nieuwe glazen bij Pearle. ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:34

Vjestagirl schreef:
Ik vertrouw de pearl niet, ik ga liever naar een kleinere speciaalzaak. Een opticien is niets anders dan een verkoper, het feit dat zo iemand ook oogmetingen doet vind k lichtelijk bespottelijk. Optometrist is niet voor niets een écht beroep met diploma's etc.

Een kleinere speciaalzaak met optometrist heeft me jaren geleden ook een bril verkocht, die achteraf volgens de oogarts niet nodig was .....
En nogmaals het was niet de oogarts zelf die mijn ogen heeft doorgemeten, maar een assistente. Nu zal zij waarschijnlijk ook wel een diploma daarvoor hebben ( ben ik vergeten te vragen ), maar volgens de oogarts werken ook bij zaken als Pearle etc bekwame mensen. Je moet alleen net de goede treffen.

luuntje

Re: nieuwe glazen bij Pearle. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:44

De glazen die je noemt ken ik niet.
Mijn man heeft onlangs zijn eerste varifocus bril gekocht bij de Pearl.
Vriendelijke mensen en er werd erg veel tijd gestoken in het nameten.
Glazen mochten geruild worden als ze niet bevielen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:45

En hoe bevallen de glazen bij je man nu ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:55

Ik denk dat je met oogarts opticien bedoeld, die mogen wel meten maar zijn absoluut niet zo kundig als een arts.

Mijn vader heeft denk ik ook gehad wat jij bedoeld, moet je wel echt tegen kunnen want het kan enorm irritant kijken met zon wazig stuk in je beeld (dat leesgedeelte is dus niet scherp veraf normaal).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:58

Azmay schreef:
Ik denk dat je met oogarts opticien bedoeld, die mogen wel meten maar zijn absoluut niet zo kundig als een arts.

Als dat voor mij bedoelt is ?!
Nee, ik bedoel echt dat de oogarts zelf niet de sterkte etc heeft doorgemeten bij mij. Wel heeft hij zelf gekeken naar de gezondheid van mijn ogen. Zijn assistente heeft mijn ogen getest op scherpte etc. Ik heb haar niet gevraagd welke opleiding ze had, ze was niet zo spraakzaam ( voorzichtig uitgedrukt)...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:00

Maris schreef:
Azmay schreef:

Als dat voor mij bedoelt is ?!
Nee, ik bedoel echt dat de oogarts zelf niet de sterkte etc heeft doorgemeten bij mij. Wel heeft hij zelf gekeken naar de gezondheid van mijn ogen. Zijn assistente heeft mijn ogen getest op scherpte etc. Ik heb haar niet gevraagd welke opleiding ze had, ze was niet zo spraakzaam ( voorzichtig uitgedrukt)...

Heeft er dan niemand gekeken met zo'n kaart met letters etc?
Of begrijp ik het verkeerd? :o

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 13:06

Ja, de assistente van de oogarts heeft dat allemaal gedaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:17

Dat kan goed de optometrist geweest zijn. Het is niet raar dat zij dat doen. Dat is gebruikelijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 13:18

Iris82 schreef:
Dat kan goed de optometrist geweest zijn. Het is niet raar dat zij dat doen. Dat is gebruikelijk.

Dat kan, heb ik dus niet gevraagd. Ze stelde zich alleen voor als de assistente van de oogarts.
Maar de oogarts zelf heeft naar mijn oogdruk, ooglenzen etc zelf gekeken. Assistente dus alleen heel kort even naar de sterkte die ik mogelijk nodig. Daarom was, denk ik, het advies ook nadrukkelijk om de opticien te laten nameten.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:47

Ik zag het een reclame voorbij komen op tv van een nieuw soort glazen. Variluxe of iets dergelijks. Ze beloven een betere overgang tussen de twee gedeelte. Je moest op hun website kijken aan de deelnemende opticiens. Ik moest direct aan dit topic denken geen idee of dit is wat jij besteld hebt.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:44

En...heb je je bril nu al? En zo ja, hoe bevalt het?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 22:58

Tilmar schreef:
En...heb je je bril nu al? En zo ja, hoe bevalt het?

