Onverklaarbare pijn zij/onderrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 13:44

Liselot schreef:
Dit was destijds mijn topic: [MWS] Wie helpt mij deze 1,5 uur door?

Bij jou was het inderdaad een stuk heftiger. Ik ben tussen de aanvallen door wel pijnvrij. Aanvallen duren ook maar een uur waarvan het ongeveer 20 minuten niet uit te houden is van de pijn.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 13:45

Taucha schreef:
De pijn zoals je hem beschrijft doet me denken aan een vriendin van me. Zij heeft ruim een jaar rondgelopen met dergelijke pijnaanvallen (niet zwanger) tot een dokter eindelijk eens verder gekeken heeft dan nieren en gal. Het bleken cystes op haar eierstokken te zijn. Het kan door een verschuiving in de hormoonhuishouding voor komen dat deze spontaan ontwikkelen of wanneer in latente vorm aanwezig gaan groeien. Dit schijnt ook voor te kunnen komen bij zwangerschap. Dus mocht je geen verklaring voor je pijn kunnen vinden, laat dan ook even naar je eierstokken kijken.

Succes en beterschap!

Bedankt voor je reactie, dit houd ik ook in mijn achterhoofd.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 13:46

Quir schreef:
Nierstuwing komt meestal later voor in de zwangerschap, maar t is vooral afhankelijk hoe t van binnen in elkaar steekt, zeg maar. Waar alles ligt en hoeveel ruimte er is. Ook de stand van de wervelkolom telt mee. Dus het kan zeker ook veel vroeger in de zwangerschap voorkomen.

In t ziekenhuis kunnen ze pijnstilling geven en buscopan (die ontspannen de darmen vooral maar ook de ureter, buisje van nieren naar blaas). Je hebt ook buscopan in tablet vorm, maar ik weet zo niet of die ook de ureter ontspant (kan je wel even navragen, in t ziekenhuis geven ze t in ieder geval via infuus). Is dus ook een soort van pijnstilling. Verder zal je strenger gecontroleerd worden. Vooral om te voorkomen dat je hydronefrose krijgt (soort water nier). In heel extreme gevallen kunnen ze katheter (dubbel j heet t geloof ik) van nier naar blaas plaatsen, maar dat is echt de laatste zet. Gebeurd ook niet heel vaak.

Dus daar niet vanuit gaan, maar zou t wel even goed laten controleren. Want t kan verdomd veel pijn doen!

Stenen zie je overigens lang niet altijd in urine of bloed. Beste is om die te zien een blanco röntgenfoto maken, maar dat gaan ze niet doen ivm de baby. Echo zie je soms nierstenen en altijd galstenen (als ze in de galblaas zitten, in de galwegen niet altijd).

Bedankt voor de verheldering. :)

Anoniem

Re: Onverklaarbare pijn zij/onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:29

Mijn verhaal komt zo ongeveer overeen met dat van liselot.

Wat was ik blij toen ik opgenomen werd en een infuus met pijnstillers kreeg. Ook veel echo's om het in de gaten te blijven houden

Eerste zwangerschap begon het vrij laat. Tweede ook al vroeg. ( Maar ging het later beter)

Pommier

Re: Onverklaarbare pijn zij/onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 10:56

Even een update. Ik heb gelukkig geen aanvallen meer gehad, maar het blijft wel 'zeuren' kan ook niet op mijn rechterzij liggen. Morgen weer een afspraak bij de huisarts en hoop dat ze nu wel verder gaan kijken. En dat ik een echo kan laten maken. Dan weet ik in ieder geval zeker wat het is.