Buik iets platter, wat laten staan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:02

anne_bento schreef:
Of brood e.d. gezond is, is weer een hele andere discussie en zijn al veel topics over :) In mijn ogen is het ongezond, je zegt het al, brood bestaat onder andere uit gist. Gist bevordert de schimmelgroei in je lichaam, die een onbalans veroorzaken in schimmel-bacterie verhoudingen wat kan leiden tot klachten en zelfs ziekten. En dan krijg je nog tarwe, wat ook niet al te best is. Maar zoals ik zei, dit is een andere discussie en heeft ieder zijn/haar mening over

Ik heb zelf een maand lang geen brood, pasta, rijst en andere suikers gegeten en mijn buik werd enorm plat, dus ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een maand en trek je eigen conclusie :)

Wat heb je dan gegeten in plaats van brood, pasta en rijst? :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:06

xniieeenke schreef:
's ochtends krijg ik gewoon niks anders weg, en helemaal naar school kan ik niet anders dan brood mee krijgen.
Qua voeding ga ik niet heel veel veranderen, wel dingen laten staan misschien maar ik ga mezelf niet uithongeren en ook zeker niet avondmaaltijden met rijst laten staan.

Ik hoef echt geen 5 kilo kwijt of zo, maar ik heb mijn buik liever platter.

Ook zegt men 'je hebt geen dieten voor bepaalde lichaamsdelen'.
Die zijn er dus wel. Mijn zus wil bijv model worden en moet iets van haar heupen af hebben omdat ze anders niet in de standaard model maten kleren kan. Daar wordt ze in gecoached.

-

Ik ga dus vooral oefeningen doen, laat ik maar 'ns wat zoeken.
Bedankt voor alle info, veel meer hoef ik niet.

Je hoeft jezelf uiteraard niet uit te hongeren, sterker nog, je moet juist veel eten maar ander soort producten. Je geeft aan dat je kwa voeding weinig wilt veranderen, dat is jammer want dat is wel de manier op je buik platter te krijgen.

Je kunt niet plaatselijk vet verbranden dus bijvoorbeeld buikspieroefeningen kun je achterwege laten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:07

steefvicky schreef:
anne_bento schreef:
Of brood e.d. gezond is, is weer een hele andere discussie en zijn al veel topics over :) In mijn ogen is het ongezond, je zegt het al, brood bestaat onder andere uit gist. Gist bevordert de schimmelgroei in je lichaam, die een onbalans veroorzaken in schimmel-bacterie verhoudingen wat kan leiden tot klachten en zelfs ziekten. En dan krijg je nog tarwe, wat ook niet al te best is. Maar zoals ik zei, dit is een andere discussie en heeft ieder zijn/haar mening over

Ik heb zelf een maand lang geen brood, pasta, rijst en andere suikers gegeten en mijn buik werd enorm plat, dus ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een maand en trek je eigen conclusie :)

Wat heb je dan gegeten in plaats van brood, pasta en rijst? :)

Hiervoor kun je de topics kijken die gaan over eten zonder suikers/voedselzandloper/gezondere eetstijl enz, zijn er zat van inmiddels :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:08

Plaatselijk afvallen kan niet.. maar wel spieren op bepaald manier trainen.. zoals jij modellen erbij haalt, veel high fashion modellen moeten hun kont weg trainen. Maar dat doe je met trainen en ondersteunend dieet.

Anders voor slapen gaan sit ups doen, minuut planken... en wonder middel vind ik zelf de ab wheel.. neem wel ook je rug beetje erbij als je gaat trainen.. anders train je jezelf scheef (om zo maar te zeggen)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:08

anne_bento schreef:

Heb je daar bronnen van? Ik eet ook weinig pasta en rijst (brood nu toevallig weer wat meer), maar daar wordt mijn buik echt niet spontaan plat van :D Dus ook dat is weer per persoon verschillend.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:10

anne_bento schreef:
xniieeenke schreef:
's ochtends krijg ik gewoon niks anders weg, en helemaal naar school kan ik niet anders dan brood mee krijgen.
Qua voeding ga ik niet heel veel veranderen, wel dingen laten staan misschien maar ik ga mezelf niet uithongeren en ook zeker niet avondmaaltijden met rijst laten staan.

