Mijn vriend had er ook veel last van, veel spul geprobeerd. Vorig jaar een pot vaseline gekocht. Gebruikt hij het hele jaar door. En weinig tot geen last meer.
Huisarts heb ik het al eens laten zien en allerlei allergie testen ook al gedaan, moest wel ivm mijn werk maar kwam niets bijzonders uit.
Lees net ook antischimmelcreme van HA, wel grappig ik heb dat gisteravond geprobeerd en vandaag zijn er in ieder geval geen wondjes meer gekomen. Ook ben ik weer gaan wisselbaden met biotex en amandelolie...lijkt wel goed te zijn geweest.
Handschoenen heb ik altijd van katoen (nacht intrekken) of fleece (overdag en bij paarden) , iig ademend spul
soesita
Geplaatst: 03-03-16 21:45
Bij mij helpen crémes met sheabutter erg goed. En nu heb ik er een van Eubos die ook erg aangenaam is.
maava
Geplaatst: 03-03-16 21:51
Ik gebruik de kneipp body lotion. Voor wanneer het echt erg word heb ik een extreem vette zalf van de huisarts. Werkt uitstekend.
Ik gebruik een creme van de etos, in een tube. Heet handcream intensive, voor de extra droge huis. Werkt bij mij echt super! Trekt snel in en laat ook geen vette laag achter wat veel andere bij mij wel doen.
pinto_1
Geplaatst: 03-03-16 21:56
Ik smeer altijd niveau op droge handen, die blauwe pot. Heb er met koud weer meer last van, dus even insmeren en dan gaat het meestal wel goed.
Als ik naar het werk ga smeer ik alleen de bovenkant in...
probeer op de dag minder handschoenen aan te hebben, je huidvet wrijft er namelijk ook af door het stof.
Kentaro
Geplaatst: 04-03-16 16:37
Niet zo erg als jouw, maar wel dat de barsten erin springen... Heb veel baat bij de ambachts creme (te koop bij karwei/ranzijn/intratuin)! Hebt nu ook een versie met lavendel. Erg lekker
kwita
Geplaatst: 04-03-16 16:48
mijn man gebruikt uierzalf van bogena van die dikke vette gele zalf, ook lanoline = schapenvet helpt goed. maar het blijft terug komen
Ik heb echt alles geprobeerd en niks hielp. Tegenwoordig heb ik lanette creme. Dit is echt Fantastisch! Je kan na het smeren niks meer vastpakken maar na er week zie je echt verschil.
Ochtend urine helpt goed tegen winterhanden/tenen. Schijnen hormonen in te zitten wat helpt. Ja iedereen schreeuwt bah wat vies maar boeien als het helpt.
Maris
Geplaatst: 12-03-16 20:27
Winterhanden kan duiden op een (groot) tekort aan vitamine D !!!