbrand (en overigens ook nog nooit bruin geworden. :P )

Voor je gezicht vind ik Clarins erg fijn. Ruikt lekker en voelt heel even vettig, maar dat trekt snel weg. :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:20

Ik ben verliefd op de zonnebrandcreme van de action. Het is goedkoop, plakt niet en ruikt niet bizar sterk. Daarnaast werkt het echt prima, want als ik me gewoon 's ochtends een keer insmeer, is dat voor dit soort dagen genoeg om de dag door te komen. Mocht de zon sterker zijn en ga ik echt bewust langere tijd in de zon dan smeer ik nog een aantal keer.

Btw, hier een heel blond persoon met roze huid :) Ik gebruik factor 40.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:23

Danique schreef:
Vision of P20!

DIT...

Echt waar, investeer in een all day/sports/watervaste zonnebrand. De rest is troep of werkt alleen als je meerdere keren blijft smeren.

Ik zweer bij Vision, wat een verschil toen ik dat spul ontdekte!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:25

Ik gebruik de 50+ van nivea, die hebben ze in een soort deo bus en plakt helemaal niet! Super spul, ik hoef helemaal niet vaak te smeren terwijl ik normaal gesproken nog verbrand als ik ieder half uur smeer. Volgensmij hebben ze die ook wel in 30+ in een deo bus. Nu in de aanbieding bij de kruidvat haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:26

Kelly_ann schreef:
Danique schreef:
Vision of P20!

DIT...

Echt waar, investeer in een all day/sports/watervaste zonnebrand. De rest is troep of werkt alleen als je meerdere keren blijft smeren.

de hele dag bescherming tegen de zon kan helemaal niet... En andere dingen troep noemen; vision of P20 zijn ook niet bepaald heilige goedjes, en zeker niet aan te raden om maar 1x te smeren per dag!

http://www.beautyscene.nl/huidverzorgin ... -jetske-ul

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:39

Voor mensen die erin geïnteresseerd zijn een aantal ingrediënten zie je liever niet terug in een zonnebrandcrème. De meest bekende is oxybenzone (octyl methoxycinnamate, octocrylene en avobenzone)

Veel bekende merken gebruiken dit veelvuldig in bijna al of veel van hun zonnebrandcrèmes. Beste voorbeeld van echt troep op dat punt is Vision, wat daar allemaal inzit!

http://www.dr-jetskeultee.nl/oxybenzone ... obj7777432

Begrijp me niet verkeerd hoor. Verbranden is nog slechter dan smeren met deze ingrediënten. Echter zijn er tegenwoordig steeds meer merken die wel goed bezig zijn met de gebruikte ingrediënten lijst.

Dus voor de mensen die nog bewuster willen smeren, check even wat ze er allemaal ingestopt hebben voor je het op je smeert :)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:44

Kelly_ann schreef:
Danique schreef:
Vision of P20!

DIT...

Zonnebrand moet je blijven herhalen voor het gewenste resultaat (elke zoveel uur)! Dat zijn gewoon verkoop trucjes All day etc.

Alleen zonnebrand op basis van een mineraal filter die echt op je huid ligt (witte waas) die houdt het langer vol (nog steeds geen hele dag!). Geen volledig chemische filters die in je huid trekken zoals veel of alles van Vision en vele andere merken

vuurneon

Re: Zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:49

vision! Zelfs mijn extreem gevoelige baby smeer ik ermee in (volwassen variant) en gaat super :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:57

Absoluut visinn, mijn vader gebruikte het (rood haar en sproeten met bijbehorende huid) en kon hiermee zelfs in de zon wat bruin worden ipv rood onder de parasol.
Hij smeert rustig 3 keer per dag, dat wel.

Ik smeer het nu ook, 1 keer per dag en verbranden gebeurt Niet. Ook niet na een dag bij de paarden in de zon bezig zijn enzo :)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:11

vuurneon schreef:
vision! Zelfs mijn extreem gevoelige baby smeer ik ermee in (volwassen variant) en gaat super :)

Oeff ik zou voor een baby toch echt geen vision gebruiken! Laat staan ook nog eens de volwassen variant! (Baby varianten zijn niet voor niets altijd een stuk milder voor de huid)

Je wil voor een baby/jonge kinderen huid een zonnebrandcrème op basis van een mineraal filter en zo min mogelijk chemisch filter. Wat je nu gebruikt is naar alle waarschijnlijkheid 100% chemisch met daarin zeer schadelijke stoffen (oxybenzone, zie bovenstaande post) zeker voor een babyhuid.