Ik hoef echt geen 5 kilo kwijt of zo, maar ik heb mijn buik liever platter.

Ook zegt men 'je hebt geen dieten voor bepaalde lichaamsdelen'.
Die zijn er dus wel. Mijn zus wil bijv model worden en moet iets van haar heupen af hebben omdat ze anders niet in de standaard model maten kleren kan. Daar wordt ze in gecoached.

-

Ik ga dus vooral oefeningen doen, laat ik maar 'ns wat zoeken.
Bedankt voor alle info, veel meer hoef ik niet.

Je hoeft jezelf uiteraard niet uit te hongeren, sterker nog, je moet juist veel eten maar ander soort producten. Je geeft aan dat je kwa voeding weinig wilt veranderen, dat is jammer want dat is wel de manier op je buik platter te krijgen.

Je kunt niet plaatselijk vet verbranden dus bijvoorbeeld buikspieroefeningen kun je achterwege laten.

Ik ben heel slank.. maar zonder buikspier oefeningen heb ik geen platte buik hoor :P en dat heeft niets met plaatselijk verbranden te maken

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:11

Bedankt voor alle hulp!

Gianti ja maar ook mét dieet zoals je zei.

Mijn eten helemaal omgooien zou ik wel willen, maar ik lust zo weinig dat dat niet werkt.
Ik eet zo gevarieerd mogelijk maar ik lust gewoon niet veel dus dan zit je daar weer vast.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:14

xniieeenke schreef:
Bedankt voor alle hulp!

Gianti ja maar ook mét dieet zoals je zei.

Mijn eten helemaal omgooien zou ik wel willen, maar ik lust zo weinig dat dat niet werkt.
Ik eet zo gevarieerd mogelijk maar ik lust gewoon niet veel dus dan zit je daar weer vast.

Ik heb ook heel lang vast gezeten dat ik amper wat lusten.. voor mij heeft geholpen om zelf te gaan koken en nieuwe dingen uit te proberen.. wat zijn dingen die je echt niet lust

xniieeenke

Re: Buik iets platter, wat laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:17

Zelf koken is gewoon heel lastig, ik ben 13.
Mijn moeder is geen keukenwonder dus daarvan leren en meedoen is geen optie helaas.

Proberen is 'n puntje, alhoewel ik dat steeds vaker doe. bij gezonde dingen helaas niet vaak met succes.

Ik heb een gruwelijke hekel aan boter, boontjes, sla, en zo kan ik nog wel verder gaan alleen kom ik niet zo snel op dingen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:17

Gianti schreef:
Ik ben heel slank.. maar zonder buikspier oefeningen heb ik geen platte buik hoor :P en dat heeft niets met plaatselijk verbranden te maken

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... anden.html

https://www.fit.nl/afvallen/plaatselijk-vet-verbranden

Dat kan kloppen, als je spieren traint ga je wel vet verbranden alleen niet specifiek op 1 plek, je krijgt dus niet zo zeer een plattere buik doordat je buikspieroefeningen doet, maar doordat je sowieso krachttraining doet waar je vet mee verbrand. Met alleen sit-ups krijg je dus niet direct een plattere buik.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:21

xniieeenke schreef:
Mijn moeder is geen keukenwonder dus daarvan leren en meedoen is geen optie helaas.

Proberen is 'n puntje, alhoewel ik dat steeds vaker doe. bij gezonde dingen helaas niet vaak met succes.

Ik heb een gruwelijke hekel aan boter, boontjes, sla, en zo kan ik nog wel verder gaan alleen kom ik niet zo snel op dingen.

