Afvallen, problemen met eetgewoontes schoonfamilie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:39

Ik denk dat het het handigst is om zelf wat mee te nemen.
Bakje rauwkost, volkoren crackers met mager beleg?

Of misschien een pan soep maken als je er bent, weinig calorieën en makkelijk te maken uit een zakje.
En als het er staat lijkt het de anderen misschien ook wel lekker? Met evt een kaas-ui stokbrood uit de oven ( en daar dan zelf niet een groot stuk van nemen ;) )

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:44

Ik ken het probleem maar al te goed, wel in mindere mate, maar bij mijn schoonouders (zijn we elk weekend) nemen ook weer elk weekend lekkere koeken enzo mee van de markt. Ik kook daar meestal als ik er ben dus dan bedenk ik gewoon wat gezonds en begin nu ook steeds vaker daar lekkere dingen te bakken die niet zo slecht zijn, dus suikervrije taarten enzo en dan hoeven ze geen suikerbommen van de markt meer mee te nemen.
Suikervrij kan super lekker zijn en hoeft helemaal niet moeilijk te zijn om te maken.
http://www.mytaste.nl/z/suikervrije-taart.html

Succes nog met afvallen! Ben zelf ook hard mijn best aan het doen.

Azmay

Re: Afvallen, problemen met eetgewoontes schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:47

Ik ken je probleem, ik woon nu bij schoonfamilie en daar I'd elke dag koek of taart bij de koffie. Kwa gewicht kan ik wel twee stukken hebben, maar mijn darmen gaan kapot van de gluten helaas. Dus maar gewoon streng zijn voor mezelf. Ik heb met mezelf de afspraak dat ik 1x in de week een klein stukje taart mag en verder niet. Is prima te doen maar je moet jezelf er wel naar zetten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:56

eenitraM schreef:
Je hoeft het niet te eten hoor... Gewoon nee zeggen.

Maar je moet toch wat eten en als ze alleen maar boterkoek en chips hebben ga je wel honger krijgen als je niks eet omdat je nee zegt.

Je kan ook zeggen dat je s'middags een boterham met kaas en een glas melk wilt(oid) ipv die zoete bende.
Ik vind chips op zijn tijd best lekker en ook een stuk boterkoek gaat er wel in maar zeker niet 3x op een dag, elk weekend en als lunch.

Je kan ook nog maar 1x in de maand naar je schoonouders en dan kom je alleen nog maar om 15.00 uur en niet eerder.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:11

Maak een simpele couscoussalade met couscous, komkommer, tomaat, bosui en feta. Snuf, zout en peper en een scheutje citroen en een snuf munt. Heerlijk hartig en vult goed.Zo klaar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:25

De kunst is om toch zo af en toe jezelf wel wat toe te staan. 3x boterkoek is niet eens lekker, dat is volstouwen. Snij een portie boterkoek door de helft en neem 's morgens en 's avonds dat halve stukje. 2x genieten en dus geen nee hoeven zeggen maar wel met mate. Zeg nou eerlijk, de eerste 3 happen zijn het lekkerste stukje de rest prop je gewoon klakkeloos naar binnen.

Voor de zondag zou ik op zoek gaan naar een pastasalade. Met pasta komkommer en light dressings aangevuld met andere ingrediënten zoals blikje tonijn paprika tomaat maak je snel iets lekkers wat een stuk gezonder is dan chips. Dat kan daarnaast ook wel maar dan heb je aan een bakje wel genoeg ipv handen vol uit zo'n grote schaal te kanen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:45

Ik zou in deze situatie geloof ik op zondagochtend naar huis gaan en lekker mijn eigen ding gaan doen. Heb je (eindelijk) een lekkere vrije dag ga je de hele dag op de bank hangen en zitten vreten. Doodzonde zeg.
Ik zou mijn eigen plan trekken, je merkt snel genoeg of hij met jou wil zijn of dit voort wil zetten.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:47

Je kunt best iets voorbereiden voor het weekend (ik kook maar 1 keer per week ivm tijdgebrek).

Gewoon in bakjes en dan meenemen naar daar.

Boekweitpannenkoekjes met vers fruit (ipv taart)
Wortel / paprika/ komkommer etc. Met hummus ( ipv chips)
Rijst / kip / salade ( avondeten)
Bananenbrood (ipv koek)

En allemaal makkelijk te maken.

Waar een wil is, is een weg!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 23:14

Goof schreef:
Ik zou in deze situatie geloof ik op zondagochtend naar huis gaan en lekker mijn eigen ding gaan doen. Heb je (eindelijk) een lekkere vrije dag ga je de hele dag op de bank hangen en zitten vreten. Doodzonde zeg.
Ik zou mijn eigen plan trekken, je merkt snel genoeg of hij met jou wil zijn of dit voort wil zetten.

Ik zit de hele week al thuis (helaas werkloos maar wel zoekende) dus vrije tijd in overvloed. Vind het heerlijk om eindelijk even uit huis te zijn :)
Maar ik opende dit topic voor tips om die verleiding van lekker eten te weerstaan, geen tips voor mijn relatie. Die is prima :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:28

Ik zie mn vriend ook maar 1 of 2 dagen per week (tja, ouders die vinden dat meer niet gezond is) dus ik kies ook voor die dag bankhangen ipv alleen zijn.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:38

Ik zou vriendlief zeggen dat je graag om en om bij jou wil afspreken.
Kleinbehuisd of niet, het is toch jouw huis en aldoor maar daarheen moeten lijkt me niks.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:46

Toch jezelf een schop onder je kont geven en nee leren zeggen.
Als je toch tijd zat hebt bedenk dan doordeweeks al wat je wilt eten en meenemen voor het weekend. Laat het niet van de laatste minuut voor je de bus instapt afhangen. Je wilt afvallen dus geen boterkoek en chips maar gezonde alternatieven. Je hebt van die emmertjes met snoepgroenten dan neem je die toch mee?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:04

Zie probleem ook niet zo. Ja oke dag ke de verleiding moeilijk kam weerstaan.
Maar ik had anders gezegd ik wil afvallen dus neem mijn eigen eten mee. En 2 dagen op yoghurt leven of op crackers snoep tomaten alles wat er snel klaar is valt ook goed te overleven. Maar om nou gewoontes van schoon familie te willen verbeteren door gezonde Dingen te gaan koken. Nee zal ik niet doen. Dan had ik wel voor mijzelf gezorgd. En jij zelf moet dan toch echt leren mee zeggen er is geen andere keuze. Dat je van wat lekkers houd dat kan maar ipv 3 stukken boterkoek kan je er ook 1 nemen. Keuze is dan of voor jezelf zorgen en gezonde dingen meenemen of in je eigen huis blijven . Maar dat is ook niks aan