wat te doen tegen slecht slapen ? en wat vragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: wat te doen tegen slecht slapen ? en wat vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 05:28

Vaste slaap tijden heb ik niet echt eigenlijk het is iedere dag verschillend wanneer ik ga slapen omdat het ook iedere dag verschilt met hoe moe ik ben.

Dingen op schrijven had mijn begeleidster het gister ook over sus dat wil ik sws doen en ik ga dat met een uur voor het slapwn gaan geen telefoon en laptop en tv proberen kan me daar ook wel zonder mee vermaken dus komt goed

Wat ik doe voor het slapen gaan is eigenlijk altijd haken daar ontspan ik een klein beetje van en afentoe heb ik ook een goed boek waae ik dan hele dagen jn bezog ben

Dank jullie wel voor alle tips.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:20

HTT -> MWS

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:21

ik neem melatonine als ik slecht slaap helpt bij mij super.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 08:36

dankjewel voor het verplaatsen :D

ik ga zeker alles opschrijven en uit proberen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:41

Bij slecht slapen en wisselende vermoeidheid, zou ik juist ook de vaste tijden gaan hanteren. Veel of vroeger gaan slapen als je moe bent, heeft vaak een negatief effect op de kwaliteit van je slaap, waardoor je juist vermoeider kan worden. Dus min of meer vaste tijd erin en vaste tijd eruit, moe of niet moe.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 08:57

oke ga het proberen dankjewel :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:04

Toen ik jonger was had ik daar ook veel last van, nu ben ik 34 en val ik om half tien in slaap :D

Ik kan je alleen een tip geven over nachtmerries. Wanneer je wakker wordt van een nachtmerrie, probeer in slaap te vallen door die nachtmerrie opnieuw te dromen, maar er dan je eigen ( ludieke of heroïsche ) versie van te maken. Bij mij hielp het enorm en na een tijdje worden ze veel minder.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:03

maatje987 schreef:
Im drink eigenlijk alleen maar thee en water omdat ik door veel dingen wat er in koffie of cola enz zit buikpijn krijg door prikkelbare darm syndroom

En bedank voor de tips hierbovdn ik ga morgen even alles op een rijtje zetten als ik weer achter de laptop zit

In de reguliere geneeskunde is pds iets waarmee je moet leren leven. - en het is beslist een handicap in meer dan 1 opzicht. (Mogelijk slaap je slecht en ben je gevoeliger voor depressie omdat je darmen maar moeizaam vitamine B aanmaken. Nog los van de pijn, want dat helpt ook niet om goed te slapen.)

In de duitse natuurgeneeskunde is pds gewoon te genezen.
(En er zijn ook in Nederland mensen die jou daarin kunnen begeleiden.)

Om een indruk te geven: eerst een kuur met L-Glutamine (zodat de bacteriën niet in je bloed komen, maar in je darmen blijven), dan in verschillende stappen een goede darmflora opbouwen, kruiden om storende factoren te elimineren en extra vitamines en mineralen om het slijmvlies tijdelijk extra te beschermen.
Na verloop van tijd zijn er steeds meer gezonde bacteriën, kunnen je darmen beter zelf vitamines zoals het B complex aanmaken en horen de verschillende klachten (zoals pijn, kramp, slecht slapen, etc etc.) "vanzelf" te verdwijnen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:09

ik gebruik normaal gesproken iberogast en dat helpt enorrmmm goed maar de laatste tijd niet gebruikt omdat we het niet in huis hebben volgende week gaan we het als goed is weer halen :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:15

Regelmaat, ook je lichaam heeft normaal gesproken een ritme, ga altijd op dezelfde tijden naar bed en er uit, kans is groot dat je vanzelf op de juiste tijden moe wordt. Piekeren kan je opvangen met afleiding (je haken bv), opschrijven kan ook helpen. En bij afspraken, etc. de volgende dag zet je spullen en kleding klaar voordat je gaat slapen, dan is er geen vooruitzicht op paniek de volgende ochtend. Hoef je ook niet te piekeren of je alles wel hebt (lijstje maken met je begeleider anders, dan weet je dat het in orde is).

