Amandelen verwijderen en drankjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:39

Peren ijsjes van Ola!

Sterkte alvast!

Mars

Re: Amandelen verwijderen en drankjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:47

Tip voor een lekker zacht maar super voedzaam gerechtje: havermout mugcake.

Prak in een grote beker: 1 banaan, 1 ei en 3 grote eetlepels havermout. Voeg als extra vitamine/smaakmaker stukjes framboos (mag diepvries) of bijvoorbeeld bosbessen toe. Evt een drupje vanille essence.

2.30 in de magnetron op 900W en je kunt je cake zo uit je beker op een bordje storten. Heel zacht en ook super voedzaam, je kan op een portie echt uuuuren vooruit. (en als je een beetje zoetekauw bent kun je er zelfs een beetje stroop op doen). Ik zelf eet hem graag als ontbijtje, stukjes noot en evt kaneel erdoor vind ik ook lekker maar is dan met een geopereerde keel niet handig denk ik.

Succes alvast met je operatie en herstel, ik hoop dat je er snel bovenop bent!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:24

wat ik was vergeten te melden ik deed de appel en peren moes in ijsblokzakjes dmv een trechter, dan kun je er per keer een aantal blokjes pakken en laten ontdooien even als drankjes en smooties en ge pureerd eten.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 15:28

KPet schreef:
Ik denk dat je grootste risico qua gewicht niet tijdens de herstelperiode, maar daarna zit. Als je inderdaad zo weinig binnen kan krijgen, gaat je lichaam in overleefmodus. Dat betekent dat je slap als een vaatdoek wordt en alle eten dat je binnen krijgt driedubbel gebruikt wordt. Die modus is niet ineens voorbij als je hersteld bent. Let er dus vooral op dat je voor de operatie in goede conditie bent (genoeg eten!) en na de herstelperiode weer langzaam opbouwt met eten en bewegen. Anders loop het het risico dat je lichaam in de war raakt (jojo). In de herstelperiode zelf is eten niet eens het belangrijkste, maar drinken. Omdat slikken pijn doet loop je het risico uitgedroogd te raken. Je lichaam kan wel ff zonder eten, maar herstellen met uitdroging is erg lastig.

Klopt inderdaad. Maar qua eten en drinken ben ik heel goed bezig... Eet heel gevarieerd, groente, vis, vlees, vegetarisch, fruit, water, etc. Dus ik hoop dat dat het jojo'en tegen zal gaan...

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:06

Net bericht ziekenhuis gekregen en heb 21 april het eerst gesprek in het ziekenhuis en hoor dan vermoedelijk ook wanneer ik moet... spannend!

Denk dat het jojo'en wel mee zal vallen.
Zelf zit ik in ongeveer wel zelfde schuitje... ben ook behoorlijk veel afgevallen en sta nu al tijdje stabiel gelukkig, maar is toch altijd even spannend :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:51

Ik schop hem effe omhoog afgelopen vrijdag te horen gekregen dat mijn amandelen eruit moeten.
A.s vrijdag al afspraak met anesthesist.
Hoe gaat het met de rest die ook hetzelfde moet/ heeft ondergaan?

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:05

Hier ook een slachtoffer die afgelopen vrijdag te horen heeft gekregen dat de amandelen eruit moeten. Zou eigenlijk 3 juni onder het mes moeten, maar vanwege afstuderen heb ik het verplaatst naar 13 juli. Aan de ene kant wel dom, want lig nu alweer op bed met een keelontsteking. Maar wil niet dat mijn diploma in gevaar loopt ;(

Ik schrik wel van de gruwel verhalen hier over extreem afvallen en weken niet kunnen eten -O- Maar het is voor een goed doel!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:29

Ik zit nog te wachten... eindelijk gehoord wanneer en word 28 juni.
Heb nu wel een mooie blender in huis en kan daar hele fijne smoothies mee maken en vind dat erg lekker, dus denk dat het wel goed komt :)

Blijf gewoon positief denken en hoop op het beste!!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:33

Geloof me, ook gewoon water vond ik erg pijnlijkk om door te slikken en kon op zijn hoogst 2/3 kleine (!!) slokjes per keer doen. En dat was gewoon water. Ijs was ook een crime en gaf totaal geen verlichting. Nee, op deze leeftijd kan ik het niemand aanraden. Maarja. Een keelontsteking is evengoed ka uu thee..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:47

Heel eerlijk, doet gewoon zeer. Was mij toen tegen gevallen dacht er ff te makkelijk over 8)7 Deed toch ff meer zeer dan een flinke keelontsteking.

Duurde een week of 2 voordat ik weer een beetje normaal kon eten.
Over de suikers zou ik me in die periode even niet druk om maken, die kan je dan echt wel even gebruiken.

Maar aan de andere kant, het is me het allemaal wel waard geweest. Want sindsdien geen keelontstekingen meer gehad (bij mij waren ze chronisch ontstoken).

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:56

Ik ben vorig jaar geopereerd en heb 2 week heel weinig gegeten.. Kwam er uiteindelijk achter dat knakworstjes wel wou dus toen ben ik maar op knakworst gaan leven.. :+ Verder ging koude havermoutpap ook nog wel. Ik ben ook heel erg veel afgevallen in die tijd en dat was niet echt bevordelijk voor de genezing.. Was zo slap als een lappenpop na 3 dagen.. Succes met je operatie en het herstel!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:40

Mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 16 was, en at twee dagen later al bami panghang..

Was net zo gevoelig als water, dus vond dat ik dan net zo goed normaal kon eten..