Ik word gék van de jeuk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:52

prugelpiet schreef:
Lijkt idd iets van allergie. Zou even loratedine of cetrizine halen bij de apotheek of DA :)
Verder kan je er iets van neutral op smeren, daar zit niks van parfum o.i.d in en kan misschien helpen :)

bedoel je de DA drogist of de dierenarts ? :P

gaucho

Re: Ik word gék van de jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:01

Klinkt als netelroos. Bij mij was het na 3 dagen nog niet over en kreeg ik inderdaad koelzalf en anti-histamine tabletten. Jeuk wordt je op lange termijn wel gek van dus ik zou me best kunnen voorstellen dat je wel naar de hap gaat.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:07

xTiffani schreef:
Ik had vorige week ook ineens jeuk, kleine bultjes zoals jou maar minder goed zichtbaar. Al was dit meer op mijn onderbenen en ellebogen.

Heel vreemd inderdaad. Hopelijk ben je er snel vanaf.

Dit heb ik al 3 maanden.. precies op die plekken. -O-

@TS; ik zou anti hestimine proberen en E45 creme als dat in NL te verkrijgen is. Daar zitten geen parabenen, parfum in alleen paraffin. Is voor droge huid en exceem, irritaties etc.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:16

gaucho schreef:
Klinkt als netelroos. Bij mij was het na 3 dagen nog niet over en kreeg ik inderdaad koelzalf en anti-histamine tabletten. Jeuk wordt je op lange termijn wel gek van dus ik zou me best kunnen voorstellen dat je wel naar de hap gaat.

Lijkt me op de foto te zien niet het geval.

Menthol gel en inderdaad koelen. Sterkte :(:)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:31

Ik weet hoe je je voelt :(:) Ik heb de hele herfst en winter dagelijks jeuk (eczeem)
Om gek van te worden. Zou toch even naar de huisarts gaan als t lang aanhoudt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:45

Heb je kortgeleden een peniciline kuur gehad? Kan allergie daarop zijn. Anders misschien zonneallergie of iets wat je gegeten hebt.
Vriendin had het laatst ook maar dat was stress reactie zei de HA en dat is vanzelf weer weggetrokken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:51

Lanettencreme tegen de jeuk!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:57

Doe anders een telefoontje naar de hap. Die kunnen je het beste advies geven.

Ik denk dat je zelf niet meer kunt doen dan koelen.
Verder zou ik niet met andere dingen gaan smeren zonder dat je weet wat het is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:09

Hoe is het nu met de jeuk?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 11:16

Helaas eerder erger dan minder.. := Straks ergens anti histamine proberen te scoren.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:38

Ik had hele erge uitslag van de processie rups. Die bultjes waren wel veel groter en roder maar jeukte en branden ook zo verschrikkelijk erg. Menthol creme hielp daar echt goed voor! Dat verkoelt, helpt tegen het branderige gevoel en het is ook nog transperant, vond ik wel handig want het zat bij mij over me hele lichaam.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:41

Muurp schreef:
Helaas eerder erger dan minder.. := Straks ergens anti histamine proberen te scoren.

Cetrizine is zo bij de Lidl te halen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:45

Wat ook heel goed helpt is smeren met zinkzalf of Nestosyl. In dat laatste geval bij de meeste mensen een instant jeuk vermindering. Smeer het zelf ook altijd op alles wat jeukt :+ (Toevallig net een testertje parfum gehad waar ik niet zo goed tegen kan en nu mijn hele hals onder de uitslag zit... Nestosyl erop en jeuk is gelijk weg.)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:53

Het ziet er uit zoals bij mij een heftige (acute) zonne-allergie reactie er uit ziet. Ontstaat bij mij bij hele felle directe zomerzon of een voorjaarszon met veel zonkracht. Jeukt verschrikkelijk, houdt een paar dagen aan en koelen is het enige wat helpt. Ik kreeg het ook op mijn voorhoofd en op mijn armen. Bij mijn eerste aanval kreeg ik een speciale crème mee waar ik de naam niet meer van weet. Sindsdien slik ik die zonne-allergie pilletjes van de drogist. Wat me nu doet bedenken dat ik daar maar eens aan moet beginnen :=
En hoge factor smeren...

Maar je verhaal klinkt dan weer niet als zonne-allergie. Anti-histamine proberen klinkt als een goed idee. Hopelijk trekt het snel weg :(:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:57

Precies die bultjes die jij hebt had ik laatst ook(en heb ze ook weleens eerder gehad) , kon mij toen helemaal niets herinneren waar het door kwam. Enige dat ik me kan bedenken is dat het door mijn muts kwam, die ik had opgehad omdat het buiten vroor..

