Onverzadigbaar, niet aan kunnen komen, altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Onverzadigbaar, niet aan kunnen komen, altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:08

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar dit klinkt als een te snel werkende schildklier. Zorgt dat je vertering veel sneller is dan normaal. Erg vervelend want je kunt makkelijk ondervoed raken. Bij 45 kilo kun je bv opgenomen worden en sondevoeding krijgen tot je weer een normaal gewicht hebt. Er is volgens mij vrij simpele medicatie om die schildklier wat te remmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:13

Volgens mij is 55kg prima gewicht voor iemand van 1m6. Ben zelf iets groter en zit rond 60kg.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:25

RoyceMack schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar dit klinkt als een te snel werkende schildklier. Zorgt dat je vertering veel sneller is dan normaal. Erg vervelend want je kunt makkelijk ondervoed raken. Bij 45 kilo kun je bv opgenomen worden en sondevoeding krijgen tot je weer een normaal gewicht hebt. Er is volgens mij vrij simpele medicatie om die schildklier wat te remmen.

een opname bij 45 kg bij een lengte van 1.62m? Ik weet niet waar jij woont maar toch niet in Nederland?
Het klinkt niet alsof ts een eetprobleem heeft maar een actief leven met een voedingspatroon waar ze niet voldoende aan heeft. Een diëtiste lijkt me een aangewezen persoon om ts hierbij te helpen.
ts probeer eens een dagboek bij te houden wat je precies eet. Dan maakt het ook wat overzichtelijk om je patroon van eten te veranderen.
Het maakt ook veel uit wat je eet. Eet je 4 sneeën wit brood bijvoorbeeld of bruin brood? Vol bord eten wat is dat precies? Weeg het eens af. En ook je leeftijd speelt een rol.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:34

Herkenbaar. Ik ben 181 en schipper continu tussen de 60 tm 65 kilo. Eigenlijk te weinig voor mij maar kan er niks aan doen. Eet repen chocola etc op een dag koeken patat voor het warme eten en ik kom gewoon niet aan. Ergens wel fijn mar vorig jaar viel ik opeens 5 kilo af. Nu toch maar geregeld wegen, niet om te kijken hoe zwaar ik geworden ben maar juist kijken of ik niet afval.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:07

Te snel werkende schildklier zou je ook andere klachten moeten merken en niet alleen snelle vertering. Dan zou je geen zwaar lichamelijk werk kunnen doen.
Vraag me wel af hoe je erbij komt dat je onder de 45 kg opgenomen word? Heb tot mijn 26/27ste onder de 45 kg gewogen, zonder eetprobleem of andere lichamelijke problemen.
En blijf vooral gezond eten. Chocolade en patat om even als voorbeeld te nemen, zit niet genoeg voedingsstoffen in om dik van te worden als je daar moeite mee heb. Ik viel er juist van af.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:55

Herkenbaar. Ik ben 1.72 en woog lange tijd 52 kg. Ben toen naar de dokter geweest en verschillende onderzoeken gehad. Ook om te kijken of ik een te snel werkende schildklier had, maar lichamelijk konden ze niets vinden.
Ben toen naar de dietiste gegaan (en nee die werd niet vergoed, ookal heb ik de meest uitgebreide verzekering die je kunt hebben).
De dietiste heeft me eigenlijk niet echt kunnen helpen, want ik at juist ontzettend veel! Maar door me te verdiepen in eten en te kijken wat gezonde dikmakers zijn ben ik nu na een aantal jaren toch wel aardig wat aangekomen. Ik weeg nu geen 52 kg meer,maar schommel nu rond de 63 kg.

Ik eet heel de dag door en ik wordt helaas 's nachts ook wakker van de honger. Ik heb altijd wel iets van ontbijtkoek naast mijn bed liggen en probeer het eten altijd wel uit te stellen tot een uur of 6 in de ochtend.
Als ik een dag niet let op mijn eten ben ik de volgende dag 2 kg lichter. Was een tijdje geleden ook ziek en ben toen ongeveer 8 kilo afgevallen. Gek genoeg krijg ik dat er dan wel weer snel aan.

Maar ik zou dus naar de dokter gaan en gezond eten. Dus geen bakken popcorn en koekjes.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:06

Veiligheidshalve een check-up bij de HA, dan ben je gerust en verder kan een dietist helpen bij het inzicht krijgen van wat gezonde/voedzame dikmakers zijn.
Als je veel fysieke arbeid levert hebje niet alleen nood aan (snelle) suikers als energiebron, maar ook eiwitten voor je spieren (onderhoud en opbouw) Die laatste helpen ook voor een verzadigingsgevoel te krijgen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:10

Jouw lichaam verbrand gewoon veel, je bent ook behoorlijk actief, dus het is simpel: de motor gebruikt brandstof, en je moet dus zorgen dat er voldoende brandstof aangeleverd wordt. Minimaal iedere 3 uur iets eten. In popcorn zitten amper calorieën, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Lust je havermoutpap misschien? Noten, studenthaver, bananen, volkorenbrood. Kijk eens bij De Tuinen of reform/natuurwinkels. Maar je kan ook gerust zorgen dat je altijd iets van een Mars of Snicker in je tas hebt als tussendoortje. Mijn dochter heeft ook een calorieverrijkt dieet gehad (kan je even googlen) en de artsen hadden geen problemen met repen of chips hoor als je gewoon wat meer caloriën nodig hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:03

snuffie123 schreef:
Herkenbaar. Ik ben 1.72 en woog lange tijd 52 kg. Ben toen naar de dokter geweest en verschillende onderzoeken gehad. Ook om te kijken of ik een te snel werkende schildklier had, maar lichamelijk konden ze niets vinden.
Ben toen naar de dietiste gegaan (en nee die werd niet vergoed, ookal heb ik de meest uitgebreide verzekering die je kunt hebben).
(....)

De dietist is inderdaad een jaar uit het basispakket geweest enkele jaren geleden, maar nu weer terug. Je krijgt daarmee de eerste 3 uur terug van de basisverzekering (maar betaald wel eigen risico hierover), daarna zit er eventueel nog vergoeding in je aanvullende verzekering, maar dat is niet vaak.

EDIT; quootkloot
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-04-16 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:04

Snuffie: de eerste 3 uur dierist zit gewoon in je basisverzekering ;)