Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:29

Ik ben sinds oktober bezig. Ik ben altijd al te zwaar geweest maar heb hier nooit veel aandacht aan besteed, totdat ik van de zomer toch wel moeite kreeg om in de bergen een flinke wandeling te maken. Ik ben absoluut niet van de sportschool dus ik wilde iets wat meer bij me past, ik ben toen via paardenvriendinnetjes bij een sportclub terecht gekomen die lessen lekker in de buitenlucht geeft, de lessen zijn met max 18 personen, dus je hebt genoeg aandacht om je oefeningen op de juiste manier te doen. Ik ben onderstussen al best wat kilo's maar vooral centimeters kwijt en ik word steeds enthousiaster. Daarnaast ben ik 2 weken geleden begonnen met het opbouwen van hardlopen omdat mijn vet vooral op mijn billen en benen zit en het daar ook het laatst af gaat. Een killerbody voor van de zomer gaat nog niet lukken, daarvoor moest ik van te ver komen, mijn doel voor nu is om de mudmasters in september mee te doen.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 22:33

barbar schreef:
Ik ben sinds oktober bezig. Ik ben altijd al te zwaar geweest maar heb hier nooit veel aandacht aan besteed, totdat ik van de zomer toch wel moeite kreeg om in de bergen een flinke wandeling te maken. Ik ben absoluut niet van de sportschool dus ik wilde iets wat meer bij me past, ik ben toen via paardenvriendinnetjes bij een sportclub terecht gekomen die lessen lekker in de buitenlucht geeft, de lessen zijn met max 18 personen, dus je hebt genoeg aandacht om je oefeningen op de juiste manier te doen. Ik ben onderstussen al best wat kilo's maar vooral centimeters kwijt en ik word steeds enthousiaster. Daarnaast ben ik 2 weken geleden begonnen met het opbouwen van hardlopen omdat mijn vet vooral op mijn billen en benen zit en het daar ook het laatst af gaat. Een killerbody voor van de zomer gaat nog niet lukken, daarvoor moest ik van te ver komen, mijn doel voor nu is om de mudmasters in september mee te doen.

Respect! Mud masters lijkt mij ook super gaaf, maar zit met een oude knieblessure dus hardlopen zit er niet in helaas. Hoe train jij voor mudmasters?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:34

Ik heb het boek van Ellen Hoog aangeschaft. In perfecte conditie. Staan work outs in en gezonde maaltijden ed

Twilight

Re: Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:40

ik ben ook druk om van t zomer een stuk beter in mijn vel te zitten. ga nu anderhalve maand naar de sportschool en vind het heerlijk, woensdags leg days en oefeningen voor me schouders extra meenemen en ofcourse buikspieren vrijdags arm day met buik. begin met kwartier twintig minuten op de crosstrainer, doe dan mijn oefeningen en eindig met 5 tot 10 min het rustig even rustig uitlopen op de loopband :)

gaat alleen nog niet zo hard, maar stoppen met snoepen is zo lastig.
(maar voel me al beter in mijn vel en merk bij me schouders wel dat kleding iets minder strak zit)

nu de buik nog foetsie :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:41

Ik volgg.. was super trots op mijn lijf.. helaas door blessure alles weg :( gaat nu wel zwaarder worden omdat ik amper mag trainen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:43

Voor nu is het verschillende lessen volgen om sterker te worden (HIIT, circuit en bodypump) en straks zo'n 6 weken voor aanvang worden er bij ons speciale trainingen gegeven. Wij gaan dan met een hele grote groep mee doen, vorige keer waren ze met 67 personen :P

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:40

Kijk is op pinterest bij 20 minutes work out of zoek is op AMRAP (As Many Rounds As Possible). Op pinterst vind je heel veel soorten trainingen die je zowel thuis als in de sportschool kan uitvoeren. Is zowel een training voor kracht als conditie door de intensiteit :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:44

Veel lezen.

