mijn hele verhaal delen, steeds een beetje beter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:22

Jij hebt heel wat meegemaakt in je verleden. Zo'n jeugd wens je niemand toe. Het is toch heel erg verdrietig dat dit kinderen overkomt.

Maar wat een respect voor jou dat je het in je eentje hebt gebracht tot wat je nu bent. Ik vind dat je het super doet. Natuurlijk heb je nog heel veel te verwerken, dat kan ook niet anders met jouw verleden.

Wat betreft het dromen. Ik heb dit ook. Ik heb in vergelijking met jouw een voorbeeldige jeugd en heerlijk leven gehad tot nu toe. Maar ook ik heb nu veel dromen over dingen uit het verleden die ik heb meegemaakt en waarschijnlijk nog niet helemaal heb verwerkt. Ik denk dat je onderbewustzijn dit gebruikt om het te verwerken. En jij hebt heel wat te verwerken. Zorg daarom dat je professionele hulp aanneemt als het je wordt aangeboden. Maar volgens mij hoef ik je dit niet te vertellen, want jij komt op mij over als een sterke persoonlijkheid, alleen heb je dat zelf nog niet door.

Ik heb bewondering voor je verhaal en hoe je eruit bent gekomen. Wees trots op jezelf en op wat je bereikt hebt. Je bent een kanjer.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 19:08

@ BeSen: kiezen voor mezelf leek niet echt een bewuste keuze, het voelde eerder als een 'moeten' om te overleven.
Wilskracht is altijd mijn beste vriendje geweest, maar soms ook mijn valkuil ;)

@luuntje: ik denk ook dat die moeilijke dagen/momenten helemaal verdwijnen, maar zo heeft denk ik iedereen wel zijn moeilijke periodes.
Vandaag bijvoorbeeld, een mail die me in het verkeerde keelgat schiet, niet omdat het een rotmail is, omdat de ander vervelend reageert, maar omdat het bij mij op een verkeerde laag binnenkomt.
Boos, onmacht, tranen.
Wordt gelukkig wel uitgesproken, maar is even lastig.
Thanks voor je knuffel, doet me goed!

@Benita: Dank je wel voor je reactie. Ik heb hulp momenteel van een goede psycholoog, een echt goede.
Dat scheelt. Wil soms liever alles alleen te doen uit diepere angst teleurgesteld te worden.
Of bang om niet serieus genomen te worden enzo.... Nou ja.
Het komt wel goed en er zijn gelukkig nog heel veel leuke dingen :)

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:35

Getwijfeld of ik weer wilde schrijven hier, topic lijkt een beetje stil.
Dat maakt me onzeker merk ik.

Geen idee hoe het komt.
Het is natuurlijk ook niet het enige topic op Bokt.

Storm

Re: mijn hele verhaal delen, steeds een beetje beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:11

Niet onzeker worden. Topic ligt stil maar dat is natuurlijk niet persoonlijk. Mensen kunnen niet alles bijhouden en topics zakken weg.
Schrijf vooral op wat je dwars zit en je zult zeker weer de steun krijgen die je nodig hebt en ook verdiend. Maar niet onzeker worden lieverd, dat is nergens voor nodig.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:23

Jeetje zeg!! |(
Ik wil je een hele hele hele grote digitale knuffel sturen :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
En ook vooral zeggen dat ik zo ontzettend veel bewondering heb voor jou dat je dit verhaal durft te delen met ons.
Sommige mensen zijn het omkijken niet meer waard en is het goed om gewoon vooruit te kijken.
Eigen huisje, eigen toekomst, eigen leven! Allemaal van jou en niemand anders!
Be proud girl!!! XXXXXXX

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 19:37

@Storm: Dank je wel voor je lieve reactie.
Ik weet dat het niet persoonlijk is hoor, Bokt is zo groot, er wordt zoveel geschreven.
Ben snel bang lastig te zijn met mijn dingetjes en dan ga ik twijfelen.
Momenteel best wat lastige dingen en afgelopen week een pittig gesprek bij de psych. En dan ben ik niet meer zo in balans en dat reken ik mezelf dan te erg aan.
Heb dan juist wel behoefte aan een beetje steun, maar bouw dan soms een muur.

