Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
barbar schreef:Ik ben sinds oktober bezig. Ik ben altijd al te zwaar geweest maar heb hier nooit veel aandacht aan besteed, totdat ik van de zomer toch wel moeite kreeg om in de bergen een flinke wandeling te maken. Ik ben absoluut niet van de sportschool dus ik wilde iets wat meer bij me past, ik ben toen via paardenvriendinnetjes bij een sportclub terecht gekomen die lessen lekker in de buitenlucht geeft, de lessen zijn met max 18 personen, dus je hebt genoeg aandacht om je oefeningen op de juiste manier te doen. Ik ben onderstussen al best wat kilo's maar vooral centimeters kwijt en ik word steeds enthousiaster. Daarnaast ben ik 2 weken geleden begonnen met het opbouwen van hardlopen omdat mijn vet vooral op mijn billen en benen zit en het daar ook het laatst af gaat. Een killerbody voor van de zomer gaat nog niet lukken, daarvoor moest ik van te ver komen, mijn doel voor nu is om de mudmasters in september mee te doen.
barbar schreef:Ik ben sinds oktober bezig. Ik ben altijd al te zwaar geweest maar heb hier nooit veel aandacht aan besteed, totdat ik van de zomer toch wel moeite kreeg om in de bergen een flinke wandeling te maken. Ik ben absoluut niet van de sportschool dus ik wilde iets wat meer bij me past, ik ben toen via paardenvriendinnetjes bij een sportclub terecht gekomen die lessen lekker in de buitenlucht geeft, de lessen zijn met max 18 personen, dus je hebt genoeg aandacht om je oefeningen op de juiste manier te doen. Ik ben onderstussen al best wat kilo's maar vooral centimeters kwijt en ik word steeds enthousiaster. Daarnaast ben ik 2 weken geleden begonnen met het opbouwen van hardlopen omdat mijn vet vooral op mijn billen en benen zit en het daar ook het laatst af gaat. Een killerbody voor van de zomer gaat nog niet lukken, daarvoor moest ik van te ver komen, mijn doel voor nu is om de mudmasters in september mee te doen.
Maartje__ schreef:Als je echt een killerbody wil zoals de lichamen die op instagram rond gaan, besef je dan wel dat je loeihard zult moeten werken. Mijn ervaring is dat van de 10 mensen die dat willen, er 9 niet bereid zijn het werk te doen.
Stap 1 is een coach zoeken. Pbp is inderdaad een goede, of een personal trainer bij je in de buurt die ook verstand heeft van voeding.
[edit] ik zie nu dat je weinig budget hebt. Helaas is zo'n killerbody krijgen geen goedkope bezigheid (spreek uit ervaring). Sportschool kost geld. Eventuele supplementen kosten geld. Gezond (en vooral, véél eten als je spieren op wil bouwen) kost geld. Coach kun je misschien zelf deels ondervangen door veel wetenschappelijke literatuur uit te pluizen, maar imo heb je altijd iemand nodig die je begeleid en ook aangeeft wanneer je bijv zelf de realiteit uit ogen verliest.
MariekeS_ schreef:En je beseffen dat héél veel van de foto's die op facebook voorbij komen anders zijn dan in het echt. Dat was voor mij een eye opener. Met een beetje lichtinval, een fractie schuinere hoek en op ochtend met weinig vocht in je lijf... Ik merk bij mezelf ook dat de ene dag de foto in de spiegel heel anders uitpakt dan de dag erna![]()
>