Wat bij mij goed werkt is VSM Cardiflor creme of zalf. Daarmee was het met een paar dagen verdwenen maar de jeuk werd al gelijk stukken minder!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 11:59

Het brandt niet :n Echt jeuk. Cetrizine is ook een optie inderdaad, in ieder geval iets met een anti-allergiestofje.. :))

Zonne-allergie kan bijna niet, want ben amper/niet in de zon geweest vrijdag en/of zaterdag... Maar ik hou het in ieder geval wel in mijn achterhoofd, mocht het vaker voorkomen zou dat het kunnen zijn.

Iedereen overigens bedankt voor het meedenken, mocht dit morgen nog niet over zijn ga ik een afspraak maken bij de HA om te kijken of ik een allergietest kan doen oid. Mocht het wel weg zijn dan ga ik de komende tijd proberen om wat dingen uit te sluiten.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:00

Ik denk zelf ook aan een reactie op iets dat je gegeten hebt, of... Nadat je je cap op hebt gehad, met je smiechel in de zon. Het kan een reactie zijn op de zonnestralen. Deze worden sterker en hebben we een flinke tijd gemist.
Het is zeker geen netelroos, dat ziet er anders uit en jeukt niet zo lang op dezelfde plek. (Ervaringsdeskundige). Wat bij Netelroos wordt aangeraden is douchen. Het verlicht de jeuk (de stralen van het water) zonder dat je "krabt". Krabben is onvermijdelijk, maar lucht zo op... eventjes...

Hoe dan ook hoop ik dat je er snel vanaf bent... Sterkte!

NB Let op met antihistamine, niet alles is goed of reageer je goed op. Levoceterizine en Hydroxizine zijn bij mij echt niet goed, krijg daar best een heftige reactie op. Desloratadine (Aerius) reageer ik goed op, maar alleen als ik het nodig heb. Misschien wel even goed in de gaten houden, dus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:02

Ik denk ook echt aan een Zonne allergie,de zon is tegenwoordig vele malen sterker in kracht.Je hoeft geen eens lang in de zon te zijn,als je allergisch bent [opeens] voor de zon.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:06

Zonneallergie denk ik niet, ik heb zonneallergie en dat is toch anders. Want ik heb zulke bultjes als TS nu heeft onlangs ook gehad, toen had ik een muts op gehad dus geen kans voor de zon. Persoonlijk denk ik dat het Miliaria is. Dit wordt ook wel warmtebultjes of zweetbultjes genoemd. Google maar eens :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:13

Het hoeft ook niet van de zon te komen; dit is een reactie van het lichaam op 'iets', een uiting die verschillende oorzaken kan hebben maar er wel hetzelfde uit kan zien voor verschillende triggers :j
Het voorjaarszonnetje is inderdaad verraderlijk, veel sterker dan je zou denken. Ik ben van dit topic wel even wakker geschrokken dat ik Ohja! Even op moet gaan letten :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:53

Ik had dit ook wel eens van mijn cap. Dan maakte ik hem even schoon met dettol of een sopje, goed laten drogen en dan kon ik er weer evem tegenaan tot het weer begon. Denk dat het iets is van oud zweet wat in de cap zit ofzo.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:22

kiwiwitje schreef:
prugelpiet schreef:
Lijkt idd iets van allergie. Zou even loratedine of cetrizine halen bij de apotheek of DA :)
Verder kan je er iets van neutral op smeren, daar zit niks van parfum o.i.d in en kan misschien helpen :)

De drogist, sorry :')

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:32

idd iets van cetrizine halen.
niet te veel douchen of natmaken, want dat droogt de huid weer uit. het verlicht tijdelijk! maar door uitdroging van de huid wordt het na het natmaken weer erger.
beste is om het in te smeren met een vette zalf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:02

Zijn het precies 'vochtblaasjes' of echt zweertjes ?
Vochtblaasjes kan gordelroos zijn of zona. Typisch aan een Kant vh lichaam en begint ook vaak met een ogenschijnlijk 'allergische reactie'. Wordt geleidelijk erger tot echt blaren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:35

prugelpiet schreef:
kiwiwitje schreef:
[quote="prugelpiet

De drogist, sorry :')[/quote]
Hihi vond hem wel leuk! :P