Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shirley schreef:Lijkt dan door warmte te komen.
Onder de douche en in bed is het wellicht warmer dan gewoon zo en omdat je ook baat hebt bij die verkoelende crème?
Lauw water en slapen onder een laken al eens geprobeerd?
Desnoods een wat dikker shirt aan tegen de kou, maar de benen lekker bloot?
Vadiz schreef:Ik heb er een periode last van gehad incl blauwe pleeken. Na een poos kreeg ik sllemaal kleine rode puntjes. Dit bleken ontstekinkjes van de haarvaten te zijn. De tijd van jeuk tot de ontstekinkjes was zo'n week of 6 en volgens mij speelt het bij jou al langer toch?
Mijn broertje heeft het als hij poeder wasmiddel gebruikt. Was ook van de 1 op de andere dag.
Sterkte ermee! Jeuk hebben is echt heel vervelend!
tamary schreef:Droge huid door kou en weer stoken bv? Kan er ook tot bloedens toe jeuk van hebben, maar even inmassseren met babyolie en het is zo weg.
Iris82 schreef:Je bent niet de enige. [MWS] Enorme jeuk aan benen in de winter
Hoop dat je kan vinden wat voor jou werkt. Jammer dat je geen bad hebt anders had ik havermout gezegd.
UK_eef schreef:Ik heb het sinds een half jaar ook en ik denk dat het bij mij gestart is door stress. Nu is het al een stuk minder maar ook de winter maakt mijn huid erg droog. Middeltjes van Niveau etc. maken het alleen maar droger. Ik smeer er nu om de paar dagen Vicks Vaporub op (maar dan de goedkopere versie van het Kruidvat) en dat helpt enorm (doet wel even pijn maar daarna heb ik er dagen geen last meer van). En niet elke dag douchen helpt echt, maar dat ligt eraan of je elke dag naar paarden stinkt
Margee schreef:Mijn dochter is een paar jaar geleden wegens jeuk naar een dermatoloog geweest, ook van alles geprobeerd. Totdat ze bij toeval ontdekte dat het van Andrelon kwam, andere shampoo en spoeling gebruikt en het was over.
Het kan soms van dingen komen die je al jaren gebruikt, daar bouw je een allergie voor op.
Fortitude schreef:Hallo ts, ik heb tijd lang hetzelfde gehad. De reden wisselde.
Eerste keer: schimmel gekregen van paard, was duidelijk te zien. Daarna ook nog een soort eczeem gehad en daarvoor weer andere zalf gekregen.
Tweede keer: gigantische allergische reactie op muggen, was goed te zien
Derde keer: alleen maar continu jeukjeukjeuk. Inderdaad hetzelfde als jij: niks te zien en niet te harden. Warm douchen was fijn maar hielp niet lang genoeg. Overdag nooit last maar zodra ik thuis kwam ging het los. Ook vanalles geprobeerd: geen wasverzachter meer, andere douchegel, benen wassen met betadinescrub et etcetera.
Uiteindelijk bleek het iets heel stoms en iets wat ik totaal niet had aan zien komen! Een van mijn katten had vlooien en dat terwijl we altijd netjes ontvlooiden! Je kon het op de kat zelf ook amper zien, maar ik reageerde er dus meteen op. Nooit aan gedacht omdat je op mijn benen verder ook geen plekjes of zo zag en het echt ook alleen mijn benen waren.
Dus ts, heb je misschien een hond of kat? Dan zou ik gewoon sowieso goed ontvlooien.
(edit: ik had dit ook in de winter, ook niet een moment dat je vlooien verwacht.)
VivianHesen schreef:Heb je toevallig al geprobeerd om met sudocrem te smeren?
Ik heb een paar maanden een eczeem ontwikkeld, ook van alles geprobeerd en hiermee lijkt het weg te gaan![]()
Heb het eerst alleen op mijn benen gehad, maar nu zit het ook op mijn arm.