Ik denk dat je veel kan hebben aan onderstaande linken. De onderste heeft ook nog een lijst van zonnebrandcrèmes met een aantal zonnebrand opties die je wél bewust en verantwoordt op een babyhuid kan smeren.

http://www.beauty-review.nl/de-beste-zo ... -voor-baby

http://www.kidstravelservice.nl/zonnebr ... r-je-kind/
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 06-05-16 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:15

hier hoed en zonnebril, en dan nog factor 50 nodig.Best belangrijk,mijn vader kreeg huidkanker en dat wil je niet! De nivea visage 5o+ is niet plakkerig,integendeel,eerder droog. Ik heb het liefste Yves Rocher die voornamelijk plantaardige ingredienten gebruikt en geen dierproeven.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:39

Ik zag hier al Vision en P20 al langs komen. Beide erg goede zonnebrand creme's.

Persoonlijk vind ik P20 alleen ontzettend stinken en hij vlekt op kleding.
Ik gebruik dus meestal Vision zonnebrandcrème. Ook tijdens het zwemmen / varen etc blijft hij prima zitten, zo lang je je huid niet droog schrobt na het zwemmen, maar gewoon de handdoek om je heen slaat. Mijn nek, borst, schouders en gezicht doe ik wel elk uur of elke 2 uur even bijsmeren.

Als ik al wat bruiner ben (aan het einde van mijn zonvakantie of einde zomer) dan gebruik ik vaak nog Australian Gold factor 30. Daar word je snel en mooi bruin van, maar ik weet niet of deze goed genoeg beschermt op mijn lichte huid.

Zonder zonnebrand crème ben ik in 10/20 minuten verbrand in zo'n zonnetje als vandaag. Maar op de een of andere manier kan ik als ik goed smeer ontzettend bruin worden.

@Iris, die op mineralenbasis ga ik eens proberen, ik krijg namelijk van (bijna) alle zonnebrandcreme's bulten die enorm jeuken.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:44

Nutrimetics, zowel in spray als pomp vorm. Geen olie, maar wel factor 50 voor het hele gezin. Plakt niet. smeert goed uit.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:48

Ik heb van die spuitbussen zonnebrand. Super spul! Heb zelf ook een gevoelige huid en een hekel aan plak. Dit is voor mij de oplossing!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:48

lisem94 schreef:
Voor mensen die erin geïnteresseerd zijn een aantal ingrediënten zie je liever niet terug in een zonnebrandcrème. De meest bekende is oxybenzone (octyl methoxycinnamate, octocrylene en avobenzone)

Veel bekende merken gebruiken dit veelvuldig in bijna al of veel van hun zonnebrandcrèmes. Beste voorbeeld van echt troep op dat punt is Vision, wat daar allemaal inzit!

Begrijp me niet verkeerd hoor. Verbranden is nog slechter dan smeren met deze ingrediënten. Echter zijn er tegenwoordig steeds meer merken die wel goed bezig zijn met de gebruikte ingrediënten lijst.

Dus voor de mensen die nog bewuster willen smeren, check even wat ze er allemaal ingestopt hebben voor je het op je smeert :)

Daar heb ik me vorig jaar in proberen te verdiepen. Iedereen die zegt dat de meeste merken troep zijn maar niemand die dan wél een goed merk kon noemen. Dus dit jaar heb ik maar Vision gekocht, geen zin om weer op zoek te gaan naar een goed merk.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:46

RubyRed schreef:
Ik heb nu van garnier ambre solaire van die dry spray gekocht. Wel factor 50. Heb m nog niet geprobeerd maar misschien is dat een idee?