Het draait allemaal om de JUISTE VOEDING en goede trainingsschema's.
Zonder de voeding komen je spieren niet bloot te liggen.

Je kan je aanmelden bij 'Personal Body Plan'. Zij maken echt goede schema's en leren je zelf met je voeding te werken.

Of je zoekt iemand in je omgeving die goede schemás voor je maakt! (maar dat is nog niet zo simpel want iedereen pretendeert iets te kunnen maken)

Je kan sporten tegen de 110 maar als je niks met de juiste voeding doet -> vet% omlaag brengen ga je niks van je spiertjes zien. -O-

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:06

barbar schreef:

Hoi Bar! Je gaat echt hartstikke goed en daarbij is het ook gezellig om zo samen er mee bezig te zijn.
Voor degenen in de buurt van Hoofddorp (wij sporten in het Haarlemmermeerse Bos): PhysiQ biedt meer dan alleen sport. Bar en ik hebben ons ook laten 'meten' om zo gerichter een combi van sporten en voeding te kunnen maken. Je kan er ook begeleiding bij krijgen, maar dat hoeft niet. Want idd... voeding is zoooo belangrijk! Mocht iemand een keer meewillen, proefles kan altijd. Is echt leuk! (http://www.ppgt.nl/)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:20

Ik ga trouwens wel naar de sportschool.....

En om te zien wat voeding doet en krachttraining...

Progressie van een kleine 2 maanden.

Afbeelding

Algehele progressie....

Afbeelding

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:07

Oh wauw wat een progressie, respect zeg!! Jij doet wel mee aan PBP? Ik volg ze op instagram en een paar deelnemers ook, zit er inderdaad uit als een goed uitgedacht en werkend programma. Ik zit als student alleen een beetje tegen de prijs aan te hikken, ook al valt die mij reuze mee voor wat je krijgt.

@Sidera, ja echt haha! Ik heb ook een tijdje Kayla gedaan maar heb toch veel meer met de sportschool. Daarnaast stinkt het nooit in die van mij :)

Ik stond voor de spiegel van de week, na het sporten. Dacht maak ook wat foto's om mijn progressie bij te kunnen houden, toch al wel een beetje trots op mijn buik, nu de rest nog :+

Afbeelding

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:17

Wauw wat een foto's komen hier voorbij!!
Door een zware blessure en operatie zijn bij mij de kilo's eraan gevlogen in het afgelopen jaar.
Nu ben ik sinds een maand bezig in de sportschool en dankzij Zonnetje ook aan MFP.
Ik sport 3x per week anderhalf uur (uur cardio en dan leuren met gewichten). Vanaf woensdag krijg ik er een dieetcoach bij.
Qua kilo's gaat er nu niet heel veel af, maar de boel wordt een stuk strakker, mijn huid ziet er beter uit en mijn conditie is 300% verbeterd.
Mijn doel is om vóór de zomer 2 kledingmaten gekrompen te zijn en weer zo netjes mogelijk in mijn vel zitten voor zover je dat met een 40jarig lijf kan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:45

@Vionaa: Nee ik doe niet mee aan PBP omdat ik een prof coach heb gevonden via via. Anders zou ik aan PBP mee doen, de prijs is hoog maar inderdaad wat je ervoor krijgt....dat kost helaas geld.

En inderdaad je kan jezelf ook verdiepen in het Flexibeldiet of IIFMM en dat bijhouden in MyFitnessPall app.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:17

Lekker bezig zeg!

Mijn doel is stabiel op een mooi rond getal blijven en meer energie :D Ik ben zo aan het schommelen geweest de laatste 1,5 jaar. Als ik wat meer spiermassa creëer dan kom ik waarschijnlijk wel wat aan maar das oke vind ik

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:24

Ik sport nu al jaren , zorg voor voldoende eiwitten.

