Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 23:42

Seltje schreef:
xLes schreef:
Ja, maar ik ben nog maagd en erg nauw :(. Tampon inbrengen doet ook echt pijn (en moet ik eerst natmaken anders lukt het sowieso niet) en dan heb ik de kleinste/dunste maat die bestaat. Dus dan maar maandverband...

OB mini (en zeker niet nat maken), ik ben ook nauw, maar de mini's passen.

Inderdaad niet nat maken! Vriendin van mij gebruikt de tampons van de tiener 'lijn' van kruidvat! Die blijken nog makkelijker In te brengen! Ik zelf heb ze niet geprobeert maar die blijken wel heel fijn voor mensen die wat meer moeite hebben. Ookal is zij ook niet een puber vind ze die wel heel fijn! Misschien het proberen waard! ;)

donnar

Re: Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:55

Ik rij meestal niet dan, heb dan vaak last van een wat korter lontje. Mijn paard spiegelt heel erg dus die krijgt ook een kort lontje en dat gaat niet goed samen dan. Dus dat doe ik dan gewoon niet, op die dagen lekker tutten en wandelen dan is er niks aan de hand. :)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:10

Ik heb altijd verschrikkelijke pijn in buik en rug.. Vaak ook misselijkheid en hoofdpijn erbij! Ik slik meestal 3 dagen ibuprofen en alive feminax in hoge dosering anders kan ik de pijn bijna niet verdragen..
Ik rij wel gewoon dan, met pijnstillers en met erge krampen even stappen is het wel te doen..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:29

Dag 1 ben ik vaak min of meer uitgeschakeld, pijnstillers helpen me niet of nauwelijks. Daarna ben ik helemaal klachtenvrij en is het alleen nog een paar dagen kliederen :+

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:31

pff als ik jullie verhalen lees mag ik blij zijn , alleen de eerste 2 dagen last van buikpijn en veel bloed verlies , en dan 3 daagjes amper last . ik rij dan eigenlijk altijd wel , en ik draag altijd tampons :D

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:34

De eerste dag van ongesteld zijn rij ik meestal niet, maar ik ben dan vaak over het algemeen tot vrij weinig in staat (als ik niet op tijd ben met pijnstillers ga ik letterlijk van mijn stokje als ik intensief bezig ga, waaronder paardrijden). De rest van de dagen stap ik er gewoon op :)

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:07

Ik heb helaas door de endometriose elke dag pijn. Tijdens mijn menstruatie (die ik nu even niet meer heb omdat ik kunstmatig in de overgang ben) kan ik helemaal niet rijden. Dan moet ik ondanks de morfine die ik dagelijks slik soms op handen en voeten naar de wc.
Verder buiten die tijd om heb ik altijd last van hevige krampen en probeer het dan met wat paracetamol en ibuprofen op te lossen.
Is dat niet voldoende dan rij ik niet
Morgen ga ik voor het eerst in zeker een half jaar weer rijden.
Ben benieuwd hoe dat gaat.

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:19

ik slik zelf de pil door de ondragelijke pijn die ik altijd krijg als ik ongesteld word (door huisarts aan geraden ivm ik zelfs dan gewoon niet kon lopen zo zeer deed het..echt verschrikkelijk)

ik ben zelf zo slim geweest vroeger toen ik pil nog niet had om een soort van tevoorspellen wanneer ik het kreeg (ik was meestal of in het begin van de maand of in het eind van de maand ongesteld)
en dan probeerde ik zoveel mogelijk niet terijden de eerst 2 dagen daarna kon ik er gewoon mee dealen
en dan pas ook lichtelijk terijden

dat werkte het beste voor mij :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 02:20

idc_liz schreef:
ik slik zelf de pil door de ondragelijke pijn die ik altijd krijg als ik ongesteld word (door huisarts aan geraden ivm ik zelfs dan gewoon niet kon lopen zo zeer deed het..echt verschrikkelijk)

Ik had als tiener ook echt enorm ondragelijke pijnen. Was ECHT niet grappig meer. Ook dus idd daarom aan de pil gegaan, en warempel; heerlijk, pijnen werden veel minder.
Ik moest anders de hele week thuis blijven omdat ik niks kon, en 10 aspirines op een dag hielpen ook nauwelijks, tot aan ibuprofen etc. aan toe.

