Geen bh meer aankunnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Geen bh meer aankunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:03

In thailand zijn idd ook prima tattooshops te vinden... net zoals je hier in Nl ook gewoon hele crappy tattoos kunt laten zetten.
De tattoo hoeft ook niets te maken te hebben met de symptomn van ts...
Misschien is het gewoon een hele overdreven reactie van het lichaam op zonnebrand , misschien os het iets wat compleet los staat van het hele vakantiegebeuren...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:09

wat het is laat ik aan de huisarts over maar ik wens je wel een spoedig herstel toe

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:14

Mijn excuses, dat wist ik niet.
Je hoort zoveel horrorverhalen dat ik het überhaupt niet zou doen.
Is ie mooi geworden? :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:22

Ik zou inderdaad even langs de HA gaan, zo'n overgevoelige huid is niet normaal.
Het beklemmende gevoel van een bh ken ik echter helemaal, ik draag er dan ook als het even kan gewoon geen. Als het echt nodig is, heb ik van die verlengstukjes voor tussen de sluiting, daar gebruik ik er dan zelfs 2 van (ik ben al erg slank maar voel me ook altijd ontzettend beklemd door een bh). Misschien kun je die tussenstukjes proberen?
Sterkte!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:26

_Dominique schreef:
Waarom niet als ik vragen mag?

Geen een slechte recensie over de shop gevonden, alles was enorm steriel en schoon. Naalden kwamen netjes uit de verpakking en werden toen nogmaals goed schoon gemaakt. Mensen spraken prima Engels, namen de tijd voor mij en al m'n vragen.

Denk dat het in Nederland slechter kan.. In Thailand natuurlijk ook, maar dit is echt de beste shop die we konden vinden.

Een steriele naald die je schoonmaakt is daarna niet meer steriel....

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:31

janderegelaa schreef:
_Dominique schreef:
Waarom niet als ik vragen mag?

Geen een slechte recensie over de shop gevonden, alles was enorm steriel en schoon. Naalden kwamen netjes uit de verpakking en werden toen nogmaals goed schoon gemaakt. Mensen spraken prima Engels, namen de tijd voor mij en al m'n vragen.

Denk dat het in Nederland slechter kan.. In Thailand natuurlijk ook, maar dit is echt de beste shop die we konden vinden.

Een steriele naald die je schoonmaakt is daarna niet meer steriel....

Klopt inderdaad, dit verbaasde mij ook -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:32

Oeh... dat is wel een dingetje inderdaad. Ze mogen helemaal niet meer aangeraakt worden als ze uit de verpakking zijn want dan zijn ze dus niet meer steriel. Hoop dat het niet de oorzaak van je probleem is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:34

Woensdag maar even bij de huisarts neerleggen. Het klinkt mij niet echt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:02

Oh mijn god ik kan wel janken nu.. Mijn vriend heeft namelijk zelf gezien/gezegd dat ze hem schoon uit de dichte verpakking haalden en vervolgens schoonmaakte.

Ik ben hem nu aan het appen of hij dat wel zo zeker weet of het echt zo is.

Edit; waar kan ik online vinden dat het niet goed is om een steriele naald nogmaals schoon te maken? Kan het nu niet vinden..

Vriend zegt dat hij nu twijfelt of het echt zo is dat ie dubbel is schoongemaakt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:09

Een (nieuwe) naald die in de verpakking zit ís steriel. Daarna 'steriel' schoonmaken heeft dan helemaal geen zin.

Hoe dan ook imo zaak om zsm naar de HA te gaan.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-04-16 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:10

Ik zit echt met m'n handen in het haar momenteel.

Ik snap het nu wat betreft de steriele naalden etc. echt enorm bedankt allemaal trouwens, wist het namelijk helemaal niet.. :n

Woensdagochtend op 08:20 staat een afspraak, morgen kan ik echt niet later aankomen op stage denk ik ivm testdagen voor nieuwe metrobestuurders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:13

Ben je gevaccineerd tegen hepatitis B toen je naar Thailand ging?

Ik zou er idd mee naar de HA gaan, dan weet je zeker wat er is. Als je geen actieve hep B vaccinatie hebt zou ik dat even melden bij de HA.