@Ianrowan2009: Dank je wel voor je lieve reactie. Doet me goed, ook die digitale knuffel.
Ik ga inderdaad ook voor mezelf, leer nog elke dag bij.
Nu wat extra hobbels en dat maakt me onzeker.
Soms is het dan fijn een beetje steun te hebben in plaats van alles zelf op te lossen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:44

Steun is altijd fijn.
Het geeft mij in elk geval veel rust om te weten dat ik steun heb en krijg van dierbaren.

Soms loopt je emmertje over.
Komt er iets binnen wat er niet meer bij kan, geeft niks.
Mailtje hoef je niet direct op te reageren, neem er je tijd voor.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:46

Hoi Nascha,
maak jezelf geen verwijten, hoor! Ook zo'n muur kan verstandig zijn: als je je kwetsbaar voëlt/ kwetsbaar bent, is bescherming geen luxe! (Maar een muur die iedereen weg houdt is ook weer te veel van het goede...)
Er spelen lastige dingen - hopelijk was het gesprek "alleen maar" pittig omdat het over lastige zaken ging!
Logisch als je daarna moe en /of emotioneel bent - dat is ook beslist niet verkeerd! (Maar lastig voor jezelf kan het wel zijn.)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:50

Wat ben jij al ver gekomen zelf, wat een overwinningen heb jij behaald, erg respect daarvoor en je mag daar héél erg trots op zijn. Wat je hebt meegemaakt is niet niks, heeft je gevormd, maar je leert er nu wel goed mee omgaan, kent jezelf, ken je grenzen, je triggers. Veel mensen weten dat allemaal niet van zichzelf en juist om dat te weten maakt je zoveel sterker als persoon.

Ikzelf zit ook in een lastig schuitje en begin nu langzaam met kleine stapje omhoog, eerst waren dit stapje vooruit, maar ik ben begonnen aan de berg beklimmen. Het is zwaar, maar als je iets hebt overwonnen en als je dan dat trotse gevoel hebt, dat voelt zó goed. En het is ook heel belangrijk om aan die trotse momenten te blijven denken in plaats van de hobbels en kuilen die er voor zorgden dat je weer wat stappen terug moest doen.

Dikke knuffel, ik vind het heel bijzonder hoe ver je al bent gekomen, dat toont kracht en moed :(:) *\o/* :*

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 22:41

@luuntje: Steun is zeker fijn, maar vindt het moeilijk om te vragen.
Vanmorgen zat ik er even doorheen, veel twijfels en 0,0 relativeringsvermogen.
Een vriendin had geen tijd, dat deed zeer, ook al weet ik dat het niet persoonlijk was.
Na even zomaar schrijven voor mezelf kon ik benoemen wat ik nodig had en heb dit aan mijn baas, onderweg naar werk, kunnen vragen. Of hij even tijd had. Waarom aan hem? Hij weet alles, heeft de psycholoog via werk geregeld en kan ontzettend helpen met relativeren en weet waar ik mee deal. Bovendien vertrouw ik hem.
het vragen vind ik moeilijk, maar kon het wel.
Op werk aanbeland was er maar 10 minuten en een arm om me heen voor nodig om het nare gevoel van afgelopen dagen echt los te laten :).
Toch stiekem een beetje trots. Weten, vragen en krijgen wat ik nodig had..... Hele bevalling, maar goed.

@Janneke2: Die muur is soms mijn vriend, soms mijn vijand.
Het gesprek was pittig omdat ze gelijk had, maar het bij mij dingen opriep als "misschien moet ik niks meer delen" , "het is te moeilijk dit kan ik niet" , "ze vindt dat ik het niet goed doe" .....in combinatie met wat lastige langdurige zaken omtrent het huis en slecht slapen en druk op het werk.

