slimmerik schreef:Je wordt dan inderdaad te woord gestaan door een verpleegkundige, die in dit geval zal zeggen: griep? Paracetamolletje erin en morgen even HA bellen.
Krijg altijd beetje kriebels als ik bij HAP niezende mensen zie zitten. Maar ga dan er toch maar van uit dat de assistent de juiste inschatting heeft gedaan door ze te laten komen. Kan per slot van rekening niet zien waar ze echt voor komen. Maar in het geval van TS durf ik gerust de conclusie te trekken dat het tot morgen kan wachten met deze klachten. Als hij tenminste voldoende vocht krijgt en dit binnen houdt.
En dat is juist het hele idee, je krijgt eerst een verpleegkundige aan de lijn die met jou een vragenlijst zal doorlopen en als ze het idee hebben dat je iemand moet zien dan mag je langskomen. Het systeem is juist zo gemaakt dat er niet zo snel mensen die niet meer hebben dan de sniffles in de wachtkamer komen te zitten.
Ik heb een scheve ruggengraat door een val, laatst was ik m'n kamer aan het opruimen op zaterdagavond en schoot het er keihard in. Kon niet meer rechtop zitten, niet meer liggen, niet meer staan, deed echt pleurisveel zeer. Even gebeld, verpleegkundige dacht niet dat er iets aan de hand zou zijn en gaf aan dat het met een paracetamol en een diclo wel weg moest gaan. Als ik graag langs wou komen voor foto's was ik welkom, maar dat moest ik zelf beoordelen omdat het om mijn eigen risico ging. Ben niet langs gegaan want had geen zin om geld te betalen, en had het idee dat het niet zo drastisch fout zat. Dat is toch prima?