Activity meter: door de bomen het bos niet meer zien...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaartje23

Re: Activity meter: door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:38

Ik heb van Jawbone een reactie dat hij niet goed meet in een broekzak, dat hij echt ontwikkeld is voor de pols. Ik ga nu voor een Misfit inderdaad!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:27

Ik gebruik dit topic even.

Al een tijdje wil ik zo een activity track bandje aanschaffen, maar zie er erg veel.

Het hoeft van mij niet een hele dure te zijn, maar heb wel wat eisen;

Niet te groot, wegens smalle polsen.
Bandje mag niet irriteren
Tijd
hartslag
stappenteller
slaap functie

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:31

Via cool blue kun je redelijk nauwkeurig je eisen filteren, vond ik iig erg prettig!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:34

Ja, dat wel. Maar geen ervaringen. Ik kom al bandjes tegen va 17 euro, maar zelfde verhaal als die van 100. Naar mijn gevoel is die van 17 dan sowieso slecht, maar dat kan ook een vooroordeel zijn. Wie weet zijn mensen er tevreden over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:37

Staan bij de meeste ook reviews bij hoor. Binnen je eisen is iig veel mogelijk. Waarvoor wil je hartslag meten? Wil je via pols meten, of met een losse band? Wat voor telefoon moet het aan koppelen? Iphone, android? Wat wil je uitgeven?
Met de eisen die je nu aangeeft voldoen de meeste iig wel. Simpele fitbit, vivofit hr, polar m400....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:51

Ik wil liever via de pols. Onze zoon heeft al een horloge met band enzo. Maar gaat mij om dagelijks stappen teller, slaap ritme meten, tijd, waterdicht.

Het probleem is dat de meeste wel groot zijn en dat pas me echt niet. Zoonlief heeft een Sigma pc nog wat, maar die is al te groot, ondanks dat die nog best redelijk is. En die heeft andere functies.

Ik heb zijn oude horloge met plastic band en kan daar niet tegen. Bij sommige staat welk materiaal het is, maar hoor daar graag ervaringen over.

Persoonlijk vind ik zo een smal bandje mooi, maar ben bang dat de plaat met cijfers te groot is in lengte voor mijn pols.

Ik heb android en zal wel zo blijven denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:58

Ik heb een garmin vivosmart HR. Doordat hij langwerpig is, is hij vrij smal. De jawbone up is ook klein en fijntjes, maar meet geen hartslag (de rest van je eisen volgens mij wel allemaal). Fitbit is ook redelijk smal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:03

Oke, dacht dat de jawbone ook geen tijd had?

De garmin wel bekeken, maar was bang dat het te stug is en wijd uit blijft staan, omdat dat deel schermpje is.

Fitbit ga ik naar kijken.

Dank je wel. Materialen zijn ook fijn? Echt plastic bandje kan ik niet echt dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:12

Ik heb de Jawbone Up3. Die heb ik vooral gekocht omdat het een van de smalste was die ik kon vinden, aangezien ik nogal dunne polsjes heb. Heel lang getwijfeld tussen deze en een Fitbit, daar kun je net wat meer mee, maar die vond ik toch te groot.

Tijd heeft de Up3 inderdaad niet, hartslagmeter wel, maar hij meet alleen in rust, dus voor sporten heb je er niets aan.

Ik moest er even aan wennen in het begin, (droeg ook al jaren geen horloge meer) maar vind hem nu prettig zitten. Het materiaal voelt al een soort rubber.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:14

Heeft iemand ook ervaring met die veel goedkopere merkloze?

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:41

Zelf heb ik de fitbit charge hr, ik ben best tevreden over wat hij allemaal kan.
Maar de bandjes (ook bij andere fitbit's) trekken op niet veel!

Ik heb hem sinds november en nu met de zon komt het bandje los en er komen bubbels tussen het "apparaatje" en de rubberen band...

Nu zou ik eerder voor een ander merk kiezen, eerder iets zoals de garmin (met gps en tracking)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:18

Mijn horloge is al even stuk. Had leren bandje en kon daarna niet aan het leen horloge van mn zoon wennen met plastic bandje. Vandaar dus ook twijfels.

Ik wil sowieso tijd, waterdicht, slaap meter en stappen teller. Van de Garmin was ik bang dat het schermpje te lang is voor mijn pols. Je hebt amper echte winkels die ze verkopen.

Ik zag op fb reclame van wilpe.com en die heeft er eentje van 40 euro met die functies en bandje schijnt niet irriterend te zijn. Maar afschuwelijke kleuren. Wel fijn dat je reserve bandjes erbij krijgt of bij de andere merken kan kopen en verwisselen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:18

Ik heb ruim een jaar een Fitbit en het is op zich een leuk ding, maar wel weinig nauwkeurig. Ik loop regelmatig iets van 100 trappen volgens hem. Hij telt stappen tijden het paardrijden en ook bij het wielrennen. Op een gewone fiets zal dat vast niet anders zijn, maar die heb ik niet. Hij is de hartslag ook nog wel eens kwijt.
Verder is hij wel prima, het bandje is ook nog in prima staat.

Ik denk dat ik bij een nieuwe ga voor de Garmin Vivoactive HR, ook omdat mijn Garmin hardloophorloge minder worden binnenkort aan vervanging toe is.Het liefst wil ik en nog meer uitgebreide, maar die vind ik wel erg prijzig...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:25

Onze zoon twijfelde erg tussen de Sigma en Polar. Hij moest hem hebben, maar loopt zelf niet hard bijv. Bij Intersport wat info opgedaan en die zeiden wel dat een hartslagband tot nu toe echt nauwkeuriger is dan de horloges met ingebouwde meter.

Het hoeft van mij niet heel nauwkeurig, maar meer voor over de hele dag wat je doet globaal. Slapen wil ik echt meten.

De dure zijn vaak meteen zo groot en kunnen echt belachelijk veel. Ik geloof nooit dat ik daar mee om kan gaan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:39

Ja, dat is nauwkeuriger, maar als je hem niet voor de sport gebruikt is dat zinloos, bovendien wil je niet de hele dag met zo'n band lopen.
Tijdens het hardlopen vind ik het al een onding.

Ik denk dat een Fitbit prima voor jou is, of een vergelijkbare Garmin of Polar. Een goedkoop ding zou ik niet nemen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:29

Ja, zou ook niet zo een band willen. Ik wandel veel met name.

Heb op Bol.com gekeken en het is erg wisselend. Wat je bij de ene vindt, heeft de ander net niet en andersom.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:21

Zag eentje voor 15 euro. Met stappenteller, hartslag en meet je slaap. Software voor android, maar kan niet vinden welke app. Niet waterdicht. Zou dit iets kunnen zijn? Kan hem alleen niet terugvinden. Oeps.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:20

De Fitbit Charge HR zou voor jou perfect zijn en is ook niet moeilijk in gebruik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:39

De fitbit charge HR is niet goed waterdicht, dus dat hoef ik niet te proberen.

Heb er veel bekeken, maar de ervaringen vallen me erg tegen. Bij een aantal is het onduidelijk of er een harstalgmeter in zit en bij veel lees je dat deze onbetrouwbaar werkt, net als de stappenteller.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:44

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Fitbit Charge HR! Ook handig is dat hij even trilt wanneer ik gebeld word, en zo kan zien wie me belt :-)