@Knudd: dank je wel voor je compliment en knuffel, lief!
Die berg is lastig hé. Sommige stukken gaan lekker vlot en dan denk je dat je er bent en komt er weer een onoverzichtelijk stuk waarop je bijna de moed verliest.
Persoonlijk merk ik wel dat ik steeds meer veerkracht heb en sneller over moeilijke dingen heen ben.
Jij ook héél veel sterkte met jouw berg, je kan het!!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:13

nascha_7 schreef:
Vanmorgen zat ik er even doorheen, veel twijfels en 0,0 relativeringsvermogen.
Een vriendin had geen tijd, dat deed zeer, ook al weet ik dat het niet persoonlijk was.
Na even zomaar schrijven voor mezelf kon ik benoemen wat ik nodig had en heb dit aan mijn baas, onderweg naar werk, kunnen vragen. Of hij even tijd had. Waarom aan hem? Hij weet alles, heeft de psycholoog via werk geregeld en kan ontzettend helpen met relativeren en weet waar ik mee deal. Bovendien vertrouw ik hem.
het vragen vind ik moeilijk, maar kon het wel.
Op werk aanbeland was er maar 10 minuten en een arm om me heen voor nodig om het nare gevoel van afgelopen dagen echt los te laten :).
Toch stiekem een beetje trots. Weten, vragen en krijgen wat ik nodig had..... Hele bevalling, maar goed.

Idd: een heel gedoe, maar
GOED *\o/* *\o/* *\o/*

Citaat:
Die muur is soms mijn vriend, soms mijn vijand.

Ja, dat heet een 'overlevingsmechanisme'. Zolang je 'niets beters' hebt, graag een overlevingsmechanisme! (Ze zijn niet heel erg leuk, die mechanismen, maar wel nuttig.)
Citaat:
Het gesprek was pittig omdat ze gelijk had, maar het bij mij dingen opriep als "misschien moet ik niks meer delen" , "het is te moeilijk dit kan ik niet" , "ze vindt dat ik het niet goed doe" .....in combinatie met wat lastige langdurige zaken omtrent het huis en slecht slapen en druk op het werk.

Ingewikkeld!
Therapie gaat wat mij betreft niet om 'dat de peut ģelijk heeft en jij ongelijk'.... Het gesprek riep pijnlijke patronen op, dat is naar. Aan de orde lijkt mij dan inzien hoe je getriggerd wordt ('dit is dus zo'n pijnpunt') en daarna de trigger de nek omdraaien zodat het onding jou niet meer hindert.
(= Dat je noch in het nu, noch in de toekomst je druk hoeft te maken, plannen moet smeden, jezelf dingen moet voorhouden - dat zijn allemaal nuttige tips voor in de tussentijd, maar geen recepten voor de lange termijn.)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:11

Wat goed dat je je baas hebt verteld hoe je je voelde.
Het kan zo opluchten om je gevoel te delen.
Zeker als je een gemeende knuffel krijgt, voelt het een stuk beter.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:15

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:35

Beste Ts, stop met schuldgevoelens over het feit dat jij de familie uit elkaar hebt getrokken. Dat was niet jij maar diegene die je dit aan hebben gedaan. Een kind is in mijn ogen altijd onschuldig.
Die muur om je heen is logisch, maar vaak merk je dat wanneer je je kwetsbaar durft op te stellen, zoals nu met dit topic, dat je heel veel lieve en warme reacties krijgt.
Probeer te kijken naar wat jij, in je eentje, hebt bereikt. En dat is heel veel, velen met een normale jeugd zijn nog lang niet zover. Alhoewel je waarschijnlijk graag wil ruilen.
Je hebt goede vrienden, een baan en een sterk karakter want anders was je er allang aan onderdoor gegaan. Voel je niet schuldig, ook niet voor stommiteiten, zoals jij ze noemt, die je begaan hebt. Op dat moment leek het voor jou een optie en heb je het gedaan, klaar en verder. Het verleden en familie kun je niet veranderen, het enigste waar je wel invloed op hebt is je eigen levensgeluk. Pak het en word/wees blij en tevreden met jezelf want je bent al zover gekomen!!!!