@ TS:
toen ik nog paardreed en de eerste jaren geen tampons kon verdragen, had ik altijd maandverband. Maar dan wel echt de dure merken, anders ging het toch schuren en dat was ook niet prettig. Ik bewaarde het pakje dure merken dan voor het paardrijden, en een wat goedkoper huismerk nam ik dan voor 'gewoon'.
Gelukkig kon ik al snel over op de tampons, dat vond (en vind ik nog steeds) toch wel het allerfijnste.

Voor pijnen evt. ibuprofen of feminax/femerital slikken; voor de zekerheid zou je daar ook een maagbeschermer bij kunnen nemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:38

annibel schreef:
Ik heb altijd verschrikkelijke pijn in buik en rug.. Vaak ook misselijkheid en hoofdpijn erbij! Ik slik meestal 3 dagen ibuprofen en alive feminax in hoge dosering anders kan ik de pijn bijna niet verdragen..
Ik rij wel gewoon dan, met pijnstillers en met erge krampen even stappen is het wel te doen..

Kijk aub uit hoor want die twee hebben een wisselwerking op elkaar... Je kunt beter kiezen voor Ibuprofen in combi met paracetamol :j

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:43

Als ik ongesteld ben ga ik wel rijden, maar nu ik op een joekel van een paard heb ik het idee dat dat het stroomt :+
Meestal rijd ik buiten en doe ik een maandverband en inlegkruisje in ( rijd dan ongeveer 2 uur aan 1 stuk)
Het ergste vind ik nog... die strakke rijbroeken dichtdoen :j

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:14

Ik rij ook gewoon als ik ongesteld ben. Heb wel vaak heel erg buikpijn maar als ik eenmaal op stal ben denk ik er even niet aan en is het een soort van weg. Ik draag gewoon maandverband, en op stal of tijdens het rijden een nachtverband... Gewoon voor het prettige idee. Schuurt ook niet zo heel erg.. Tampon heb ik wel eens gedaan, maar ben dan veelte bang dat het er ''langs'' loopt. :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:20

Caitlin_K schreef:
Ik rij ook gewoon als ik ongesteld ben. Heb wel vaak heel erg buikpijn maar als ik eenmaal op stal ben denk ik er even niet aan en is het een soort van weg. Ik draag gewoon maandverband, en op stal of tijdens het rijden een nachtverband... Gewoon voor het prettige idee. Schuurt ook niet zo heel erg.. Tampon heb ik wel eens gedaan, maar ben dan veelte bang dat het er ''langs'' loopt. :')

Dat is gewoon echt niet mogelijk naar mijn weten. Ja, te lang laten zitten of teveel vloeien dan lek je door, maar dat geldt ook voor maandverband.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:56

Inderdaad ik denk eerder dat dat met maandverband gebeurt dan met tampons.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:09

Lovas schreef:
AlwaysH schreef:
Nooit tampon in, gewoon ene maandverband, hoe hard ik ook vloei! En geloof me, twee weken volop ongesteld zijn met buikpijn en een paard maakt je een harde vrouw :+

2 weken? :(:) ben ik eens blij met 6 dagen! :D Respect _/-\o_

Jap, twee weken :')
En allergisch voor Naproxen, wat dus in Aleve zit, waardoor ik tegenwoordig geen enkele pijnstilling meer slik.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:10

justmexx schreef:
Als ik ongesteld ben ga ik wel rijden, maar nu ik op een joekel van een paard heb ik het idee dat dat het stroomt :+
Meestal rijd ik buiten en doe ik een maandverband en inlegkruisje in ( rijd dan ongeveer 2 uur aan 1 stuk)
Het ergste vind ik nog... die strakke rijbroeken dichtdoen :j

