Hielspoor ... wie nog meer (tips en ervaringen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:47

Ik had ook hielspoor was echt heel erg. Elke stap voelde ik en vooral in de morgen bij het opstaan, of als ik een tijdje gezeten had en weer ging lopen deed het echt enorm veel pijn.

Ik heb toen deze zooltjes op internet besteld: https://www.pedimarkt.nl/p/9545/9557/Inlegzolen-steunzolen/Hielspoor/Bauerfeind-professionele-hielspoor-steunzolen/31244050000035 en ook nog zo'n speciale sok. Die sok heb ik gelukkig niet eens nodig gehad.

Die zooltjes hielpen bij mij enorm goed, binnen een paar dagen was de pijn gewoon helemaal weg. Het is ook nooit meer teruggekomen. Ik was echt enorm opgelucht want ik ben beroepsmatig heel veel in beweging.

Ik loop nog altijd op die zooltjes, ik heb een paar paar ervan voor de schoenen die ik het meest gebruik. Ik zou het echt proberen, hoop dat het bij jou ook zo goed helpt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:48

Hier een dubbele gehad. Beide hielen tegelijk.
Véél pijnstillers en dyclofenac en rust. Maar vooral een groot aantal kilos afvallen heeft voor mij het meeste gewerkt :o
Goede schoenen zijn een must voor mij :)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:02

Hier ook zooltjes aan laten meten en sinds dien zelden nog last,loop nu ook niet dagelijks meer met de zolen, heb wel naast mijn zolen ook goede werkklompen gekocht.
Volgens vele podologen zijn crocs uit den boze, is geen goede steun voor je voeten.
je moet het lopen met de nieuwe zolen ook opbouwen met steeds een uurtje langer,anders krijg je nog meer pijn ipv baat omdat je aangepaste zolen er voor gaan zorgen dat je voeten in een andere/betere houding ging staan/en lopen
Hoe sneller je na aanvang van je klachten gaat corrigeren door middel van aangepaste zolen,hoe groter de kans van slagen en hoe de kans dus om weer geheel pijn vrij te kunnen worden

Isapaardje

Re: Hielspoor ... wie nog meer (tips en ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:12

@Eifelopfok; ja die zooltjes heb ik oa gehad (of heb ik nog, maar gebruik ze niet meer).

@Nijland; staat ook op de verpakking dat je langzaam moet opbouwen. Deed ik ook; eerst nam de pijn inderdaad af, daarna kwam hij in ergere mate terug (net als acupunctuur deed).

Dry needling ook naar gekeken, maar net als shockwave therapie nog niet uitgeprobeerd.
Er is dus nog veel mogelijk :).

En ja dat crocs geen ideale schoenen zijn, geloof ik zonder meer.
Maar het zijn wel schoenen waar ik direct mee kan lopen. Ook 's morgens als ik met pijn overeind kom, kan ik direct mijn voet belasten als ik die 'sloffen' aandoe. En ik denk dat pijnvrij lopen toch ook erg belangrijk is; want dan kan die ontsteking tot rust komen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:17

Heb ik inderdaad ook :j Ik heb alleen nu wel mijn zooltjes in de crocs liggen, ontlast nog net wat meer :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:22

Helaas herkenbaar, loop er nu 1,5 jaar mee maar niet altijd last. De laatste maanden wel weer, werd s nachts gek van de pijn en dan de eerste stappen zetten auw. Nu ben ik sinds een week met halve zooltjes aan de slag, van podobrace, en voor het eerst sinds tijden s nachts geen pijn. Voel nog wel wat maar de pijn is stukken minder. En ik rol nu elke dag eventjes over een foamroller of tennisbal, net wat in de buurt ligt. Ik wandel heel erg graag dus hoop dat de zooltjes voldoende blijven werken om het dragelijk te houden.

(allemaal editjes, spelfoutje)
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 29-03-16 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:23

Isapaardje schreef:
@Eifelopfok; ja die zooltjes heb ik oa gehad (of heb ik nog, maar gebruik ze niet meer).

