Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:AlwaysH schreef:Ik heb denk ik wel meer dan 25 oorontstekingen gehad, altijd met een kuurtje, nooit extra gehoorbeschadiging opgelopen.
Nee ik ook geen beschadiging maar wel kuurtjes.. Niet zomaar " laten" dan word een echte ontsteking alleen maar erger.
Ts beterschap
Lauraennala schreef:Nee sorry, dat klopt niet. Sterker nog, er wordt liever geen AB voorgeschreven i.v.m. resistentie. Acute otitis media (middenoorontsteking) is vrijwel altijd self-limiting, je immuunsysteem ruimt het op. Gewoon goede pijnstillers slikken. Wanneer het na een dag of drie nog niet verbeterd is, krijg je vaak wel antibiotica.
Beterschap TS
Lauraennala schreef:Ineke2 schreef:Nee ik ook geen beschadiging maar wel kuurtjes.. Niet zomaar " laten" dan word een echte ontsteking alleen maar erger.
Ts beterschap
Nee sorry, dat klopt niet. Sterker nog, er wordt liever geen AB voorgeschreven i.v.m. resistentie. Acute otitis media (middenoorontsteking) is vrijwel altijd self-limiting, je immuunsysteem ruimt het op. Gewoon goede pijnstillers slikken. Wanneer het na een dag of drie nog niet verbeterd is, krijg je vaak wel antibiotica.
Beterschap TS
Maeve schreef:Ja ik blijf zo lang mogelijk liggen om het te laten intrekken... Zodat het in hemelsnaam zijn werk kan doen. Maar de druk wordt steeds hoger en ik weet niet meer hoe ik moet zitten of liggen ondertussen.
Maeve schreef:Ik geloof dat er in mijn geval geen sprake is van viezigheid of moeten "doorbreken" hoewel dat wel zo voelt. Het is dan ook een gehoorgang ontsteking en geen middenoorontsteking. Volgens de huisarts komt het door eczeem en wondjes in het oor (had ook erg veel jeuk de afgelopen tijd) waardoor er een bacteriële die normaal op de huid zit naar binnen is gekomen en het kraakbeen heeft aangetast. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb. Wellicht dat de eczeem is ontstaan doordat ik op mijn nieuwe werk (sinds 2 maand) altijd een headset draag?
Anyway, respect voor de mensen die dit regelmatig hebben en vooral de kleine kindertjes die hiermee te maken krijgen. Ik ben een groot deel van mijn leven gespaard gebleven en wist oprecht niet dat het zoveel pijn kon doen