houd jij ook van vissen (met een hengel)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poown

Re: houd jij ook van vissen (met een hengel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:15

Hier ook iemand die graag vist. Vroeger als klein meisje al. Kon uren zitten met een bamboehengeltje . Toen ik wat ouder werd samen met mijn vader en broers nachtvissen op paling in de Waal. En we gingen toch wel wekelijks op snoekbaars/baars vissen in de Maas. Soms met de boot en soms van de kant. Helaas is mijn vader 4,5 jaar geleden overleden en ik moet zeggen dat ik sindsdien nooit meer gevist heb.....Misschien deze zomer weer eens oppakken....

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:27

Mijn vriend is een redelijk fanatieke karper visser.
Ben vorig jaar aardig wat nachtjes mee geweest.
Ook samen midweekje vis vakantie geweest.

Vroeger als kind zijnde veel gevist daarna niet meer, maar dit jaar heb ik een vispas gekregen van vriendlief en gaan we voor de karper haha.

Ook gaan we nog forrel vissen vorig jaar ook gedaan erg leuk.
We gaan het zien dit jaar :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 15:46

ja forel vissen hier ook een paar keer gedaan maar ik vind het vissen in zo n forellenvijver echt 3x niks.Je betaalt en naar gelang je bedrag zetten ze er dus forel in die jij er dan weer uit moet halen.
Verder ben je verplicht de vis te doden en mee te nemen.

Nee mijn voorkeur gaat uit naar lekker aan een kreek of ander rustig watertje,lekker naar t dobbertje kijken.
Ik ook met mn vader en mn broer vroeger,nu pas geleden tegen mijn inmiddels in t veld springende vader van 80 gezegd,pa ga je mee?
En ja hoor,heerlijk samen een paar uur gewoon weer eens zitten vissen.

Het staat in mijn geheugen gegrift,mijn vader die kleine voertjes naar mijn dobber gooit zodat ik wat zou vangen.
Zo ontzettend lief bedoeld,ik was weer even klein meisje (ik ben 51)

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:02

Ik vind het ook erg leuk om te doen, heb dan ook een engelengeduld en kan het lang volhouden. O:)
Echter heb ik een vrouw bij die na 2 minuten haar hengel ophaalt, een keer zucht en teruggooit en na 5 minuten een andere plek wil zoeken omdat er toch niets zit :=

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:34

Forrel vissen ligt er ook heel erg aan waar je gaat vissen kwa hoeveel ze erin gooien ;)
Dood maken vind ik ook niks, maar sja hoort erbij en laat ik aan de jongens over haha

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 00:57

Hier een enthousiaste gelegenheids visser!! Tien jaar geleden ben ik bij toeval betrokken geraakt bij een van Australie's leading fishing competitions. En ik moet zeggen, na de eerste keer mee de rivier op was ik 'hooked'.
De deelnemers vissen op de lokale Barramundi, het is een catch & release competitie waarbij de lengte van de vis het aantal punten bepaalt. 10 jaar later ga ik nog steeds elk jaar naar Daly River voor dit geweldige evenement. Mijn taak is het verwerken van de scores maar tussen de bedrijven door gooi ik ook graag een lijntje uit!

Mijn pb voor de Barra is 80cm maar ik ga nog steeds een keer voor de 'metery'. Foto van deze beauty staat in mijn profiel (zit nu op de telefoon op het vliegveld, geen idee hoe ik die foto hier krijg...)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 06:19

Afbeelding
Vanmiddag werd deze beauty binnengehaald :D hij woog 30kg!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:31

Buh!! Jij gaat gewoon zonder ons terwijl we in Sydney zijn >;)
Just kidding!! Das idd een prachtbeest! Gaat die ook terug of kan die op de BBQ? Geen idee of je die kunt eten?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:28

Kom naar ons toe, we hebben super veel hengels, je kan heel veel vis vangen en muskrabs! Deze haalde we een paar weken geleden binnenAfbeelding

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 10:25

whaahhaa die vissen van jullie daar down under,komen wij aan met onze voorntjes en eens een karpertje.....
met wat vissen jullie daar aan de haak?en vaste hengel of werp?

zeevissen is dan ook niks voor mij,in die zin, op een boot dan toch.Wordt al zeeziek als mn dobber te veel beweegt hahaha.
vanaf t strand zeevissen lijkt me dan wel weer eens leuk om te doen (hmmm ik woon nog geen 5 min van de zee vandaan????)

vliegvissen lijkt me ook superleuk om eens te proberen en graag kijk ik naar dat programma van die visser,weet ff niet meer hoe hij heet.maar die gaat heel de wereld over om te vissen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:30

@connie:
Ik doe inderdaad zeevissen vanaf het strand, is echt super gaaf in het zomerseizoen.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:44

hoe kan je zien dat je beet hebt ijssnuiver?
of is t echt een kwestie van kromme punt aan t einde?
wat gebruik je als aas,pieren?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:47

Wij gebruiken als aas inderdaad altijd pieren. Als het laag water is, pieren steken op het wad en dan door naar het strand.