Inderdaad, strakke broeken tijdens je menstruatie, blegh, at kan pijn doen :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:17

Superplus tampony erin en voor de zekerheid een dun maandverband, dan zijn er geen problemen :D
hier gelukkig altijd maar 2 tot 3 dagen maandelijkse ellende!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:18

2 tot 3? Hoe dan? >;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:23

AlwaysH schreef:
2 tot 3? Hoe dan? >;)

Slik je de pil wel? Dat zou het al oplossen. :P

Ik heb er nooit last van gehad met paardrijden geloof ik. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:32

Ik slik de pil ja...
(Beetje vreemde vraag want als je de pil slikt wordt het juist allemaal opgehouden en zou je in je stopweek dus meer vloeien dan gebruikelijk.)

Deed eerst geen stopweken, met de huisarts afgesproken, maar ik lekte door de pil heen dus nu ben ik wel gewoon ongesteld. Jammer, want ik slik de pil tegen de pijnklachten, en deze krijg ik nu alsnog in de stopweek,

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:40

Hier twee weken last en een hele week pijn. Begint twee weken van tevoren al, de eisprong voel ik dus :+ En dan kan ik de klok er op gelijk zetten dat twee weken later ik ongesteld wordt. Vaak de dag van tevoren krijg ik nog even dubbelklap-krampen en dan weet ik dat ik aan de Mooncup kan.

Ik heb een spiraaltje tegen de buikpijn, dat was als tiener echt heel erg. Zat een week thuis. Kreeg uitzondering van de huisarts, want 10 jaar terug plaatsten ze nog geen spiraaltje bij 14 jarigen :p Eenmaal dat spiraaltje, en toen kon ik alles weer. Heb nog steeds wel krampen, maar lang niet zo erg als voorheen.

Heb een hele tijd tampons en inlegkruisjes gebruikt, inmiddels over op de Mooncup met wasbare inlegkruisjes. De Mooncup vangt echt bij mij alles op, en die spoel ik dan gewoon een of twee keer per dag om. Lekker paardrijden, lekker zwemmen, geen vies touwtje tussen je benen en geen chemische stoffen in mijn doos :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:14

Pfoe ik klaag niet als ik sommige problemen hier lees!

Ik heb trouwens al minitampons geprobeerd, met inbrenghuls, allemaal noppes. Dus ik gebruik het enkel nog als ik ga zwemmen. Vorige keer gereden met een superzacht nachtverband van Always en toen niet opengeschuurd :D

Ik heb momenteel wel wat problemen met menstruatie dus van de dokter de pil gekregen. Die ga ik nu 4 maand doorslikken en dan een stopweek. Heb ik de miserie maar 3x in een jaar :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:20

xLes schreef:
Ja, maar ik ben nog maagd en erg nauw :(. Tampon inbrengen doet ook echt pijn (en moet ik eerst natmaken anders lukt het sowieso niet) en dan heb ik de kleinste/dunste maat die bestaat. Dus dan maar maandverband...

Ooit tampons geprobeerd met inbrenghuls? Die glijden gewoon soepeltjes naar binnen omdat er glad karton of plastic om de tampon heen zit, vervolgens als een soort prik (er zit een staafje onder de inbrenghuls die de tampon uit de huls drukt) druk je de tampon naar binnen en zit het direct op de goede plek. Ik vind een gewone tampon ook altijd erg pijnlijk om in te brengen.
Nat maken heeft weinig zin, dan zet de tampon juist uit, dat is ook het het nut van een tampon. :Y)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:38

Hier word ook altijd gewoon gereden. Juist tijdens het rijden geen last. Hier ook maar 2 max 3 dagen

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:43

Als ik van tevoren al weet dat ik last ga krijgen en ik heb geen les ga ik longeren. Heb ik wel les dan neem ik zo'n aleve feminax ding.

Heb wel eens tampons gebruikt met rijden maar daar kreeg ik juist meer last van (of ze zaten niet goed kan ook).