Melatonine helpt wel, maar 0.5mg (5 pilletjes drogist) ga ik na een paar dagen/week juist nachtmerries van krijgen. Dosis via huisarts is veel hoger, maar dat kan juist wel eens verkeerd uitpakken. Piekeren = geen controle over iets wat voor jouw belangrijk is / geen overzicht en dat is voor een autist inderdaad erg lastig. :(:)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:35

ik baal afentoe ook flink van mijn autisme ik wil er nu weer meer naar toe krijgen om het piekeren en de rest onder controle te krijgen en ik ga nu ook die regelmaat er weer in brengen kijken of het me lukt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:49

maatje987 schreef:
ik gebruik normaal gesproken iberogast en dat helpt enorrmmm goed maar de laatste tijd niet gebruikt omdat we het niet in huis hebben volgende week gaan we het als goed is weer halen :D

Dat is nuttig spul, alleen geneest het niet. Tenzij je dus eerst het slijmvlies herstelt en dan de iberogast combineert met de juiste opbouw van darmflora en het afvoeren van mogelijk schadelijke aspecten.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 16:51

ik weet er gelukkig inmiddels wel mee om te gaan in combi met die iberogast gaat het super
zal wel nog is even overleggen met mijn arts daarover wat jij vertelde is kijken wat zij van het idee vind

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:01

Ik lees dat je op verschillende tijden naar bed toe gaat. Probeer een vaste tijd in te stellen. Dus ga iedere avond laat zeggen om 23.00 naar bed en kom er om een vaste tijd uit, ook in het weekend. Ik heb zo'n 8 jaar slecht geslapen en de oplossing was heel simpel. Na een aantal weken is je lichaam eraan gewend dat het om een bepaalde tijd moet slapen en dan ben je rond die tijd ook wel moe.

Wat ook helpt is voor je bedtijd geen tv, mobiel of laptop in de buurt te hebben. Lees liever een boek of tijdschrift, je hersenen worden daardoor minder geprikkeld en je slaapt makkelijker in.

Dat dit echt werkt was voor mij echt duidelijk toen ik het programma 'bizarre slapers' keek. In vrijwel iedere aflevering is een vaste bedtijd met een vaste tijd van opstaan de oplossing voor hun probleem, of in ieder geval een groot deel.

Het is natuurlijk niet erg om eens in het weekend oid wat later naar bed te gaan vanwege een feestje of verjaardag oid maar probeer echt vaste tijden aan te houden. Klinkt stom en simpel maar werk wel als je dit consequent een langere tijd volhoud. Je zult zien dat je probleem in ieder geval een stuk minder gaat worden.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:03

Kom je slecht in slaap, ben je veel wakker of ben je niet uitgerust na het slapen? Zodra het dat laatste is zou je nog kunnen kijken of je slaapapneu hebt. Hierdoor rust je lichaam niet goed uit, en kan je dus moe wakker worden.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 17:09

dat vermoeid wakker worden heb ik heel erg ik ga eerst die vast bed tijden is proberen en dat geen beeldschermen e als dat niet helpt dan ga ik met mijn arts over leggen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:20

Dat is denk ik best een goed idee, misschien moet je een slaaponderzoek laten doen. Dat kan in het ziekenhuis, maar tegenwoordig ook thuis.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:11

mrie schreef:
Dat is denk ik best een goed idee, misschien moet je een slaaponderzoek laten doen. Dat kan in het ziekenhuis, maar tegenwoordig ook thuis.

Inderdaad, mijn vader heeft dat ook laten doen. Hij had ook slaapapneu, maar heeft nu een beugel waardoor hij veel beter slaapt en ook beter uitrust.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 08:26

ik moet volgende maand bij mijn arts zijn zal het aan haar vragen of dat een mogelijkheid is

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:33

Er wordt vaak gedacht dat als je apneu hebt dat je snurkt als een bootwerker. Dat is lang niet altijd zo, je kunt ook helemaal niet snurken en toch ademtekort hebben tijdens je slaap.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 17:44

ik weet niet of het er bij hoort ofzo hoor maar ik heb ook hyperventilatie misschien dat het iets te maken heeft of met elkaar te maken heeft maar denk zeg het even

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:48

Ik heb afgelopen zomer ook vreselijke slaapprobleem gehad door ziekte. Ben naar de ha gegaan. Zijn heeft me doorgestuurd naar acupunctuur. Heeft voor mij niet geholpen maar proberen kun je het wel.