Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:28

Ja precies, had ik ook! Het is heerlijk om te doen en ik mis het ook echt, maar ben zelf zo competitief dat ik mezelf heb stukgelopen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 22:29

Oei, maanlicht. Dat klinkt vervelend! Wat zijn je klachten als ik vragen mag? Wanneer word je te fanatiek?

Grit, ik hoop dat je gelijk hebt!
Wat loop je nu?

@lootje. Geen hardloopmaatje. Dan ben ik ook flexibiliteit kwijt denk ik. As maandag is man niet thuis en wil ik toch weer proberen met kinderwagen ofzo O:)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:30

Ik meld me!

Ben nu al een paar weken bezig. Nu kan ik ongeveer 3,5 km lopen in 35 minuten :) in oktober is hier de 4 mijl, daar wil ik me voor inschrijven! Deze is 6,4 kilometer. Hopelijk lukt dat dan tegen die tijd :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:32

Je moet echt max 2x per week gaan lopen.
NOOOOOOOIT 2 dagen of zoals ik deed 3 dagen achter elkaar gaan lopen.
Je moet goede schoenen kopen...je voelt echt mega het verschil! Ik was 2 weken geleden te lui om schoenen te wisselen en liep met mn gewone sport nikes nou.....dat heb ik ook geweten!

Ik kreeg last dat ALLE demping uit mijn knie was dus gewoon lopen deed ELKE stap pijn. Van mijn paard afspringen deed MEGA pijn, traplopen ging niet, een klein sprintje om de weg over te steken ging niet. Gewoon echt een heel groot drama. Zo erg dat ik jaren niet meer gelopen heb zo geschrokken was ik! De huisarts zei rust rust rust tot het helemaal weg was en dan rustiggggg beginnen en eventueel met sportfysio.

En je krijgt na 4x lopen al van: ik wil weer, ik wil weer, ik wil weer, dan voel je de kick komen!
En ook ik riep altijd ik ga NOOOOOOOOOIIIITTTT hardlopen :')
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 16-04-16 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:33

Een hardloopmaatje kan ook negatief werken: je gaat over je tempo lopen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:41

Mijn klachten zijn lastig te omschrijven, het begon met stijfheid, ik had volgens de fyshio een shin splint blessure, mijn schenen voelden alsof iemand er hard tegenaan had getrapt. Vervolgens gingen mijn klachten met rust en een behandeling van de fysio niet weg en kon ik slechter wandelen, wandelen werd strompelen en ik had veel pijn. Er werd gedacht aan chronisch compartiment syndroom maar dat is het ook niet. De pijn is nu te omschrijven als constante druk, alsof je de dag ervoor veel te hard je onderbenen hebt getraind en een trap op loopt, ook jeukende pijn en af en toe felle steken, op verschillende plekken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:45

Dat voel je ook met slechte schoenen alleen is het dan na 3 dagen over.....niet fijn.....

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:55

Ik had vanaf het begin hele goede schoenen, speciaal zo'n filmpje laten maken. Helaas kan het ook met goede schoenen fout gaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:56

Oh ja dat bedoel ik niet maar dat gevoel krijg je ook na slechte schoenen. Maar goed ik kreeg blessures door TE fanatiek en TE vaak en alles TE te doen :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:57

Ik mag officieel niet eens lopen met mijn knieën maar nu met hele goede schoenen loop ik met gemak 3 of 4x per week. Minimaal een dagje rust ertussen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:59

Bienotje schreef:
Ricie, wanneer heb je jezelf opgelegd te beginnen? :D

Heb ik niet gedaan, das juist een probleem ook denk ik. Moet ff de motivatie vinden. Vind alleen lopen vreselijk en heb niemand waarmee ik kan lopen dus dat is het lastige. Liep eerst met mn vriendin maar die vind t niks en krijg ik niet meer zo ver ben ik bang....

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:59

Ik loop nu 2x per week, vaak zit er zo'n 2 dagen tussen. Dacht dat drie dagen ook normaal was? Niet vaker, omdat je er dan geen dag meer tussen kan hebben.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:06

Ik ben ook net weer begonnen na een pauze, ik heb chronisch geirriteerde knieschijven :( Ik doe voornamelijk trail running met mijn honden (husky en border). Ben vandaag weer voor het eerst geweest op ongeveer 2 km ik was kapot :') ik hoop aan het einde van de zomer weer 10 te lopen :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:08

Bienotje schreef:
Grit, ik hoop dat je gelijk hebt!
Wat loop je nu?
Ik ben eerst begonnen met het uitbreiden van mijn kilometers en daarna pas om net even wat sneller te lopen.
Gemiddeld loop ik bij ongeveer 5 kilometer rond de 11 km/u en bij de 10 kilometer of meer rond de 10.5 km/u.
Wat betreft mijn zelfmotivatie zit ik nu wel een beetje aan mijn top qua tempo. Voor mij is dit prima zo, ik merkte dat het mij tegen ging staan om steeds nog sneller te "moeten".
En bovenstaande loop ik ook niet elke keer, soms is het er de dag niet voor en loop ik rustiger of korter.