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 21:25

@Janneke2: inderdaad.... ik deed bijna een dansje. Was er stikmoe van, maar wel oprecht trots. Niet trots omdat ik het zou moeten zijn.
Klopt die overlevingsmechanismen zijn soms balen, maar beter dan niks. Ik herken het ook wel.
Dat ik denk:" oliebol, nu maar even mijn muur." Om dan de volgende keer te bedenken hoe het anders kan of op langere termijn effectiever is.

Wat je zegt over de peut klopt hoor, ze raakte iets, datgene riep weerstand op....enzovoorts. Maar het brengt je uiteindelijk wel verder.
Thanks voor je waardevolle reactie! Doet me goed.

@luuntje: nou, dat klopt. Het was nog geeneens om een oplossing te krijgen, maar meer even delen, relativeren en daarna weer door.
Dat was zo ontzettend waardevol :)
Ook jij thanks voor je reacties in mijn topic, fijn!

@Banjer: ohh, wat een verrassing, wow, dank je wel! Erg lief, doet me goed!

@Bigone: je hebt gelijk, de schuldgevoelens helpen me niet en zijn niet terecht. Na het barsten van de bom heeft een ieder zijn eigen keuze gemaakt, daar ben ik niet bij geweest of heb ik invloed op gehad.
Ruilen hoeft niet hoor, ik ben tevreden met hoe het is.
Iedereen heeft zijn eigen rugzakje. Ik weet niet of ik zo van de kleine en echte dingen zou kunnen genieten als nu bijvoorbeeld.
Soms is het lastig, zou ik minder streng voor mezelf willen zijn en meer in mezelf geloven.

Deze week was een bijzondere, met mooie en moeilijke dingen, maar ook met eigen goede keuzes in mijn werk, het gevoel hebben er helemaal bij te horen, dingen te durven delen.....het was oké.
Nu lekker weekend houden.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:50

Gisteren een laatste restje van een verkeerde keuze kunnen herstellen, jaren na dato.
Het heeft te maken met mijn huis, de hypotheek en financieel.
Wel een beetje trots dat me dat toch ook maar mooi gelukt is, poehee, wat een bevalling was dat.

Merkte wel dat ik me er erg eenzaam in voelde gisterenavond.
Best even een traantje gelaten.

Nu merk ik ook wel dat de vermoeidheid eruit komt in mijn lijf nu dat het vakantie is.
Maar na een nachtje slapen gaat het al weer beter gelukkig.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:48

Dat is fijn om horen.

Een fijne vakantie gewenst.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 12:58

Dank je wel :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:13

:(:)

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 09:56

Dank je wel Djoopie. Is even hard nodig.

Het raakt me momenteel best wel dat er eigenlijk zowat niemand meer reageert hier.
Ook niet als ik zelf een uitgebreide reactie heb geschreven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:24

:(:)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:55

Hoe is het nu met je Nascha?
Ik reageer vaak niet omdat ik Bokt niet elke dag uitgebreid check. Vaak alleen wat merries die ik volg even snel bekijken en dan weer door met t drukke leven.

Maar vergeet je niet hoor! :*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:05

Ik vergeet je zeker niet.
Maar bokken terwijl ik sax moet spelen op koningsdag is ietwat onhandig.

Stoer dat je dat gedoe met je huis en hypotheek hebt afgesloten.
Heb je toch maar mooi gedaan.
Wie weet wat de toekomst voor je in petto heeft.
Ik hoop veel liefde en geluk.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:26

Hoe is het met je?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:18

Gaat het een beetje?