Lage weerstand, wat werkt bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Lage weerstand, wat werkt bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:19

Imunnomax ahcc, elke griep en verkoudheid overleefd afgelopen jaar. En ik pas op bij 2 gezinnen die met regelmaat met z'n allen plat liggen. Ik ben nu 3 weken gestopt met die pillen en nu ineens weer verkouden enzo.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:26

rien10 schreef:
Jezzi schreef:
Ik denk dat de combinatie van die twee problemen heel goed je lage weerstand kan verklaren :j

De depressie vreet ook energie van je lichaam natuurlijk, die vervolgens niet gebruikt kan worden om jou lekker vitaal te houden. Wel heel erg vervelend dat je nu ook lichamelijk last krijgt, dat kun je er niet bij gebruiken :(:)

Zeker weten. Dus ouderwets, maar degelijk: op tijd naar bed. Op tijd er uit. Blijf in een ritme. Veel groene groentes eten. Veel fruit. En inderdaad proberen er n kilo of 5 bij te eten. Sterkte hoor.

Mee eens!
Stress (om over een depressie maar niet te spreken, dat is nog een graatje erger ) en ondergewicht vreet letterlijk al je reserves op. Je lijf trekt het blijkbaar net wel-net niet. Kalm aan doen en lief zijn voor jezelf!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:30

Even de rest van je topic gelezen. Google eens op body stress release. Ik heb er veel baat bij qua depressie en stress. Momenteel sinds de behandelingen van beiden geen last meer. Je mag me pben bij vragen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:31

Je zou eens je subsets b en t cellen kunnen laten testen. Bij sommige mensen zien ze een verlaging van een bepaalde subset en dat kan verklaren waarom je vaker ziek bent.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:34

tea tree olie, ben al jaren niet meer ziek geweest. Sympoom bestrijding door bij beginnende keelpijn 2 druppeltjes in te nemen. Of als kuur 2 weken 2x dgs 2 dr in een beetje honingwater. Wel goede, pure olie nemen, want er is veel troep in de handel.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:50

Ik was ook zo iemand die gelijk de sjaak was als een persoon in m'n buurt ging niezen of hoesten. Lage weerstand (geen ondergewicht in mijn geval :D ).

Ik slik nu een halfjaar chlorella en sinds kort spirulina en dit is de eerste winter dat ik níet ziek en verkouden ben. Daarnaast barstens vol energie. Ik kan het je echt aanraden!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:56

2 centrum energie pillen en ik ben weer helemaal op de been :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:17

Heb je je keelamandelen nog? Want die kunnen in een constante staat van een (lichte) ontsteking zijn, wat veel energie van je lichaam vraagt. Die laten verwijderen kan veel helpen.

En hoe zit het met je vitamine B12 gehalte? Daar al eens op laten testen?

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:36

ik ben ook heel vaak verkouden. omdat ik al zonne allergie heb gingen ze mn slijmvliezen bekijken en deze reageren heftig op zonlicht waardoor ik verkouden wordt. een klein beetje zon in mn ogen en ik ben een week verkouden.
verder heb ik ook altijd de griep. een middel hiertegen ben ik nog niet tegen gekomen dus ik lees even mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:26

b12 is al vaak getest. Vols mij heb ik mijn amandelen nog, misschien dat eens overleggen met de ha.
Verder bedankt voor de tips, ik ga het een en ander proberen :)

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:31

Echinaforce , ik gebruik het ook en bij mij helpt het echt! Ik neem er elke dag eentje.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:32

Kippensoep. Dit is iets wat vroeger geadviseerd werd en het werkt echt.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:38

Benita schreef:

:D de kip van vroeger is niet meer dezelfde als de kip van nu.

Los daarvan denk ik dat het slim is om een lange termijn oplossing te zoeken.

Ofwel échte supplementen (en niet synthetische rommel van de drogist) of wat ik dus aandroeg puur natuurlijke spirulina en Chlorella (lees er maar eens over).

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:40

Benita schreef:

Dit wilde ik ook zeggen. Kippenbouillon getrokken van een echte soepkip.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:11

pillow schreef:
Benita schreef:

Dit wilde ik ook zeggen. Kippenbouillon getrokken van een echte soepkip.

Dat komt vanwege de botjes en het beenmerg, oa gelatine is daar een belangrijke factor van. Bone broth soep!

AminoZuren kunnen je ook helpen. Elke dag een smoothie maken van fruit, kokosmelk en een schep aminozuren poeder een idee?

Neem je nu nog supplementen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 02:06

Een goede weerstand heeft vooral te maken met gezond leven.

Dus genoeg rust (slaap, zo min mogelijk stress), beweging, gezond eten, enz.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:52

Ik had altijd een ontzettend lage weerstand. Heel veel ontstekingen overal. Dit jaar voor het eerst net meegedaan met de griep!
Bij mij had het veel te maken met wat hierboven wordt gezegd. Gezond leven. Ik slaap meer, kwam een paar kilo aan, leef een leuk leven en sport.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:19

Wat ook super siper goed helpt bij een slechte weerstand (ja waar eigenlijk niet tegen) is propolis. Dit is een natuurproduct gemaakt door bijen. Zij gebruiken het om de kast helemaal dicht te maken. Hier zitten antioccidanten in en het is een natuurlijk antibiotica. Ik gebruik het overal voor bij zowel mijzelf als de beesten (propoliszalf, -tinctuur, -water, -tabletten). Echt een wondermiddel! Google het maar eens. Ik ga er nu zelf ook weer aan aangezien ik ook al een week of 3,4 compleet futloos moe en duf ben. Altijd deze tijd van het jaar en nu ook nog veel stress erbij gehad.
Werkt echt geweldig!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:49

Probeer eens vitamine D3. Ik slik deze nu 4 maanden en deze winter voor het eerst nog niet verkouden o.i.d geweest.
Een tekort aan zonlicht veroorzaakt vaak een lage weerstand. Je kunt dit opvangen door een grote hoeveelheid d3 te nemen.
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/v ... es-3000iu/

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:51

Wat naar. Ik adviseer je om een potje Allibest 'op te eten'. Dit is een heftig knoflook extract en werkt fantastisch. Iedere dag 2 capsules innemen, dan heb je een hoge dosering. Veel kruidenthee drinken.
Goede honing van de imker halen en daar ook lepeltjes van innemen. En ik weet niet of je een bad hebt, maar een heet bad met zeezout een pepermuntolie en tea tree olie helpt je ook enorm want dan ga je ook zweten en de pepermunt pept je enorm op.
En de natuur in! Wandelen met de hond of fietsen.
Pak je rust want dat is heel belangrijk.

Beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:45

Helaas toch ziek thuis vandaag. Gisteren was ik al ongelooflijk moe, vandaag was ik echt superslecht. Lig al de hele dag op de bank, koortsig, moe en ontzettend snotterig. Maar vooral mijn keel is een ramp, die is zo opgezet, dat slikken steeds lastiger wordt. Heb al een waterijsje gegeten, en dat hielp wel wat, verder veel water en thee met honing, en ik ben vandaag begonnen met een kuurtje.
Afbeelding

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:50

Hè vervelend!
Goed uitzieken hoor! Het is een hardnekkige griep dit seizoen.
Beterschap!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:13

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:03

Ik heb Floradix weleens gebruikt (jaren geleden) maar toen had ik ook licht ijzertekort dus ja dan helpt zo'n kuur wel. Als je vermoeidheid een andere oorzaak heeft dan is het natuurlijk niet vanzelfsprekend dat een ijzersupplement gaat helpen.