Ja, ik heb hem. Ik kan er alleen niet aan wennen. Ben steeds duizelig als ik mijn hoofd draai. En naar mijn computer kijk ik door het bovenste deel van het glas, het min gedeelte, waardoor ik minder goed kan zien op het scherm.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 06:19

O, dat is balen! Niet iedereen kan er tegen inderdaad. Ik heb gewone vari-focus en was daar na een paar dagen wel aan gewend.
Dat probleem met de computer had ik al voorspeld.. Dat is echt heel onhandig.
Zie je de overgng tussen veraf en dichtbij nog in de glazen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 10:45

Nee, er is niets te zien van de overgang in de glazen.
ooh ik zie het, je had het al over de computer idd. Pfff echt niet handig. Toetsenbord kan ik goed zien, dan kijk ik door onderste deel. Maar op het scherm kijken is echt niet fijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:59

Het zijn idd geen officiële multifocale glazen, maar ze noemen het glazen met leesondersteuning.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:34

idylle schreef:
Het zijn idd geen officiële multifocale glazen, maar ze noemen het glazen met leesondersteuning.

Als ik dit zo hoor zijn dit geen glazen met leesondersteuning. Die zijn nl bedoeld voor mesen van die minder gemakkelijk kunnen lezen maar nog te weinig sterkte hebben voor echt multifocaal.

Hoya heeft een glas ontwikkeld voor mensen die nog jelemaal geen leesbril nodig hebben (35 jr en jonger) maar het kleine beetje "plus" onderin zou voor minder moeie ogen ed zorgen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:41

Focussed schreef:
idylle schreef:

Als ik dit zo hoor zijn dit geen glazen met leesondersteuning. Die zijn nl bedoeld voor mesen van die minder gemakkelijk kunnen lezen maar nog te weinig sterkte hebben voor echt multifocaal.

Hoya heeft een glas ontwikkeld voor mensen die nog jelemaal geen leesbril nodig hebben (35 jr en jonger) maar het kleine beetje "plus" onderin zou voor minder moeie ogen ed zorgen.

En dus exact wat TS heeft. Boven -0.75 dpt en onderin de ondersteuning van +0.75 dpt
( ik werk trouwens niet bij pearl, dus geen idee of ze dat verkopen, maar het klinkt me wel in de oren als leesondersteuning, zou anders ook niet weten wat voor glas het anders zou moeten zijn)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:15

Kijk maar eens in het glasboek van Hoya, daar staat het nieuwe glas in.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:06

Ik wil even uit de wereld helpen dat bij Pearle geen afgestudeerde opticiens meten. Er wordt namelijk alleen maar gemeten door diegene met een diploma :D

TS, ik ken de glazen die je bedoeld. Werden destijds op mijn stage verkocht. Pearle heeft deze glazen (voor zover ik weet) niet. Hiervoor kan je inderdaad beter naar een particuliere opticien gaan :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 14:23

Iejoorr schreef:
Ik wil even uit de wereld helpen dat bij Pearle geen afgestudeerde opticiens meten. Er wordt namelijk alleen maar gemeten door diegene met een diploma :D

TS, ik ken de glazen die je bedoeld. Werden destijds op mijn stage verkocht. Pearle heeft deze glazen (voor zover ik weet) niet. Hiervoor kan je inderdaad beter naar een particuliere opticien gaan :)

Ze hebben deze glazen dus nu (sinds kort ?) wel bij Pearle. Helaas voor mij dus niet de goede optie, dus ik krijg nu gewoon alleen - glazen. Fijne service !
En de zonnebril had ik al alleen met - glazen laten maken en die bevalt gewoon goed.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:33

Oh toch eens even de collega's aankijken dan := werk al een tijdje bij Pearle en heb er geen weet van dat wij deze glazen hebben :')

Fijn dat je nu tevreden bent met je bril :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 18:26

Ik heb hem nog niet hoor, mijn bril met nieuwe glazen. Maar hij is in de maak ;)

Bijzonder dat als je bij de Pearle zelf werkt je niet weet dat deze glazen er zijn ?? Maar nogmaals ik weet niet hoe ze weten. Alleen dat er een A en B variant in is en dat het een soort van begin- multifocaal glazen zijn. Glazen met leesondersteuning.