Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:50

Hier ook een slachtoffer. Loop heel erg moe en constant te snotteren. Ik denk dat ik zo een 50x nies op een dag :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Arisca2005: Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Op recept is veel makkelijker, want die medicatie werkt sowieso beter, en er zitten meer pillen in een doosje. Doosjes van de drogist bevatten vaak maar voor een week of iets meer, tabletten. Ik heb voor nood ook wel eens pillen en neusspray van de drogist gebruikt (vakantie, te weinig medicatie mee genomen) maar dat werkt lang zo goed niet.

kwita

ja het is hier aan de kust ook zover, dit jaar geen medicijnen ivm zwangerschap.

moonfish13 schreef:
Hier helaas ook.

Hier helpt reguliere medicatie niet, gelukkig een theelepel bijenpollen wel.

:)

Dit stukje kan ik niet begrijpen bijen leven van planten en pollen zijn juist de aanstichters van alles en dat helpt dan.....ik word er dood ziek van! :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:05

Gek genoeg werkt het wel, ook als je honing eet iedere dag die gemaakt is in de omgeving waar je woont. Dat is wel een must, daardoor wordt je imuunsysteem iets ondersteund en reageer je net iets minder heftig dan gewoon.

Hoofdpijn hier aanwezig, inclusief gevoel van flauwvallen en erge duizeligheid. Holtes gaan potdicht zitten. Heb al twee keer buisjes in mijn neus gehad om de boel weer werkend te krijgen. Sinds de flixonase permanent gaat dat wel beter.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:26

kwita schreef:
ja het is hier aan de kust ook zover, dit jaar geen medicijnen ivm zwangerschap.

moonfish13 schreef:
Hier helaas ook.

Hier helpt reguliere medicatie niet, gelukkig een theelepel bijenpollen wel.

:)

Dit stukje kan ik niet begrijpen bijen leven van planten en pollen zijn juist de aanstichters van alles en dat helpt dan.....ik word er dood ziek van! :o

In bijenpollen zit Quercetine, een histamineremmer. :)
Ik heb ook los capsules quercetine geprobeerd maar bijenpollen werken beter hier.
En ik ging dus door drie allergiemedicijnen tegelijk heen.
Ketotifen gebruik ik altijd, verder loratadine.
Maar zelfs met 180 mg telfast daarbij nog steeds flink ziek van de hooikoorts.
Eigenlijk kon ik mijn neus niet buiten de deur steken zonder ziek te worden.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:27

Ja hier ook. Met medicijnen is het onder controle te houden gelukkig, maar gemaaide grasvelden moet ik echt mijden.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:34

Hier ook ontzettend hoofdpijn en moe -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:24

Hier ook. Hoofdpijn, snotterig, niezen, last van mijn ogen en veel hoesten. Heb het elk jaar en ook het volledige seizoen omdat ik voor pollen van zowel bomen grassen als kruiden allergisch ben. Vooral irritant dat het elk jaar erger wordt :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:25

Al weken. Kom er in de winter nooit helemaal vanaf omdat ik altijd tussen de paarden werk met hooi etc, dus ik heb ik de winter ook meer last.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:29

Hier ook last van hooikoorts, en word er nu al gek van!
Hoofdpijn, loopneuzen, jeukende ogen en veeeeel niezen.
Helaas voor mij ook geen medicijnen ivm zwangerschap... -O-

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:32

Helaas begint het bij mij ook al.. Ben al begonnen met medicijnen innemen. Ik ben allergisch voor gras pollen en zeker op stal bij de paarden is overal gras. Meestal kom ik het voorjaar/zomer wel door met 2 verschillende soorten medicijnen, neusspray en oogdruppels. Ik wens jullie allemaal heel veel succes en leef met jullie mee.. _/-\o_

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:33

Ik mag gelukkig zeggen dat ik eigenlijk nog nergens last van heb gelukkig (op af en toe een paar keer niezen maar dat is op 1 hand te tellen) maar want normaal ben ik altijd best wel ziek van de hooikoorts

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:34

HATSJOE!

Ik meld me ook :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:36

Hier is het ook al begonnen. Het niesen valt nog mee gelukkig, maar mijn huid is wel echt een ravage met bultjes en jeuk. Verder alleen hoofdpijn en jeukende ogen.

We hebben inderdaad wel de juiste hobby uitgekozen, eilleen333 := Ik heb de paarden zonder bodembedekking staan dus ik hoef alleen met hooi in de weer, dat scheelt wel. Stro vind ik echt een ellende, zulke stallen kom ik alleen in als het heel goed geventileerd is. Met poetsen in deze tijd nies ik me ook een ongeluk, dus ik heb ze stofzuigermak gemaakt, werkt ideaal!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:37

Nies_ schreef:
Hier is het ook al begonnen. Het niesen valt nog mee gelukkig, maar mijn huid is wel echt een ravage met bultjes en jeuk. Verder alleen hoofdpijn en jeukende ogen.

