Je betaald voor een verzekering om er indien nodig ook gebruik van te maken, ik heb ook een aanvullend pakket genomen en dat heb ik niet gedaan omdat het zo leuk staat op het pasje dat ik dat heb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A3a1 schreef:Omdat het met kneuzing niet nodig is om naar fysiotherapie te gaan.
En dat en de rest heb ik eigenlijk allemaal al geschreven.
Nou de zorgpremies zijn flink hoog.
Als iedereen omdat het kan onnodig fysiotherapie ( of allerlei andere therapieën ) krijgt terwijl het niet echt nodig is.
Rijzen de zorgpremies nog meer de pan uit.
Hoe nonchalant er mee om wordt gesprongen zie ik haast iedere dag.
Je hebt foto's gehad, het is een kneuzing.
Ja heel pijnlijk, ik weet er alles van,
Maar gun het gewoon de tijd, het gaat vanzelf over.Je gaat er niet dood van en je blijft ook niet kreupel.
Misschien blijft het nog lang gevoelloos, dat heb ik nu nog. Maar ook dat, gewoon geduldig zijn.
Ook op de algemene huisartsen website staan oefeningen die je kunt doen.
Vraag ernaar.
Citaat:Direct koelen heeft een pijnstillend effect. Ook is het bij veel mensen zo dat dit de zwelling laat afnemen. Hierdoor is de kans op stijfheid veel minder groot. Vaak ontstaat ook de vraag of men het gekneusde lichaamsdeel moet bewegen. Dit om van de stijfheid af te komen. Doe dit vooral NIET! Het zal het herstel alleen maar in de weg zitten. Wat wel helpt is het gekneusde lichaamsdeel boven het hart houden. Ook dit vermindert de zwelling. Wanneer men vreest voor botbreuken (ook dan voelt men vaak een tintelend gevoel) moet men direct een huisarts raadplegen!
Anne. schreef:Dan liever heel gecontroleerd oefenen bij de fysio waardoor het herstel soepeler verloopt dan nog een paar maanden doorlopen met pijnklachten omdat ik het verkeerd belast.