Afvallen, maar te verlegen om een sport te vinden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:52

Eerlijk gezegd vind ik die dus vrij prijzig :o
Als ik meer geld had, geen probleem..
Maar ik verdien helaas echt niet veel, en dan ook ECHT niet veel.

Overigens heb ik wel info aangevraagd over die afvalrace,
Kijken wat dat inhoud.
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 02-03-16 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:53

Ylvy waar in Rotterdam woon je precies?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:53

Het is idd geen goedkope sportschool.
Maar je kunt het afval programma ook volgen zonder dat je lid wordt van die sportschool :)

Ylvy

Re: Afvallen, maar te verlegen om een sport te vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:54

Gribaldi, rotterdam zuid, regio bloemhof :)

Raja, hier heb ik inderdaad ook informatie voor aangevraagd.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:57

+:)+

Super goed dat je aan slag wilt trouwens :)

En als je eenmaal die eerste stap hebt genomen de sportschool in, dan ben je al een heel eind!!

Ik werk op een sportschool (al 13 jaar) en echt, niemand is in een fitnessruimte om anderen te bekijken/boordelen :)
Iedereen is er voor zichzelf en iedereen heeft andere doelen :)

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:20

Grappig dat je via Bokt wel durft. Je bent sociaal genoeg om te reageren en te vragen voor tips en iemand die met je wil gaan sporten
Rachelle wil een keer met je mee gaan sporten (fijn!) waardoor je al een contact gemaakt hebt. Ik snap het wel want via internet is toch een stuk anoniemer maar ook hier kunnen mensen nee zeggen of bot reageren.

Waarom is de stap om in het echt iemand te vragen wel zo groot? Of de drempel om niet ergens naar binnen te stappen? Sportschoolhouders/ondernemers van sportgerelateerde dingen zijn meer dan blij om je rond te leiden, uitleg te geven over hun apparaten en je te introduceren bij/met mensen. Niemand gaat je bijten, helemaal niet als je aangeeft dat je een onzeker en verlegen bent ;) schop jezelf eens en je gaat de volgende week blij zijn dat je het gedaan hebt. Je bent de enige die het beste uit zichzelf kan halen. Now, go get 'em! *\o/*

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 17:27

Jeany, Inmiddels heb ik ook een wandelmaatje, we gaan over anderhalve week voor het eerst wandelen.
Rachelle kende ik al :=

Het is dus vooral de grote groepen in het echt. Bokt is toch anders, gezien het online is en ik niet echt een verlegen moment creëer als ik via hier reageer. In groepen ben je toch die "nieuwe" waarvan iedereen zich afvraagt wie je bent, waar je vanaf komt en wat je doel is.

Ik denk dat dat zich een beetje voortkomt vanuit het gepest worden vroeger, en ik ben ook nog eens een limburger, waarop ik altijd word aangesproken i.v.m. mijn accent. Het is een combinatie van veel dingen waardoor ik liever niet enorme groepen leer kennen.

Ik zit mezelf wel te pushen om echt te gaan zwemmen, gezien het goedkoper is en ik vind het leuk. Maar ook hier, alleen is maar alleen en groepen zijn er meteen weer zoveel :\

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:28

Super Ylvy!!

Ik herken het wel hoor.. De eerste keer dat ik naar de sportschool ging was ik doodzenuwachtig.. Gelukkig zijn er heel veel lieve mensen die je helpen (niet alleen medewerkers).

Onder het krachttrainen ben ik niet zo sociaal :P Met fietsen of op de loopband wil ik nog wel eens met de buurman/vrouw praten. Verder ga ik voor mezelf en is het een heerlijke manier om mijn hoofd leeg te maken.

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:30

Allereerst wat top dat je zo aan de slag wil!

Ik herken dit verhaal wel een beetje. Paar maanden geleden heb ik mij opnieuw ingeschreven bij een sportschool. Ditmaal een basic-fit en dus voor mijn gevoel enorm groot, druk en mensen die je altijd aan staan te staren. Maar financieel gezien heel gunstig dus vooruit met de geit! Ik ben zoals hierboven benoemd nu een paar maanden bezig en eerste paar keer met lood in de schoenen heen. Maar wat bleek je bent heerlijk anoniem. Niemand die je uitlacht en als ik moeilijk sta te kijken bij een apparaat is er eigenlijk altijd wel iemand die mij helpt of iets uitlegt.