Ik doe voornamelijk krachttraining. En behoorlijk zwaar. Menig kerel in de sportschool gaat aan de kant :') Pussy's. Ik doe lichamelijk zwaar werk en ben lang waardoor mijn rug en schouders zeer gingen doen. Nu niks geen last meer.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:58

Gisterenavond had ik een dip... Ik wil veel te veel en veel te snel en dat kan mijn lijf nog niet aan.
De sesambeentjes in mijn rechtervoet zijn geïrriteerd/ontstoken en mijn knie begint overbelast te raken. Ik zal dus een stapje terug moeten in mijn training, waar ik héél erg van baal.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:15

Oh, dat is wel erg vervelend. Ik ken het gevoel te veel te willen, soms zit ik gewoon hyper op de bank omdat ik het gevoel hebt te weinig gadaan te hebben (of die dag te veel suiker te hebben gegeten), maar je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Ook moet ik om mijn knieen denken, ik ben ruim 2 maanden, 3 keer per week bij de fysio geweest omdat ik een irritatie achter mijn knieschijven had. Gelukkig wilde ze de training aanpassen zodat ik niet erg terug zou vallen (ik mocht in die tijd van haar niet sporten).

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:14

Als je echt een killerbody wil zoals de lichamen die op instagram rond gaan, besef je dan wel dat je loeihard zult moeten werken. Mijn ervaring is dat van de 10 mensen die dat willen, er 9 niet bereid zijn het werk te doen.

Stap 1 is een coach zoeken. Pbp is inderdaad een goede, of een personal trainer bij je in de buurt die ook verstand heeft van voeding.

[edit] ik zie nu dat je weinig budget hebt. Helaas is zo'n killerbody krijgen geen goedkope bezigheid (spreek uit ervaring). Sportschool kost geld. Eventuele supplementen kosten geld (nee supplementen zijn niet een vereiste, maar 100 gram eiwit uit eiwitpoeder is goedkoper dan 100 gram eiwit uit kip). Gezond (en vooral, véél eten als je spieren op wil bouwen) kost geld. Coach kun je misschien zelf deels ondervangen door veel wetenschappelijke literatuur uit te pluizen, maar imo heb je altijd iemand nodig die je begeleid en ook aangeeft wanneer je bijv zelf de realiteit uit ogen verliest.

[edit2] en misschien is mijn definitie van een killerbody anders dan die van jou hoor. Voor een beetje okay lichaam is redelijk eten en sportschool voldoende. Maar voor een killerbody zul je killerhard moeten werken ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:27

Maartje__ schreef:
Als je echt een killerbody wil zoals de lichamen die op instagram rond gaan, besef je dan wel dat je loeihard zult moeten werken. Mijn ervaring is dat van de 10 mensen die dat willen, er 9 niet bereid zijn het werk te doen.

Stap 1 is een coach zoeken. Pbp is inderdaad een goede, of een personal trainer bij je in de buurt die ook verstand heeft van voeding.

[edit] ik zie nu dat je weinig budget hebt. Helaas is zo'n killerbody krijgen geen goedkope bezigheid (spreek uit ervaring). Sportschool kost geld. Eventuele supplementen kosten geld. Gezond (en vooral, véél eten als je spieren op wil bouwen) kost geld. Coach kun je misschien zelf deels ondervangen door veel wetenschappelijke literatuur uit te pluizen, maar imo heb je altijd iemand nodig die je begeleid en ook aangeeft wanneer je bijv zelf de realiteit uit ogen verliest.