@Nijland; staat ook op de verpakking dat je langzaam moet opbouwen. Deed ik ook; eerst nam de pijn inderdaad af, daarna kwam hij in ergere mate terug (net als acupunctuur deed).

Dry needling ook naar gekeken, maar net als shockwave therapie nog niet uitgeprobeerd.
Er is dus nog veel mogelijk :).

En ja dat crocs geen ideale schoenen zijn, geloof ik zonder meer.
Maar het zijn wel schoenen waar ik direct mee kan lopen. Ook 's morgens als ik met pijn overeind kom, kan ik direct mijn voet belasten als ik die 'sloffen' aandoe. En ik denk dat pijnvrij lopen toch ook erg belangrijk is; want dan kan die ontsteking tot rust komen.

Denk juist dat het meer tot rust komt als het wel zeer doet om te lopen :P dan belast je je voeten minder :)
Ik loop graag op mijn UGG's (wel de echte met een stevige zool, niet die pantoffelversie) en op mijn Ariat stalschoenen. En sinds ik een auto met CruiseControl heb is het ook minder heftig geworden (rij veel file)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:29

Mijn moeder heeft het, icm met geïrriteerde achillespees.
Zij loopt MBT schoeisel en dan gaat het goed.
http://www.mbtwinkels.com/
Zijn die schoenen met die rondlopende zolen.
Ze moet ook wel in acht houden dat ze het niet overbelast, en dan gaat het goed. Ze heeft al met al wel een dik half jaar met twee krukken gelopen.
Haar leeftijd, 72 en overgewicht zullen niet in haar voordeel werken. En inderdaad als ze teveel blootvoets in huis loopt, heeft ze meer last.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:36

ik heb ook shock wave behandeling gehad in het ziekenhuis. Wat ik het ergste vond was de verdoving in mn voetzool tussen mn hiel en bal van mn voet. een maal een behandeling gehad...heeft iets geholpen daarna een jaar met steunzolen gelopen en nu zonder geen last meer

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:47

Ben wel benieuwd wat voor crème je gebruikt Isapaardje :)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:25

Isapaardje schreef:

Ik heb het over Special op jouw voeten aangemeten zooltjes, niet zo maar een paar gekochte zooltjes die iedereen kan kopen ;)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:12

Kijk eventueel naar een fysio die dry needling en shockwave toe past ;) Doet de mijne gelukkig ook.
Maar écht kijk naar zo'n shockwave behandeling. Dat werkt zo wonderbaarlijk snel!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:17

Ik ben er ook met MBT-schoenen vanaf gekomen. En als ik maar iets voel beginnen, draag ik mijn MBT-s weer regelmatig.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 00:11

Kinke schreef:
Ben wel benieuwd wat voor crème je gebruikt Isapaardje :)

balsem voor pezen en peesschedes, slijmbeurzen en gewrichtsbanden
van Golden Naturals

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 08:10

Keet schreef:
Denk juist dat het meer tot rust komt als het wel zeer doet om te lopen :P dan belast je je voeten minder :)

Zit wat in, maar ik kon op een gegeven moment echt niet meer lopen. Alleen nog op de punten van mijn tenen en dan nog met pijn. Pony's voeren was een hel geworden, laat staan er wat mee doen. Uitmesten deed een ander voor mij.
En nu met crocs is de boel toch dermate tot rust gekomen, dat ik ook zonder crocs aan, in huis in ieder geval weer normaal kan lopen, en ook bij de pony's af en toe zelf ook weer wat onderneem.
Maar echt wandelen zoals ik ooit eens deed, nee dat zit er niet meer in.
Fietsen kon ik ook een tijd niet (heel die voet deed dan zeer), maar dat is nu ook beter geworden (gelukkig).
Autorijden is vervelend ja heb ik pas ontdekt, omdat je de hiel belast dan.

Ik hoop dat ik toch langzaam op zijn retour ben en shockwave niet meer nodig is.
Maar een goede schoen ga ik nog eens naar op zoek met wat oa hier is aangeraden, wil toch proberen ooit weer eens aan de wandel te geraken :+