Je lijn moet goed strak staan en dan is de top al een beetje gebogen. Dan is het een kwestie van meer buigen/beweging van de top.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar wel even op moest oefenen in het begin. Gelukkig heeft mijn vader daar veel ervaring mee en die kan dan mooi helpen.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:45

Ik vis ook vaak met mijn vader. Mijn vriendinnen vinden het maar raar en vies maar ik hou ervan,vooral zoetwater doen we vaak en dan gewoon relaxt voorntjes vangen ofzoiets niet zo zeer speciaal voor een bepaalde vis . We hebben meestal een hengel bij voor voorntjes en een met een wat grotere haak. We zijn ookal een paar keer naar zee geweest maar niks gevangen op een klein zeebaarsje na. Wat ook leuk is is om dan een stuk kip mee te nemen en dan wat krab te vangen , helpt als je je zelf gaat vervelen als je niks vangt.

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:55

Wat leuk!!
Ik kom uit een echte vissers familie (die gaan heel de week weg met de boot) en de hobby van mijn broer is dus ook als hij thuis komt van een hele week op zee te zijn geweest,zn vrije zaterdag aan de kant te zitten met een hengel! Het was niet mijn ding, totdat we als gezin naar Noorwegen gingen. Ik was vanaf dag 1 verslaafd! Geweldig! Niets is meer rustgevend als op een bootje, met een hengel in je hand genieten van de natuur. (Daar vingen we zoveel dat er weinig genieten bij was haha :+ )
Helaas terug in Nederland nog maar 1 x meegegaan. Broer heeft ook minder tijd, getrouwd & kindje, maar ik zou morgen weer vertrekken naar Noorwegen! Daar hoef je tenminste geen uren te wachten voor je beet hebt :=

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:19

Wij gaan soms naar een beekje. En daar zit veel voorn.in de zomer zit het vol met baby visjes. Als we ons dan vervelen omdat we weinig vangen gooien wel kleine balletjes deeg in het water en dan gaan we gewoon lekker kijken naar al die visjes die aan het ruziën zijn over een balletje deeg :D

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 22:54

mijn man is ook voormalig vissersman maar heeft niet heel veel met hengelen.Hij gaat wel mee hoor maar t doet zeer hahaah.
Verleden week was hij met paar vrienden naar forellenvijver gegaan,heel de dag niets gevangen dus ik zeg na t eten,nou ik ga ook nog maar eens een hengeltje uitgooien.
Na kwartier de eerste grote karper en net toen hij aan kwam lopen de 2e en die was echt wel groot.

Geweldig vind ik dat!Ik sta hier in t dorp onderhand wel bekend hahahah

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:04

Haha leuk ! Ik heb meestal een klein hengeltje met een mini haakje voor voorn , pap vangt de hele tijd niks met zijn grote haak en ik gooi in en heb weer beet! Altijd leuk die voorntjes.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:45

Mijn vriend en ik (en trouwens mn zusje en haar vriend ook) vissen altijd op snoek.
Dus lekker gooien en binnenhalen met een werphengel :p
Met daaraan dan een nepvisje die je zo leuk heen en weer ziet gaan bij het binnen halen..
Ik ben echt van het in gooien en binnen halen en dat visje te zien bewegen haha.
Heb een mooie roze Shakespeare hengel helaas zelf nog geen snoek gevangen.
Wel hebben er een paar achter mn nep visje aangezwommen, erg leuk om dat te zien haha.

Mn zusje, haar vriend en mijn vriend hebben al wel meedere gevangen.
Vooral mijn vriend is erg actief met vissen en heeft daarom ook al heel wat snoeken op zijn naam haha.
Ze hebben ook een eigen pagina op fb met de naam pike addicts :p
Helaas is er nu een stop op snoekvissen, want die krijgen nu allemaal baby snoekjes haha.
Eind mei mag het weer.