Hmm jammer dat je huisarts niet wat meer " nazorg" advies heeft gegeven. Wanneer de ontsteking verminderd is, zou ik wel zo'n 2 of 3x langs de fysio gaan zodat je gerichte oefeningen en advies mee krijgt om dit ( onsteking / overbelasting) in de toekomst te voorkomen.
Je kuitspier kun je " meten" door met de bal van je voet op de trap te gaan staan en dan door buigen naar beneden. Dit moet gemakkelijk gaan. Nu niet doen trouwens met die ontstoken pees!
Ik kan me geen fysio veroorloven op het moment, dus dat gaat helaas niet. Ik had idd wel wat meer advies willen hebben, ben zelf op zo'n moment dan een beetje blanco en weet ik niks meer te vragen..
Ineke2
Geplaatst: 02-05-16 20:29
Volgende keer op een briefje schrijven. Al is het maar " en de nazorg, hoe kan ik nu voorkomen dat ik dit weer krijg?"
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 02-05-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
maaikemuis
Geplaatst: 02-05-16 20:29
Het is iets wat ik je toch aan wil bevelen, beide (fysio het meest ivm shochwave therapie).
De hersteltijd kan oplopen tot wel een half jaar en dan nog kunnen de klachten blijven of in alle hevigheid terug kunnen komen tot aan een chirurgische ingreep aan toe. Wanneer de klachten mild zijn is het zaak het goed aan te pakken.
Je kunt moeilijk een half jaar lang ontstekingsremmers slikken. Daarnaast lost het slikken van ontstekingsremmers ook niet het mogelijk onderliggende probleem op.
Daarom wil ik nu eerst kijken hoe het gaat met rust nemen icm ontstekingremmers en masseren. Veel oefeningen kun je nu toch niet doen als het nog ontstoken is lijkt me? Het is niet dat ik fysio afkets ofzo, maar ik moet t wel kunnen betalen en dat gaat nu even niet..