Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SofieHavan schreef:Heftig verhaal. Persoonlijk ben ik heftig tegen abortus, zeker in zo'n situaties. Maar ik heb respect voor jouw beslissing en hoop dat je die keuze een plaatsje kan geven. Sowieso zul je dit voor altijd met je meedragen.
Het heeft geen zin om te blijven piekeren en "wat als" te denken. De keuze is gemaakt, je hebt er lang over nagedacht, alles afgewogen en je bent tot de conclusie gekomen dat dit de beste oplossing was. Dat is heel sterk. Maak jezelf niet langer gek, je hebt gedaan wat je acht dat goed ishet is makkelijk gezegd, maar je kan het pas beginnen verwerken als je het kan loslaten. Je hoeft geen spijt of schuldgevoel te hebben, laat het los, vergeef je zelf en onthou altijd dat jij gedaan hebt wat het beste was, voor jezelf, maar zeker ook omdat je dat het beste vond voor het kindje ook! Sterkte!
Majabeestje schreef:Heftig! Je hebt een doordachte keuze gemaakt, je hebt aan het kind gedacht ipv aan jezelf. Heel erg knap! Maar dat maakt het natuurlijk niet minder moeilijk.. Je zit nu ook wel in een hele zware periode. Belangrijk om steun te zoeken denk ik. Heb je ook nog iets van 'nazorg'?
Sterkte meid. Wees extra lief voor jezelf en geef het tijd.. Het zal altijd een moeilijk punt blijven maar neem de tijd om het een plekje te geven.
maava schreef:God meid wat een vreselijk verhaal. Ik vind het heel knap dat je bij de abortus er bij bent gebleven, ik heb een vergelijkbare ervaring gehad en ik wilde absoluut niet wakker zijn wanneer ik mijn spiraaltje kreeg.
Liselot schreef:Dat gevoel krijg ik er ook bij simodi![]()
Er is niets mis met rationele beslissingen maken, dat is juist ontzettend knap en sterk. Maar vergeet je gevoel niet en stop het vooral niet weg
Resistance schreef:SofieHavan schreef:Heftig verhaal. Persoonlijk ben ik heftig tegen abortus, zeker in zo'n situaties. Maar ik heb respect voor jouw beslissing en hoop dat je die keuze een plaatsje kan geven. Sowieso zul je dit voor altijd met je meedragen.
Het heeft geen zin om te blijven piekeren en "wat als" te denken. De keuze is gemaakt, je hebt er lang over nagedacht, alles afgewogen en je bent tot de conclusie gekomen dat dit de beste oplossing was. Dat is heel sterk. Maak jezelf niet langer gek, je hebt gedaan wat je acht dat goed ishet is makkelijk gezegd, maar je kan het pas beginnen verwerken als je het kan loslaten. Je hoeft geen spijt of schuldgevoel te hebben, laat het los, vergeef je zelf en onthou altijd dat jij gedaan hebt wat het beste was, voor jezelf, maar zeker ook omdat je dat het beste vond voor het kindje ook! Sterkte!
Wat een ontzettend fijne reactie.Je ziet vaak op het internet dat mensen met een meningsverchil over dit onderwerp elkaar volledig afkraken maar ik vind het erg mooi om te lezen dat er ook nog mensen zijn die elkaars keuze respecteren, ook al hadden ze dit zelf niet gedaan.
lovelyfiefy schreef:Heftig verhaal.
Ik snap dat je hier gemengde gevoelens over hebt, zeker omdat je dus later wel kinderen wilt.
Maar vind de keuze super als je weet dat je het nu niet kan bieden wat je het zou willen kunnen bieden.
Daar heb ik echt super veel respect voor.
Wat ik uit reacties begrijp zijn jullie niet meer samen? of hij/jij wilt niet meer samen?
(heb niet alles gelezen, moet ik er bij zeggen)
Ik kan zeggen dat ik dezelfde keuze gemaakt zou hebben.
Alleen zit ik in een relatie waarbij we beide eigenlijk helemaal geen kinderen willen.
Dus dat is dan misschien toch een beetje anders?
Ik hoop dat je vriendinnen heb die ook vaak langs willen komen en dat er mensen om je heen zijn
die goed op je letten en voor je zorgen.
Want een luisterend oor extra zou denk ik niet verkeerd zijn na zo iets.
Ik hoop dat je huilbuien en alle andere dingen vanzelf afnemen, denk dat dat echt tijd nodig heeft namelijk.
Ik denk dat dit topic je ook wel goed zal doen.
Fish_n_Chips schreef:Knuffel van mij. Knap dat je deze beslissing hebt kunnen maken.
Er is op Bokt ook een PTSS topic, daar ben je ook van harte welkom. (Mag geloof ik niet met je schaduwaccount, dus dat zou je met een moderator moeten overleggen of onder je eigen account moeten doen)
:hug:
Roos_M schreef:Ja dat maakt V. ook een bijzondere jongen. Sluit jezelf niet af voor hem. Praat er ook met hem over. Zal jullie allebei goed doen.