Zwanger en niet aankomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:32

Joh met 22weken zwanger zit er nog maar een ini mini mensje in je. De kilo's komen er vaak aan het einde wel flink aan. Met 22 weken zwanger was ik misschien 2/3 kg aangekomen. Uiteindelijk is het totaal 14kg gaan worden. Laat je zorgen los, zonde van je zwangerschap.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:58

Tijdens mijn 3 zwangerschappen ben ik altijd weinig aangekomen. Na de bevalling was ik altijd lichter dan voor mijn zwangerschap. Helaas kwamen daarna de kilos er weer aan :) .

Tijdens de eerste zwangerschap kwam ik in totaal 5 kilo aan. Tijdens de tweede 3 kilo. ( ik zat ook op 5 kilo maar had in de laatste week een flinke griep) en tijdens de derde zwangerschap in totaal 6 kilo.

Meestal was ik rond de 30 weken maar 1 kilo aangekomen.

De kinderen wogen alledrie rond de 3100-3300 gram bij de geboorte.

Niet druk over maken als het kindje goed groeit en je het goed voelt bewegen!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:03

1e zwangerschap ben ik zn 20 kilo aangekomen. Nu zwanger van nummer 2 34 weken en nog maar 3.2 kilo aangekomen. (30 kilo na de zwangerschap verloren)

Probeer je niet zo druk te maken. Die cijfertjes zeggen niks

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:06

Ik kwam helemaal niet aan gedurende mijn zwangerschap.
Toen mijn kind was geboren, bleek ik 8 kilo te zijn afgevallen ten opzichte van mijn gewicht voor de bevalling. Niemand die daar iets mee deed. Niet tijdens en niet na de bevalling.
Tijdens de zwangerschap geen last gehad van misselijkheid of braken. Eten ging goed, hoewel soms wat minder ruimte. Maar dat is niet gek.

Verloskundige thuis en in ziekenhuis deden er niets mee. Ik mocht wel wat gewicht kwijt, maar toch vind ik het raar dat men niet verder keek. Achteraf blijk ik flink ziek te zijn geweest. Ik ontwikkelde astma en heb schade opgelopen aan mij longen omdat het niet op tijd werd ontdekt en behandeld. Ik viel af vanwege stress voor het lichaam en het harde werk dat mijn lichaam moest verrichten door de benauwdheid.

Zwanger of niet, bij onverklaarbaar gewichtsverlies zou men altijd moeten kijken waar dat vandaan komt.
Helemaal niets aankomen tijdens een zwangerschap klopt niet en betekent dat je in feite gewicht aan het verliezen bent.

Ts, in jouw geval is er wel een verklaring voor je gewichtsverlies. Dan zou ik me geen zorgen maken.
Laatst bijgewerkt door Boras op 25-03-16 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:07

Je bent er nog niet hè ;) Bij mij kwamen de meeste kilo's in de laatste paar weken.

Wat borstvoeding betreft, je lijf is ervoor gemaakt dus als jij zorgt dat je genoeg en gezond eet (veel gezonde vetten!) dan is er geen enkele reden om bang te zijn dat je 'opgegeten wordt'. Gewoon goed voor jezelf zorgen (en laten zorgen).

En gefeliciteerd!

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:07

Ik ben in mijn 2e zwangerschap 1 kilo afgevallen. De baby is echter met een prachtig gewicht en kerngezond geboren. Ik heb daarna 8 maanden borstvoeding gegeven en ben toen 5 kilo aangekomen. Ik zou mij dus niet te druk maken over je gewicht, als je maar goed en gezond eet en de baby het goed blijft doen. Geniet van de bijzondere tijd!
Laatst bijgewerkt door Vadiz op 25-03-16 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:15

Ik ben nu 20 weken zwanger en zit alweer een poosje op mijn startgewicht. In de eerste paar maanden een paar kilo afgevallen. Geen zorgen maken hoor! Je komt normaal gesproken toch het meest aan in je derde trimester :)
En je kindje groeit goed enzo?

Storm

Re: Zwanger en niet aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 03:35

Ik was bij beide zwangerschappen ook weinig aangekomen, 6 en 7 kilo. Bij de eerste spuugde ik alles uit. Maar beide kindjes groeiden goed, werden geboren met dik 7 pond.
Maak je maar niet druk, kindjes nemen echt wat ze nodig hebben.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 05:58

Maak je niet dik :-) komt wel goed. Als jij gezond en gevarieerd eet dan komt je kleine niks te kort. Rond 22 weken was ik 4 kilo aangekomen... met 39.5 weken was ik 26 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Je bent nu nog zwanger van een ukkie. T komt wel goed. Ook als je borstvoeding gaat geven. Misschien kun je je aanmelden bij LLL daar zullen genoeg mama's en leidsters zijn met goede bruikbare tips voor als jij bv gaat geven en toch te veel lijkt af te vallen.

Ik viel in het begin bijv veel af. Tot dat ik weer op mijn oude gewicht zat. Vriendin van mij voed 3 kindjes tegelijk en valt niks af.

Cijfers zijn gemiddelde, en daarvoor heb je 2 dingen nodig. Namelijk verschillende getalen. Komt echt wel goed

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 07:32

Ook hier de eerste 20 weken weinig aangekomen, paste mijn gewone broeken nog, nu bijna 40 weken en toch zo'n kilo of 20 zwaarder :o Ben de laatste weken ook veel vocht vast gaan houden, maar dat is maar een paar liter natuurlijk...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:11

Tja, wat wil je verder nog doen dan? Omgekeerde liposuctie? :+

Het aankomen is bedoeld voor de borstvoeding na de zwangerschap. Ik zou dus geen enorme troep gaan eten om maar aan te komen, want dat krijgt je kindje dan weer binnen.
Er zijn legio erg slanke vrouwen die succesvol bv geven, dus mocht dat een wens van je zijn hoef je je wdb geen zorgen te maken. Het kan dan wel zijn dat je wéér als een idioot moet gaan eten, maar goed, er zijn erger dingen in het leven :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:26

Wat een verschil met mijn zwangerschap, TS. Zelf was ik met 4,5 maand al zo rond alsof ik elk moment kon bevallen. Mijn moeder daarentegen had hetzelfde als jij: zelfs op het laatste moment kon je niet zien dat ze zwanger was (super slank) en toen ik er eenmaal uit was, dachten ze dat mijn moeder de oppas was. :D

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:31

Een vriendin van mij was in totaal maar 3,5 kg aangekomen. Kerngezonde zoon gekregen. Denk dat je je daar niet te druk over moet maken. Bespreek het gewoon met je verloskundige.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:35

Hier was ik 25 weken zwanger van mijn 2e kindje. Nog bijna niks te zien, was ook niks aangekomen nog en uiteindelijk is mijn dochter met dik 7 pond ter wereld gekomen.

Afbeelding