Hoort dit ook bij een keelontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:31

Ook hier eentje met een flinke verkoudheid onder de leden.. :brr:

Wat ik gebruik voor het hoesten is fluimucil, gewoon te halen bij de drogist en je kan het ook halen in de goedkopere versie van de drogist zelf. Het werkt slijm oplossend waardoor hoesten makkelijker gaat en verlichting geeft.
Daarnaast neusspray om m'n holtes open te houden want m'n trommelvliezen staan er bol door met oorpijn tot gevolg. De neusspray is trouwens van de huisarts en daarnaast af en toe de spray met xilometazoline.
Daarbij werkt ibuprofen ontstekingsremmend inplaats van paracetamol, en van teveel paracetamol slikken krijg je weer extra hoofdpijn.
Verder is het gewoon uitzieken. Sterkte!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 11:42

Seventje schreef:
Ook hier eentje met een flinke verkoudheid onder de leden.. :brr:

Wat ik gebruik voor het hoesten is fluimucil, gewoon te halen bij de drogist en je kan het ook halen in de goedkopere versie van de drogist zelf. Het werkt slijm oplossend waardoor hoesten makkelijker gaat en verlichting geeft.
Daarnaast neusspray om m'n holtes open te houden want m'n trommelvliezen staan er bol door met oorpijn tot gevolg. De neusspray is trouwens van de huisarts en daarnaast af en toe de spray met xilometazoline.
Daarbij werkt ibuprofen ontstekingsremmend inplaats van paracetamol, en van teveel paracetamol slikken krijg je weer extra hoofdpijn.
Verder is het gewoon uitzieken. Sterkte!

Dank je wel, jij ook beterschap! :(:)

Ik ben allergisch voor paracetamol dus ik zit sowieso al aan de ibuprofen :) Is Bisolvon niet slijmoplossend dan? Ik vind fluimucil zo vies hahaha :') Ik ga zo toch naar de kruidvat, zal eens even kijken!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:44

Ben jij degene die mij heeft aangestoken -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:45

Ik bescherm mijn slijmvliezen met L-Glutamine poeder op de nuchtere maag. Helpt voor je keel, stembanden, etc.
Ik heb ooit te enthousiast een vrij sterke dosis acetylcysteine (fluimucil) geslikt en een maagbloeding gekregen (dus dat wil ik niet meer in mijn maag).
Slijm probeer ik op te lossen / los te maken door thymolie te verdampen (op het ;) koffiezetapparaat, gaat uitstekend zolang je geen koffie zet - daarna snel in de thermosfles).

RianneH

Re: Hoort dit ook bij een keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:01

Het klinkt niet als alleen keelontsteking. Heb je al eens via de spiegel in je keel gekeken? Toen ik keelontsteking had kon ik de gelige bulten gemakkelijk zien zitten. En zere keel door de opgezette en pijnlijke lymfeklieren. Maar ik geloof dat het slijm en hoesten niet direct bij past. Kan natuurlijk ernaast zijn ;)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:04

Ja het is denk ik ook geen keelontsteking hoor, want ik heb geen koorts en ik zie inderdaad geen gele puntjes (ik zal zo vriendlief even goed laten kijken :Y) )

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:07

Gohya bij een baby is het inderdaad zo. Hier in de familie waren broer en vader ook al ziek voordat de baby van 3 maanden ziek werd. Die had het zoals jij omschreef. Maar broer en vader waren beroerd en ook wel flinke keelpijn maar die "stikten niet in het slijm".
Geen idee verder hoor haha.

Codeine kan je inderdaad ook helpen. Ik mocht er alleen niet mee auto rijden. Maar hielp mij zodat ik s avonds in slaap kon vallen.

Ik heb het ook een soort van chronisch wat Lous beschrijft. Standaard elk kwartaal....

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:10

Ik heb nu Fluimucil gekocht omdat ik bij Bisolvon niks merkte. Maar kan het kwaad om voor het slapen hoestdrank in te nemen? Omdat het toch de hoest los maakt en ik niet weer een nacht wakker wil liggen :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:20

Fluimucil breekt het slijm in kleinere stukjes, waardoor je het makkelijker uit je luchtwegen krijgt (liefst natuurlijk met je trilhaartjes of anders toch maar hoesten) - dat slijm wordt ook 's nachts aangemaakt, dus s avonds innemen kan op zich geen kwaad.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:23

Dit zijn dé symptomen van de griep die nu heerst! Maar de piek ligt op dag drie, dus als je die al gehad heb, kom je er hopelijk "goed" vanaf.
Ik heb m ook goed te pakken helaas.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:27

AnneJ1995 schreef:
Dit zijn dé symptomen van de griep die nu heerst! Maar de piek ligt op dag drie, dus als je die al gehad heb, kom je er hopelijk "goed" vanaf.

