Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkkke schreef:Janneke2 schreef:....eh, dat is de verdunde therapie: "minder last hebben van vilein gepiep", het heeft zin als in "het is beter dan niets".
Maar het is geen echte Tinnitus Retraining Therapie.
En waarom zou dat dan geen TRT zijn?
TRT zorgt er niet voor dat tinnitus verdwijnt, wel dat je er minder last van ervaart, dat het minder impact heeft op je leven, dat je "gewend" raakt aan het geluid zoals je ook gewend kan raken aan het geluid van de koelkast of een tikkende klok....Citaat:TRT is a specific implementation of general Tinnitus Habituation Therapy, which utilizes counseling to decrease tinnitus-evoked reactions and sound to decrease the strength of the tinnitus signal. The pri- mary goal of TRT is to achieve habituation of tinnitus- evoked negative reactions and remove the effect of tinnitus on patients’ lives.
Bron: Jastreboff, P.J. (2011). Chapter 73: Tinnitus Retraining Therapy. In Textbook of Tinnitus. Geraadpleegd op 5/4/2016 via https://www.researchgate.net/profile/Pa ... 000000.pdf
Laurie schreef:Ik had beter niks kunnen zeggen denk ik, haha.
Laurie schreef:Wat wel een beetje opmerkelijk blijft is dat echt veel erger wordt als ik op links draai 's nachts, misschien dat een bezoekje aan een fysiotherapeut daarvoor uitkomst biedt.
Valentijn5 schreef:Ik heb ook tinnitus. De pschyoloog zegt dat het een hersenbeschadiging is omdat je hersens een signaal afgeven wat er niet is. Ik heb het opgelopen in een discotheek. En heb het nu nog steeds. Ik had er een gehoorapparaat voor kunnen krijgen maar dat maakt het ook niet beter. Dus veel sterkte