Nou met zo'n leeftijd al helemaal niet denken aan zulke dieeten als ik er boven voorbij hoor komen. Er zijn hele leuke kookboeken voor beginnende kokers! Wat vind je wel lekker? Boontjes kan je op 100de manieren maken bijv!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:22

anne_bento schreef:
Gianti schreef:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... anden.html

https://www.fit.nl/afvallen/plaatselijk-vet-verbranden

Dat kan kloppen, als je spieren traint ga je wel vet verbranden alleen niet specifiek op 1 plek, je krijgt dus niet zo zeer een plattere buik doordat je buikspieroefeningen doet, maar doordat je sowieso krachttraining doet waar je vet mee verbrand. Met alleen sit-ups krijg je dus niet direct een plattere buik.

En omdat je spieren zich er meer van ontwikkelen :) de modellen platte buik is echt niet alleen slank zijn

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:24

Dankjewel! Alleen als ik het voorleg aan mijn moeder krijg je het 'nienke, je bent niet dik hoor, je moet dat niet denken' geval. Nou moet ik alles kunnen delen maar poeh...

Vooral vind ik wraps heel lekker met daarin van alles en nogwat.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:25

xniieeenke schreef:

Het is inderdaad wel wat lastig op die leeftijd en als je zelf niet kookt. Je eet dus veel rijst, brood en pasta? Het enige dat ik dan kan aanraden is zoveel mogelijk volkoren producten te gebruiken. Volkoren of spelt pasta, volkoren of zilvervliesrijst, en kwa brood zou je kunnen kijken naar spelt of zuurdesem, en anders in ieder geval donker volkoren brood. Volkoren producten bevatten veel meer vezels, wat onder andere zorgt voor een langer verzadigd gevoel.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:27

Met alle plezier, maar ik vind dat dus ook niet lekker, heel donker brood.
Helemaal extra volkoren niet, misschien andere varianten wel maar ik krijg het niet weg.
Hoe graag ik ook wil, dat werkt niet.

En dan heb je dat je moet het 15 keer proeven voor je een oordeel kan hebben gedoe soms nog voor iemand er over begint; helpt niet. -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:27

xniieeenke schreef:
Dankjewel! Alleen als ik het voorleg aan mijn moeder krijg je het 'nienke, je bent niet dik hoor, je moet dat niet denken' geval. Nou moet ik alles kunnen delen maar poeh...

Vooral vind ik wraps heel lekker met daarin van alles en nogwat.

Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar als je moeder dat zegt, moedwrs weten het het beste! geloof je je mams niet? dus alsjeblieft niet zulke dieeten als koolhydraat arm gaan doen..

Ik hou ook absoluut niet van brood of boter.. neem dus vaak een wrap mee naar de studie!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:29

Gianti schreef:
En omdat je spieren zich er meer van ontwikkelen :) de modellen platte buik is echt niet alleen slank zijn

Dat klopt, het is een combinatie van vet percentage omlaag (voornamelijk door voeding) en spieren door training, de spieren ga je echter nooit zien als je vetpercentage niet omlaag gaat, en dat red je niet enkel met buikspieroefeningen helaas. Maar dit is een andere discussie, heeft TS niks aan :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:31

xniieeenke schreef:
Met alle plezier, maar ik vind dat dus ook niet lekker, heel donker brood.
Helemaal extra volkoren niet, misschien andere varianten wel maar ik krijg het niet weg.
Hoe graag ik ook wil, dat werkt niet.

En dan heb je dat je moet het 15 keer proeven voor je een oordeel kan hebben gedoe soms nog voor iemand er over begint; helpt niet. -O-

Als je niks gezonds lust en je wilt er ook niet teveel voor trainen houdt het wel een beetje op :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:32

Gianti ik wil ook écht niet opeens te dun worden hoor.
Maar het is gewoon zo dat ik van mezelf mooi slank ben, dat durf ik best te zeggen maar mijn buik springt er soms gewoon uit.
vind dat nog altijd wel wat lastig, en hoef ook echt geen kilo's kwijt of zo maar gewoon, voorzichtig, een beetje weg. niet meer. :P

anne_bento, mijn lichaam heeft er echt geen boodschap aan als je dat zegt hoor. Ik vraag hier juist om tips omdat het allemaal zo lastig gaat, en als je dat dan niet waardeert moet je niet komen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:34