We hebben inderdaad wel de juiste hobby uitgekozen, eilleen333 := Ik heb de paarden zonder bodembedekking staan dus ik hoef alleen met hooi in de weer, dat scheelt wel. Stro vind ik echt een ellende, zulke stallen kom ik alleen in als het heel goed geventileerd is. Met poetsen in deze tijd nies ik me ook een ongeluk, dus ik heb ze stofzuigermak gemaakt, werkt ideaal!

Haha lijkt me echt ideaal!
Heb je een filmpje :)?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:54

JA ook weer feest. Vandaag echt een super geirriteerd oog. Niesen gaat de hele dag door en wat bij mij nog het vervelendste is is de jeuk in mijn oren. Maar dan in het deel tussen je oor en je keel. Ga daar maar eens krabben.... Is echt soms niet uit te houden en dat is dus iets waar je geen druppels of wat dan ook voor hebt.
Niesen en jeukende ogen vind ik vervelend, maar kan ik nog wel mee leven, maar die jeuk in mijn keel/oren is zo irritant.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:04

Ik ben er afgelopen januari toevallig achtergekomen dat ik ook hooikoorts heb (deed een allergie test voor huistofmijt en bleek allergisch voor gras? te zijn) Normaal ben ik ieder jaar de hele lente en zomer 'verkouden' met 30x niezen op een dag en veel gesnotter. Dat snap ik nu wel beter.

Maar sinds 2,5 week zit ik ineens onder de uitslag, overal kriebelende rode bultjes en ik wordt gek van de jeuk. anti-histamine tabletjes werken voor geen meter en de huisarts wist het ook niet meer. Ik mag pas a.s. vrijdag naar de dermatoloog, ben benieuwd of die weet wat het is.. maar ik zie hier dat sommige ook uitslag als symptoom van hooikoorts noemen? dat zou het wel verklaren dan.. maar dan hoop ik wel heel hard dat er een pilletje of zo voor is :-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:17

Ess_Ramona schreef:
Nies_ schreef:

Haha lijkt me echt ideaal!
Heb je een filmpje :)?

Nee, dat niet :)) Mijn ene paard vond het echt dood eng op het begin, maar nu staat hij ook gewoon los en op rust. De andere vond het gelijk heerlijk.

Heb wel een foto bedenk ik me net. Hier vond hij het nog weleens spannend dus hier nog met touw voor het geval dat. Ik heb nu ook een opzetstuk wat helemaal ideaal werkt, is een soort van furminator.

Afbeelding

:))

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:26

Ja hier ook... Mijn ogen jeuken zo erg, het is niet te harden. Zijn ook helemaal dik geworden van het wrijven, met name mijn rechteroog. :(

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:28

Hahaha geniaal :')
Ik denk dat ik dit voor de toekomst maar ga onthouden _/-\o_

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:31

Stro en hooi heb ik dan weer heen last van. Wel hooi in grasvorm, en als er net gehooid is helemaal. Vreselijk is dat. Paardenallergie heb ik een tijdje gehad, maar dat is vanzelf weer over gegaan.

Honing kan ik niet tegen vanwege voedselintolerantie. Ik hou het al een aantal jaren op de cortisonen neusspray en tabletjes.

kwita: er zijn wel medicijnen die je mag gebruiken als je zwanger bent. Ik vond zwangerschap wat hooikoorts betreft ideaal ik was ineens klachtenvrij.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:34

Thnx voor dit topic meiden! Ik loop al weer weken met hoofdpijn.... en er ging geen lampje branden... Maar geloof dat het weer zo ver is :-(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:34

Hier een tot drie dagen na maaien. Niet fijn, hooi gaat redelijk. Stro is een drama. Gelukkig heeft oude tinker stroallergie oa die staat al jaren op hennep. Gek genoeg kuil totaal geen last van zelf.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:17

Ooh toen ik zwanger was vond ik het geweldig. Geen hooikoorts klachten en mijn exceem was ook weg. Jammer genoeg zou het iets te druk worden maar anders zou ik nog wel heel vaak zwanger willen zijn haha.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:23

Ik meld me ook!

Hier al zeker anderhalve maand aan de pillen :P Toen het in de winter ineens zo warm was ook al een periode last gehad. Helaas ben ik voor veel verschillende pollen allergisch en ben ik wel weer voorzien tot begin oktober :')

Gelukkig voor mij ben ik niet enorm allergisch voor stro of hooi. Moet het wel pakken met handschoenen, anders krijg ik wel huiduitslag (maar niet niezen / verstopt zitten, gelukkig).

Drama weer