Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
malih schreef:Ook ik heb t wel eens over wogen maar t idee dat ik medicatie moet slikken cq spuiten voor een ander staat me echt zo ontzettend tegen :-(
egnie schreef:TS Ik hoop dat met jullie donor alles goed gaat komen.
Er staan best pittige reacties bij. Ik snap de reactie wel, maar om nou te zeggen leer er maar mee leven dat je geen kinderen kunt krijgen vind ik wel pijnlijk om te lezen. In mijn ogen hoef het niet dubbel ingewreven te worden en vind het niet chique om het zo te vermelden. Maar goed dat is mijn mening.
linnie050 schreef:Hoe werkt eiceldonatie?
De techniek achter eiceldonatie is vrijwel dezelfde als die plaatsvindt bij een IVF behandeling.
De eiceldonor krijgt een hormoonbehandeling waardoor er meerdere eicellen tegelijk gaan rijpen.
Wanneer de eitjes gerijpt zijn worden ze door een punctie uit de eierstok gehaald.
..............
Overweeg je eicellen te doneren, denk hier dan goed over na.
Het kan een emotionele en lichamelijk belastende behandeling zijn.
Een eiceldonor ondergaat een gedeeltelijke IVF-behandeling die ongeveer 2-3 weken duurt.
Het is ook belangrijk dat je eventuele partner achter je keuze staat.
Carr_friesje schreef:egnie schreef:TS Ik hoop dat met jullie donor alles goed gaat komen.
Er staan best pittige reacties bij. Ik snap de reactie wel, maar om nou te zeggen leer er maar mee leven dat je geen kinderen kunt krijgen vind ik wel pijnlijk om te lezen. In mijn ogen hoef het niet dubbel ingewreven te worden en vind het niet chique om het zo te vermelden. Maar goed dat is mijn mening.
En ironisch genoeg komen dit soort reacties vaak (even voor de duidelijkheid; niet altijd) van mensen die hun gezinnetje prima voor elkaar hebben met een paar leuke koters of mensen die absoluut geen kinderwens hebben.
Het is oh zo makkelijk gezegd.. 'je leert er maar mee leven'
Als je niks aardigs te zeggen hebt hou dan gewoon je mond...
Moeite met zwanger raken/geen kinderen kunnen krijgen is al pijnlijk genoeg. Dat hoeft niet extra ingewreven te worden door dit soort misselijke uitspraken.
HippoLogic schreef:Ze spuiten extra veel hormonen in om meer eitjes te oogsten. Hoe meer eitjes hoe meer business.Hoe groter het risico voor de donor. Het was ook aan het licht gekomen dat ze (de klinieken) verzwijgen hoeveel eitjes ze oogsten en die ook doorverkopen.
Michelle77 schreef:Er is een verschil tussen je mening geven of niet mogen geven en bovenstaande opmerkingen.
Vanuit mijzelf redenerend, ik kan heel goed begrijpen dat mensen NIET willen doneren. Geloof ook dat niemand zegt dat dat raar of kwetsend is.
Het IS iets heel heftigs en zeker niet voor iedereen weggelegd. Ik geloof ook niet dat ik het zou kunnen/willen, evenals dat ik niet zou willen dat mijn man sperma zou doneren.
Het gaat om de opmerkingen in de trant van dat je er maar mee moet leren leven als je geen kinderen kan krijgen.
Citaat:Dat klinkt een beetje als een legbatterij
Gianti schreef:ik snap dat het kwetsend over komt, maar als dat jouw motivatie is om het niet te doen? Voor mij is de belasting voor mijzelf een rede, maar ook dat ik vind dat er te ver wordt gegaan om voor iedereen mogelijk te maken om zwanger te raken, ook als het lichaam aangeeft hier dus niet geschikt voor te zijn. Dus ja in feiten zeg ik dan ook dat ik vind dat mensen ermee moeten leren leven.
en ik zal met mijn eicellen niet zwanger willen worden, omdat ik mijn kind niet mijn afwijking wil geven, maar zal dus ook voor mijzelf niet kiezen om eicellen van ander te accepteren
Michelle77 schreef:Gianti schreef:ik snap dat het kwetsend over komt, maar als dat jouw motivatie is om het niet te doen? Voor mij is de belasting voor mijzelf een rede, maar ook dat ik vind dat er te ver wordt gegaan om voor iedereen mogelijk te maken om zwanger te raken, ook als het lichaam aangeeft hier dus niet geschikt voor te zijn. Dus ja in feiten zeg ik dan ook dat ik vind dat mensen ermee moeten leren leven.
en ik zal met mijn eicellen niet zwanger willen worden, omdat ik mijn kind niet mijn afwijking wil geven, maar zal dus ook voor mijzelf niet kiezen om eicellen van ander te accepteren
Jouw motivatie is heel begrijpelijk, je eigen lijf en leven. Maar zoals jij het verwoordt vind ik al iets heel anders en minder kwetsend dan hoe het eerder gezegd wordt.
future_vet schreef:Interessant. Ik heb wel een kinderwens dus ik zou het nu sws nog niet doneren.
En als ik als kinderen had zou ik t niet doen omdat het niet anoniem is..
Straks mag je nog alimentatie gaan betalen... (Zou mij niks verbazen als ze die wetten veranderen)
_San87_ schreef:Het was mijn bedoeling niet om te kwetsen. Mocht mijn opmerking kwetsend over zijn gekomen, dan mijn excuses.
Mijn mening blijft echter dezelfde.