Poeh ik zit nu op dag 5 en tot nu toe is elke dag erger geweest :( Ik merk alleen dat mn hoest een stuk losser zit, dus dat is erg prettig. Alleen hoest ik nu echt 24/7 ;(

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:31

Flowery schreef:
AnneJ1995 schreef:

Poeh ik zit nu op dag 5 en tot nu toe is elke dag erger geweest :( Ik merk alleen dat mn hoest een stuk losser zit, dus dat is erg prettig. Alleen hoest ik nu echt 24/7 ;(

Ik heb voor die aanhoudende prikkel codeïne gekregen, dat maakte een wereld van verschil. Nadeel is wel dat je niet meer mag auto rijden en duf wordt.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:34

AnneJ1995 schreef:
Ik heb voor die aanhoudende prikkel codeïne gekregen, dat maakte een wereld van verschil. Nadeel is wel dat je niet meer mag auto rijden en duf wordt.

Ik ga inderdaad even overleggen morgen met de HA of ik dat kan krijgen :) Eerst even afwachten of ik een beetje slaap, denk dat dat ook al wonderen zal verrichten. Afgelopen 5 nachten amper geslapen..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:42

Codeïne heeft vooral zin als 'alle slijm er al uit is', maar het getergde slijmvlies na alle klappen (...zo voelt hoesten voor je keel...) overgevoelig is geworden, en je bij iets ander ademritme, andere temperatuur, etc al gaat hoesten.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:48

Janneke2 schreef:
Codeïne heeft vooral zin als 'alle slijm er al uit is', maar het getergde slijmvlies na alle klappen (...zo voelt hoesten voor je keel...) overgevoelig is geworden, en je bij iets ander ademritme, andere temperatuur, etc al gaat hoesten.

Ik nam zowel bisolvon als codeine, waardoor slijm werd losgemaakt en ik hoeste ook nog wel, maar door de codeine niet meer zo non-stop als voorheen.
Waardoor ik dus ook ein-de-lijk weer een nacht heb geslapen (lees: maar 2 keer wakker ben geworden)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:48

Janneke2 schreef:

Ahaaaa okee! Weer wat geleerd haha :) Dat heb ik denk ik nog niet na 5 dagen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:53

Heb hetzelfde maar dan met koorts en bergen groen slijm en zelfs overgeven door het hoesten. :( Niet fijn maar moeten we even door. Ik neem alleen wat slijmoplossers, door een maagprobleem verdraag ik niet veel.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:56

Codeine is een heftige pijnstiller, die geven ze niet zomaar. Zoals misschien de naam al doet vermoeden, het is niet voor niets een familie van cocaïne.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:59

Lous schreef:
Codeine is een heftige pijnstiller, die geven ze niet zomaar. Zoals misschien de naam al doet vermoeden, het is niet voor niets een familie van cocaïne.

Ik was inderdaad al aan het googelen geweest en ik reageer vaak vrij heftig op medicatie. Naja hopen dat het allemaal niet nodig gaat zijn :) Probeer positief te blijven :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:00

Wilawander schreef:
Heb hetzelfde maar dan met koorts en bergen groen slijm en zelfs overgeven door het hoesten. :( Niet fijn maar moeten we even door. Ik neem alleen wat slijmoplossers, door een maagprobleem verdraag ik niet veel.

Neem er L-Glutamine bij, in overleg met de apotheker m/v.
Glutamine beschermt je slijmvliezen, zowel die in je keel etc die het hard te verduren hebben - maar helpt ook het slijmvlies in je maag om een goede, beschermende slijmlaag aan te maken.
(Middelen zoals acetylcysteine breken niet alleen het slijm in je ademhalingswegen af, maar ook de beschermende slijmlaag van de maag.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:04

Lous schreef:

Eh - codeine is een opiaat, dat klopt wel - en daarom uitsluitend op recept.
Tegen nachtelijke hoestbuien krijg je een beperkte hoeveelheid kleine pilletjes.

Cocaine is akelig spul, maar geen opiaat.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:12

Cocaïne word ook gemaakt uit dezelfde opiumplant, en is zeker wel familie.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:21

Ik zou het advies geven om codeïne tabletten te gaan gebruiken. Zo kom je in ieder geval van die vermoeidheid af en kan je lekker de hele nacht door slapen. Verder voor eventuele keelpijn hoestdrank, keelsnoepjes en thee met honing. Wel zou ik zodra je koorts krijgt de huisarts bellen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:25

In ieder geval TS, houd ons op de hoogte wat de HA gezegd heeft. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:31

Als ik het zo lees komt codeïne van de papaver, net als morfine (en heroïne.) Een pijnstiller met een versuffend effect.

Cocaïne komt echter van de coca-plant en is voornamelijk opwekkend. (En de pijnstiller die eraan verwant is, is lidocaïne - meer een middel dat plaatselijk verdooft.)

Verder is dat hele 'familie van' is niet zo'n sterk argument, dat is vooral 'guilty by association'. Kleine verschillen in molecuulstructuur kunnen grote verschillen in effect geven, en dat het 'familie van' is maakt dus ook niet dat je meteen als junkie in de goot belandt.