Ik geef ontzettend veel tips, allemaal om een plattere buik te krijgen! Als je verder slank bent en alleen een buikje hebt, is die zo weg wanneer je je voeding aanpast, ik spreek uit eigen ervaring :j

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:35

anne_bento schreef:
Ik geef ontzettend veel tips, allemaal om een plattere buik te krijgen! Als je verder slank bent en alleen een buikje hebt, is die zo weg wanneer je je voeding aanpast, ik spreek uit eigen ervaring :j

Weet ik hoor, maar die opmerking net was gewoon even heel vaag :+
Ik zeg ook wel steeds bedankt vind het ook wel fijn, maar ik wil juist niet te veel gaan doen, omdat ik helemaal niet weetikhoeveel kwijt wil, veel te bang dat ik dan zo'n gek word die veel te dun wordt. alhoewel ik heb wel een rem dnek ik.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:39

xniieeenke schreef:
anne_bento schreef:

Weet ik hoor, maar die opmerking net was gewoon even heel vaag :+
Ik zeg ook wel steeds bedankt vind het ook wel fijn, maar ik wil juist niet te veel gaan doen, omdat ik helemaal niet weetikhoeveel kwijt wil, veel te bang dat ik dan zo'n gek word die veel te dun wordt. alhoewel ik heb wel een rem dnek ik.

Je hoeft ook niet zoveel te doen hoor, enkel een klein beetje je eetpatroon aanpassen, je blijft evengoed veel en gezond eten dus te dun zul je ook weer niet worden :) maar het wordt wel lastig als je weinig kunt aanpassen aan je eetpatroon.. :\

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:41

anne_bento schreef:
Gianti schreef:

Dat klopt, het is een combinatie van vet percentage omlaag (voornamelijk door voeding) en spieren door training, de spieren ga je echter nooit zien als je vetpercentage niet omlaag gaat, en dat red je niet enkel met buikspieroefeningen helaas. Maar dit is een andere discussie, heeft TS niks aan :D

We hebben hier een 13 jarige meid (!!!) en om die zomaar even te zeggen dat ze geen brood meer moet eten omdat voor jou werkte? Mijn moeder had dat echt nooit geaccepteerd en denk met mijn moeder vele :) Met goed trainen breng je ook je vetpercentage omlaag, en als TS zegt dat ze dun is, dan geloof ik dat :)

voor jou heeft manier van brood etc vervangen gewerkt, maar er zijn meerdere wegen naar Rome :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:43

Daarom zeg ik toch ook vervangen voor ander brood zodat je niet helemaal hoeft te stoppen met brood? Ik zeg nergens dat ze moet stoppen met brood, van mij moet ze sowieso niks, ik geef enkel tips gebasseerd op eigen ervaring (overigens niet enkel bij mijzelf, veel mensen in mijn omgeving die dit op deze manier gedaan hebben). Ik probeer alleen te helpen! Ik zie soms mensen met de meest gekke diëten en maar mopperen dat het niet werkt, dan heb ik mensen in mijn omgeving die op deze manier hun eetpatroon aanpassen en de kilo's vliegen eraf, dat deel ik graag met anderen zodat anderen daar ook iets aan hebben. Blijft verder natuurlijk ieder zijn eigen keus!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:45

Gianti, vind jou wel echt fijne hulp geven.
Natuurlijk de anderen ook wel een beetje, maar ik ben inderdaad 13 en jij houdt er rekening mee.
Men denkt dat ik niet veel wil doen, en dat wil ik niet omdat ik lui ben maar gewoon omdat ik nog maar 13 ben en niet dik ben (om even duidelijkheid hier te hebben; 1,74 lang en denk net 60 kilo, 59?).