Niet zo stressen, het komt heus wel goed.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-04-16 13:15, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:14

Waarom heb je de afspraak woensdag pas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:18

Ja! DTP en Hepatitis A + B gevaccineerd.

@KimD, ik maakte vanochtend de afspraak en heb toen niet stilgestaan bij het feit van die steriele naald etc. Morgen heb ik een belangrijke dag op stage. Net gevraagd en de situatie uitgelegd of 't ok is als ik morgenochtend naar de HA ging. Maar ze zei dat ik vooral niet zo moet stressen en het wel niks zal zijn. Woensdag zou prima zijn want dan ben ik toch vrij..

Waarom ik niet eerder heb gebeld? Aankijken of het niet zou wegtrekken aangezien ik pas een weekje terug was uit Thailand.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-16 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:21

Voor een huisarts moeten ze je verplicht vrijgeven, toch? Is bijzonder verlof?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:22

_Dominique schreef:

@KimD, ik maakte vanochtend de afspraak en heb toen niet stilgestaan bij het feit van die steriele naald etc. Morgen heb ik een belangrijke dag op stage. Net gevraagd en de situatie uitgelegd of 't ok is als ik morgenochtend naar de HA ging. Maar ze zei dat ik vooral niet zo moet stressen en het wel niks zal zijn. Woensdag zou prima zijn want dan ben ik toch vrij..

Bel de huisarts nog eens op, en vertel het verhaal van je
tattoo, ook goed vermelden dat deze in het buitenland is gezet.

Wellicht dat je dan vandaag nog langs kan komen, zou hier niet mee
wachten tot woensdag :o

Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:24

Zou het niet weten Sammie..

Misschien dat ik idd de HA ga bellen, volgens mij is de HA assistente er maar tot 11:00 voor inplannen afspraken.. Ik ga om 14:00 naar huis, heb stage in Rotterdam maar woon zelf in Voorburg, is nog eventjes reizen dus ook mocht ik vandaag nog terecht kunnen.

Ik durf het écht niet aan mijn ouders te vertellen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:24

_Dominique schreef:

Waarom ik niet eerder heb gebeld? Aankijken of het niet zou wegtrekken aangezien ik pas een weekje terug was uit Thailand.

Huisarts is bijzonder verlof, zeker in deze situatie. Mocht het daadwerkelijk iets zijn met betrekking tot de tatoeage dan lijkt het me goed om sneller actie te ondernemen.

Dan ben jij ook sneller gerustgesteld mocht het niet zo zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:37

Ik ga nu weg van stage en bel meteen de HA.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:46

Haal even rustig adem...

De kans dat dit een infectie is naar aanleiding van vuil werken acht ik nihil. De tattoo kan er wel degelijk mee te maken hebben, maar dit is geen infectiebeeld.

Het is eerder een allergische reactie. En dat kan heel goed te maken hebben met de tattoo. Reacties op inkt, op afstand worden nog wel eens gezien, zeker wanneer de herkomst van de inkt verder niet aan richtlijnen hoeft te voldoen.

Daarnaast kan ook zonlicht een reactie teweegbrengen bij tattoos.

Kortom, geen paniek. Alleen wel je tattoo noemen woensdag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:51

_Dominique schreef:
Ik ga nu weg van stage en bel meteen de HA.

Relax, en laat je niet gek maken door een forum. Het is niet levensbedreigend dus een dagje later naar de HA kan echt wel. Je hebt hep B vaccinatie dus dat zal wel loslopen. Dan is het vast gewoon een allergische reactie op de inkt oid, of heb je een gevoelige huid waardoor je nog last hebt van de zonnebrand of zonneallergie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:01

Zou idd ook goed kunnen. Maar toch neem ik het zekere voor het onzekere. HA neemt zoals ik verwacht had niet op. Je krijgt een keuze menu met eerste optie spoed, waar dit dan denk ik niet onder valt. En een optie voor het maken van een afspraak, waar niet opgenomen wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:05

Nee, dit is geen spoed. :D

Straks nog maar eens proberen, of morgenochtend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:09

Ja dat is dus rot ivm verdere en andere locatie op stage. M'n moeder zei dat ik ook even langs kon rijden bij de praktijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:16

Ja, als je die mogelijk hebt kun je dat ook doen. Als je geluk heb hebben ze misschien nog een gaatje voor vandaag. :D