Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:46

Iris82 schreef:
Wel waar. :)

Het deel van een dubbel co sult bij geen verwijzing dan.

Precies ! Scheelt een beetje per verzekering maar tegenwoordig mogen fysio's inderdaad bij verschillende verzekeringen als je zonder verwijzing komt een dubbel consult rekenen (dus al 2 behandelingen op van de hoeveelheid die je vergoed krijgt )

MarliesV

Re: Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:43

Hoe was je nacht TS?

En heb je nog met iemand kunnen overleggen van de begeleiding (of heb ik dat mis?).

Huisarts lijkt mij de beste optie omdat deze je kent. Misschien dat die je wel doorstuurt naar de fysiotherapie of het ziekenhuis, afhankelijk van zijn oordeel maar dat kunnen wij vanaf internet niet zeggen natuurlijk.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:08

MarliesV schreef:
Hoe was je nacht TS?

En heb je nog met iemand kunnen overleggen van de begeleiding (of heb ik dat mis?).

Huisarts lijkt mij de beste optie omdat deze je kent. Misschien dat die je wel doorstuurt naar de fysiotherapie of het ziekenhuis, afhankelijk van zijn oordeel maar dat kunnen wij vanaf internet niet zeggen natuurlijk.

Bedankt voor het vragen. De nacht ging wel. Het doet nog steeds zeer. Zal zo wel de huisarts bellen ze zijn nu met pauze. En mijn familie helpt me ook. Begeleiding is meer van Parnassia en dat is een pschyoloog die ik nu heb en die doet dit soort dingen niet. Een therapeut moet ik nog krijgen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:12

Fijn dat je familie ook wel helpt. Even met iemand overleggen lucht vaak al veel op.

Laat je weten wat de huisarts heeft gezegd?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:24

MarliesV schreef:
Fijn dat je familie ook wel helpt. Even met iemand overleggen lucht vaak al veel op.

Laat je weten wat de huisarts heeft gezegd?

Ja zal ik doen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:00

De pijn zit aan twee kanten alleen doet de ene kant minder pijn dan de andere kant.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:08

Ik hoef niet naar de huisarts. Het is waarschijnlijk gewoon een verrekte spier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:19

Janneke2 schreef:
Nope.

Fysiotherapie is vrij toegankelijk, geen verwijzing nodig.
En de fysio kan gelijk hebben: als de arts een verhaal met kop en staart heeft vastgesteld, kan de fysio meteen gaan behandelen - als er eerst uitgebreid diagnostisch onderzoek nodig is, is het houden van en declareren van twee consulten terecht.

Klopt, is vrij toegankelijk maar zonder verwijzing krijg ik geen enkele vergoeding van mijn verzekering. Zelfs voor mijn baby had ik een verwijzing nodig, ook al valt hij onder de basisverzekering.

Ts, rustig aan doen en wel gewoon rustig blijven bewegen maar even geen belastende dingen doen :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:25

Dankjewel. ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:25

Inderdaad wat vuurneon zegt: even rustig aan doen en niet teveel belasten.

Beterschap!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:32

Valentijn5 schreef:
Ik hoef niet naar de huisarts. Het is waarschijnlijk gewoon een verrekte spier.

Goed zo.
Als iedereen met spierpijn naar de huisarts zou gaan, zouden de wachttijden oplopen tot 2 weken ofzo.
Hoe vervelend het ook kan aanvoelen, spierpijn is niks bijzonders.
Rustig aan doen en uitzitten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:37

Ondanks alles is er het nodige met mij aan de hand. Moest gister een uitstrijkje laten maken. Omdat ik veel last had van bruin bloedverlies. En pijn had. Daarvan is de uitslag nog niet bekend. Heb pas nog een gastroscopie gehad en had daarna ook nog flink wat pijn. Maar daarover hoop ik morgen meer te weten.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:48

Meiske gooi toch niet zomaar je hele medisch dossier hier op tafel.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 22:48

Ja ik zal me daarin gaan beperken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 20:40

Ik moet tot volgende week wachten of mijn klachten nog aanhouden en dan pas kan er een foto worden gemaakt. Ik heb nu een blauwe plek dus hoop niet dat ik een gebroken rib heb.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:01

Ben je dan hard gevallen omdat je denkt misschien een gebroken rib. Dat gebeurt niet spontaan normaal gesproken.

Even aankijken dus. Hopelijk is ht tegen volgende week over en was het een onschuldig dingetje.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 18:02

Ik ben niet gevallen heb alleen mijn bed verschoven. En toen voelde ik iets knakken maar niet op die plek. Moet nog wachten tot volgende week voor ze een foto gaan maken van mijn ribben en longen. Maar de pijn zit aan de zijkant van mijn borst. Aan beide kanten eigenlijk alleen links doet het meeste pijn.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:16

Vragen huisartsenpost zijn niet beleefd. Ze vragen elke keer of ik zwanger zou kunnen zijn. Hoe komen ze daarbij. Kan je ze dat verbieden te vragen. Het maakt mij namelijk erg van streek.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:25

Dat zal niet lukken. Dat behoren ze te vragen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:29

Bij spierpijn helpt ontspanning. Jij bent een grote stressbom zo te lezen dus dat helpt niet mee. Waarschijnlijk zet je je spieren ook vast in je schouders. Ontspannen, ontspannen, ontspannen is het toverwoord in combinatie met twee paracetamol en ondersteuning van een fysiotherapeut als het langer duurt. Voor spierpijn in schouders of borststreek ga ik op mijn rug liggen en dan de spieren masseren en ook al is het pijnlijk blijven doorademen.

Ohw ze vragen altijd standaard of vrouwen zwanger zijn. Wel zo belangrijk als het echt zo is ivm medicatie en rontgen etc.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:33

Valentijn5 schreef:
Vragen huisartsenpost zijn niet beleefd. Ze vragen elke keer of ik zwanger zou kunnen zijn. Hoe komen ze daarbij. Kan je ze dat verbieden te vragen. Het maakt mij namelijk erg van streek.

Wat heeft dat met beleefd te maken?? Sommige medicijnen mag je niet krijgen als je zwanger bent daarom vragen ze dat.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:34

Thats_Me schreef:
Bij spierpijn helpt ontspanning. Jij bent een grote stressbom zo te lezen dus dat helpt niet mee. Waarschijnlijk zet je je spieren ook vast in je schouders. Ontspannen, ontspannen, ontspannen is het toverwoord in combinatie met twee paracetamol en ondersteuning van een fysiotherapeut als het langer duurt. Voor spierpijn in schouders of borststreek ga ik op mijn rug liggen en dan de spieren masseren en ook al is het pijnlijk blijven doorademen.

Ohw ze vragen altijd standaard of vrouwen zwanger zijn. Wel zo belangrijk als het echt zo is ivm medicatie en rontgen etc.

Volgens mij kunnen ze die vraag ook anders stellen. En niet op zo'n manier.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:37

Hoe had je in gedachten dat ze dat ander gingen vragen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:41

Valentijn5 schreef:

Uhh, hoeveel netter kunnen ze dat vragen dan?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:43

Zou er sprake kunnen zijn van een zwangerschap. Of ben je seksueel actief. Anders kost het me te veel moeite om het uit te leggen dat het niet zo is. Maar nogmaals ik ben nog niet opgeknapt van de twee onderzoeken die ik heb gehad en als het allemaal spierpijn is is het niet echt prettig. Kan niet meer zoveel paracetamol slikken omdat ik eigenlijk het te lang al slik. Dus wil daarmee minderen en dat is me vandaag gelukt.