En je beseffen dat héél veel van de foto's die op facebook voorbij komen anders zijn dan in het echt. Dat was voor mij een eye opener. Met een beetje lichtinval, een fractie schuinere hoek en op ochtend met weinig vocht in je lijf... Ik merk bij mezelf ook dat de ene dag de foto in de spiegel heel anders uitpakt dan de dag erna :+

Ik wil hier ook graag meelezen.
Was altijd gemiddeld sportief (3-5x p/week met de racefiets up tempo 16km voor het paard wegtrappen, mesten, rijden etc). En let sinds 2,5 jaar bewuster op wat ik eet. Ik werk (nog) niet met een weegschaal of macro's, maar hou wel lijstjes bij en denk na over elke maaltijd.
Nu studeer ik voor 5 maanden in Zwitserland. Geen paard meer, maar wel gratis toegang tot de sportschool, klasjes en overige sportfaciliteiten ( _/-\o_ ) en elke dag 6km op de racefiets naar de uni, berg op...
Ben nu 4 weken 2-3x in de sportschool of een rondje hardlopen. Merk dat ik al beduidend sterker ben, hopelijk bij terugkomst in NL begin zomer ook een killerbody :j ~~}>

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:55

MariekeS_ schreef:
En je beseffen dat héél veel van de foto's die op facebook voorbij komen anders zijn dan in het echt. Dat was voor mij een eye opener. Met een beetje lichtinval, een fractie schuinere hoek en op ochtend met weinig vocht in je lijf... Ik merk bij mezelf ook dat de ene dag de foto in de spiegel heel anders uitpakt dan de dag erna :+

>

Yes dat sowieso. Lichtinval maakt bij mij echt t verschil tussen een sixpack en een normale buik met wat lijnen. En posing is ook idd essentieel. Plus, al die bikinimeiden die op insta voorbij komen zijn echt niet all-year-round zo ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:05

Ik ben in januari als echte sportschool-leek begonnen. Van voeding had ik al wel enig verstand, van sporten absoluut niet. Ben gewoon op eigen kracht begonnen met mijn eetpatroon aanpassen, waardoor ik al een paar kilo kwijtraakte. Ik eet absoluut niet weinig (integendeel) en ik ontzeg mezelf helemaal niks. Ik eet zelfs gewoon wekelijks friet/pizza oid en zo een paar dagen per week pak ik gewoon een stuk chocolade :) zolang het binnen mijn caloriedoel past, is het goed.
Ik gebruik my fitness pal om mijn calorieën en macro's bij te houden. Mijn eetschema stel ik zelf dagelijk samen :)

Sinds half februari ben ik ook begonnen in de sportschool om strakker te worden. Ook ben ik ietsje meer op de macro's gaan letten. Niet superstreng, maat probeer toch binnen de perken te blijven. Toen gingen de kilo's er nog harder af.

Inmiddels ben ik na 3 maanden bijna 10 kilo kwijt. Heb een vergelijkingsfoto waar echt al verschil op te zien is :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 19-03-16 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:08

ik doe nu de beveiliger opleiding, daar hebben we 2x per week sport.
Op de dinsdag hebben we eigenlijk altijd boksen, en op de donderdag juist krachttraining.
Wat mij opvalt is dat het planken heel goed is voor je buik en rug spieren!
Het is alleen gigantisch zwaar :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:12

Zal er ook even bij vertellen dat ik financieel niet heel veel te besteden heb hoor. Gewoon goed plannen qua eten en bijbehorende boodschappen. En ik sport bij basic fit voor 20 euro per maand onbeperkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:12

Inspirerend topic!

Ik heb een beetje dezelfde doelen als nog een aantal hier. Ben al slank, wil graag strakker en vooral meer core stability tegen rugpijn en dressuren met een sterke core is genieten! Hiervoor heb ik een trainingschema laten maken bij een PT die ik na 1 x samen trainen nu zelf uitvoer.
Daarnaast train ik mijn benen om een lichte blessure op te lossen en ik doe 1 x per week poweryoga om alles flink te rekken.

Voeding kan mij opzich goed afgaan totdat er tentamens en dus veel studie uren voorbijkomen.
En waar ik tegen aan loop zijn sociale eet gelegenheden.... Ik bevind me in een omgeving die niet vies van een McD is of gewoon in het algemeen van veel eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:16

Nr 1 aanrader: de bikini body guide van Kayla Itsines. En dat zeg ik als personal bodyplan member ;)