Nikkii026

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:28

Meld me ook! :wave:
In december "begonnen" samen met iemand anders, was vaker niet als wel :+ in januari wat fanatieker begonnen, maar sinds ik weer werk heb is het op een lager pitje komen te staan en mederenner is druk op het moment en heeft geen tijd.. wel zelf al 2 weken lang weer geprobeerd te beginnen, maar kwam beide weken niet verder als 1x pw.. deze week niks gedaan, maar is de bedoeling om volgende week echt weer te beginnen.. liep 3x of 4x 5 minuten 3 dagen in de week.. ben niet heel snel met opbouwen.. :+

Ben ook nog steeds op zoek naar de motivatie/plezier.. :P

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:32

Leuk ik meld me aan. Ben te zwaar sport al vanaf januari om mijn conditie op wat te verbeteren en af te vallen.Ook probeer ik regelmatig te wandelen in flink tempo mijn volgende stap is Evy.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:54

Leuk! Mag ik mij hier ook melden? Ik ben sinds anderhalve week ook weer begonnen. Nu bij les 4 van evy. Vorige keren begon ik veel te hard met rennen, en kon ik les 1 amper volhouden. Ditmaal bij les 1 voor mijn gevoel heel langzaam aan het lopen en dit bevalt veel beter :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:24

Trainen jullie ook voor een bepaalde loop? Ik heb dat nodig als motivatie. Niet snel, maar als prestatie. In juni wil ik de 5 km ladiesrun doen en in november de 15k zeven heuvelenloop

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:28

benangelique schreef:
Trainen jullie ook voor een bepaalde loop? Ik heb dat nodig als motivatie. Niet snel, maar als prestatie. In juni wil ik de 5 km ladiesrun doen en in november de 15k zeven heuvelenloop

Ik wil wel meedoen met de bridge to bridge run in september. Die is 5km. Zou vorig jaar meedoen maar toen heb ik het helaas moeten afzeggen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:31

Dat haal je makkelijk! En ga je dan voor de prestatie of een snelle tijd?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:32

Ik ben afgelopen week opnieuw begonnen.
Moet weer bij 0 beginnen. Mijn conditie is om te huilen op het moment.
Loop met start to run met Evy.
Heb deze week drie dagen gelopen (zo-di-do). Dit weekend pak ik mijn rust en dan wil ik eigenlijk ma-wo-vr als vaste dagen proberen op te pakken.

Iemand hier benoemt dat drie dagen teveel is, ook met een rustdag ertussen?

Ik loop dan met Evy, maar zet ook endemendo aan, om mijn tempo een beetje te kunnen peilen. Zo kan ik nu zien dat mijn tempo iets hoger en constanter is geworden. Ik heb nu drie keer les 1 gelopen. Wil pas door wanneer dit mij 'makkelijk' af gaat, zodat ik niet met lood in mijn schoenen ga lopen.

Ik heb hardloopschoenen gekocht naar aanleiding van een drukmeting in een sportzaak. :)

Doel voor mij is de color run, als ik dat ga halen. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:36

benangelique schreef:
Dat haal je makkelijk! En ga je dan voor de prestatie of een snelle tijd?

Voor de fun haha. Maar zou mooi zijn als ik de 5km in 30 min kan dan. Ik train eigenlijk nooit op snelheid. Wil wel een sporthorloge kopen zodat ik in de toekomst wel op snelheid kan lopen.

--

Dat Evy is dat zo'n mp3 bestandje oid dat je downloadt?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:52

Ja, ik heb de losse 'afleveringen' als podcasts op m'n iPhone staan. Loop met bluetoothoordopjes in. Dat had ik echt eerder moeten ontdekken!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 03:02

Hoi,
Ik wil ook beginnen met hardlopen.
Dat evy, dat is te downloaden met de iPhone. Hebben jullie dat gedaan? Hoeveel kost dat, heb even gekeken maar je moet per stuk betalen ofzo?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 03:14

Zonnetje81 schreef:
Nirvana dat is ook wel een beetje TE lijkt me dat is vragen om blessures! :+ Een vriendin van me die marathons liep is zelfs met veel minder begonnen met opbouwen na een lange pauze!

Hahahaha oeps nee, serieus? :')
Ik heb voor november wel veel aan vnl kracht gedaan.. En daar is het juist niet erg om goed te voelen dat je bezig bent, zeg maar. En toen ik na 2 min inwandelen bijna 2 km in 1 keer kon lopen raakte ik misschien een beetje overmoedig :+

Ik ga nu denk ik ook een programma volgen van de Nike+ app. Al staat het me niks aan om 2 min te moeten lopen om 1 min te wandelen... Juist na een paar minuten gaat het lekker, dat opstarten is zo moeilijk...