Vandaag uitgeprobeerd, superfijn spul! Heb meteen nog twee bussen gekocht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:20

Selina schreef:
lisem94 schreef:

Daar heb ik me vorig jaar in proberen te verdiepen. Iedereen die zegt dat de meeste merken troep zijn maar niemand die dan wél een goed merk kon noemen. Dus dit jaar heb ik maar Vision gekocht, geen zin om weer op zoek te gaan naar een goed merk.

Zoals ik al zei: Lovea is op basis van mineralen. Ik heb me er al in verdiept. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:23

dermatoloog van het Erasmus MC over zonnebrand in kassa, duurt 10 minuutjes.

Hoe dik moet je smeren?
Is duurder beter dan goedkoper?
Hoe lang houdbaar?
etc.

http://kassa.vara.nl/media/356643

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:27

Ik zweer bij de producten van Australian Gold.
Heel fijn spul.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:50

lisem94 schreef:
MissMiekjee schreef:
La Roche Posay Anthelios XL zonnebrand. Is te krijgen in alle SPF-sterktes (8/20/30/50+), geschikt voor de meest (acné)gevoelige huid en met verschillende soorten "finishes" (dus de ene werkt matterend, de andere hydraterend, etc.). Is er zowel in olie, als crème, als melk/lotion.

Hoe zit het met dit merk met het plakgehalte? Trekt het goed in etc? Met welke variant/lijn heb jij specifiek ervaring?

Het is juist geschikt voor een vette huid dus het plakt totaal niet. Het is alleen bij de apotheek te verkrijgen, maar ik vond het altijd fantastisch spul.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:54

Sjolvir: nou, je haalt me de woorden uit de mond :x
Had het ook gezien en kan het idd aanraden om te kijken :D

Vond vooral het antwoord op de vraag:
Kan ik van vorig jaar de fles nog gebruiken erg leerzaam O:) !

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:56

Ik vind vooral dat je je huid net kwetsbaarder maakt met al dat smeren en geleidelijk opbouwen over de jaren heen... hier nooit niks van smeren en nooit geen aanpassingen qua zon opzoeken vs schaduw!

Vanmiddag ook, volle bak 2u gaan wandelen in de zon met de honden en daarna 2u met het paard buiten gaan rijden in de zon... geen zonnebrand en me niks aangetrokken van de zon... en gaat helemaal prima!
Ja, wat roder maar dat is door de warmte, verbrand ben ik niet en niks pijn en morgen is dat rode helemaal egaal mooi bruin... nochtans ook een gevoelige huid hier maar net omwille van het nooit te mieperig omgaan ermee, nu dit resultaat toch al enkele jaren!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 01:06

@LittleGift: de problemen komen ook pas met de jaren. ;)

Ik smeer fanatiek. Ik woon nogal zonnig en jaargetijde afhankelijk is factor 30-50 normaal. Ik heb heel veel verschillende merken zonnebrand crème geprobeerd, maar ik blijf tegen een probleem aanlopen. Ik loop dagelijks in de bergen met mijn honden. Lekker actief, flink zweten. Ondanks dat ik waterproof crème gebruik loopt het zweet toch van haargrens, naar voorhoofd, richting ogen. Als ik niet kan voorkomen dat er ook maar een minuscul druppeltje in mijn eigen komt barst de ellende los: tranen, prikken, bijna niets meer kunnen zien, etc.
Heel vervelend, want ik ben graag actief en bescherm ook graag mijn huid. Ook zie ik graag waar ik mijn voeten neerzet. :+
Nogmaals: ik heb veel merken geprobeerd, van goedkoop tot peperduur. Wellicht heeft iemand hier dé tip? Vast bedankt! :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 07:27

wat een hoop tips! erg fijn.
is er ook een wat goedkopere zonnebrand welke goed uitsmeert en niet zo plakt? bijv. van de hema?
vind dat spul altijd zo onwijs duur, aangezien in het filmpje al werd aangegeven dat goedkoop net zo goed kan zijn, heeft dit toch de voorkeur, maar het moet wel fijn smeerbaar zijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:14

Palmera: en zo'n sportband dat je om het voorhoofd doet? Zie je vaak bij sporters... vangt het zweet op van het voorhoofd en vanuit de haarlijn... dat is elastisch en in een soort badstof...