Moraal van dit verhaal; ik zag tegen iets op wat echt totaal meevalt. En de eerste stap maken is altijd moeilijk, maar ik ga er nu met veel plezier heen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 19:25

Nou, ik ben gebeld door het bedrijf wat Raja adviseerde.
Voor de afvalrace!

Vrijdag om 9:00 u ga ik erheen voor een voorlichting, en wat ze van mij verwachten en andersom.
Geen idee dus wat het allemaal inhoud. Maar we zien wel, wbt kosten, wat het idee is enz.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:36

Volgensmij zijn er ook altijd mensen die hardloopmaatjes zoeken. Hardlopen in het park is goedkoop en leuk. Er zijn vast wel websites Hardloopmaatje Gezocht.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:49

Ik heb voor €50 op marktplaats een spinningsfiets gekocht en fiets iedere dag tussen de 30 en 50km. Gewoon voor de tv.

Ik heb ook astma en flink ook.
Als je goed op bouwt moet dat geen probleem zijn.

Verder doe ik ook fitness en ga ik vaak met de paarden (kan ook zonder natuurlijk) hele stukken wandelen. Wil je vriend niet mee ?

Wat voeding betreft weet niet of de tip al gegeven is maar kijk eens naar de app my fitness pal.

Afvallen zit een heel groot stuk tussen de oren.

Succes !

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:05

Super Ylvy!
Ben heel erg benieuwd wat ze je aan bieden en met wat voor een programma ze werken!

Super dat je t gaat doen!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 13:38

Nou, ik ben naar de voorlichting van de afvalrace gegaan.
Persoon waarmee ik afspraak Had was een uur te laat..
En de kosten, 150 euro voor 21 dagen.. nou, dat zit niet even in mijn portemonnee :\

Zometeen zwemmen met mijn vriend, dus stap 1 is wel gezet nu.
12 maart wandelen met iemand van bokt. En tussendoor natuurlijk elke dag zelf wandelen :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:16

Wauw.. Kijk anders even bij http://www.dieetfit.com daar is de afvalrace 175 euro voor 3 maanden en vergoed door veel verzekeraars. Kan ook via Skype begeleid worden.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 14:20

Ik zal er straks na het zwemmen even naar kijken. Hopelijk valt het er dan onder, want ik heb zulk geld gewoon niet.

En anders houd ik het gewoon op zelfstandig ( met vrienden ) sporten en wandelen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:29

:oo
3 weken voor 150€
Wat een geld!!

Wij bieden Bodysupport bijv aan voor 120€ (niet leden) en dat is 13 weken.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 17:52

Ja ik had ook even de ogen die uit mijn kassen vlogen,
En dan krijg je alleen online coaching en een geheime FB groep, en 2 wegingen.
En dat is alles. Vind het dus ook het geld niet waard.

Heb zojuist heerlijk gezwommen, uur lang baantjes getrokken en 2 uur gewandeld ( en dat stond niet in de planning ) en even stoombad gehad. Ga ik dus vaker doen :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:24

Nou, dat is zeker het geld niet waard nee!!

Voor dat geld kun je meer krijgen dan dat!

En top dat je lekker gezwommen hebt :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:33

Het gevoel van niet durven ken ik. Vond de 1e keer sportschool doodeng. Vandaag voor de 5e keer geweest en dan is er niks aan de hand :+

Ik sport overigens bij basic fit. Voor 20 euro per maand kan ik onbeperkt sporten :)

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:38

Grappig, ik ben afgelopen September juist verhuist van Rotterdam naar Limburg (Venlo).
Ik ga aanstaande maandag mijn eerste bootcamples meedoen, ik ben ook erg verlegen maar ik wil graag aan mijzelf werken en ga het gewoon doen (ook al ben ik nu al zenuwachtig haha :') )

Je hebt in Rotterdam wel wat goedkopere sportscholen zitten volgens mij, basic fit of fit for free?
Dat kan je alleen doen, maar je kan daar ook altijd aanspraak maken op andere

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:40

Rijd je nog paard en ben je niet te zwaar?
Als je nu niet meer rijdt maar wel weer wilt (en kunt) zou ik zeggen: zoek een leuk bijrijdpaard! En dan het liefste eentje waarbij je ook moet uitmesten (en misschien andere klusjes op en om stal). :D

Fitness vind ik maar saai. Ik ben veel liever in de buitenlucht bezig: is nog gezond ook!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 18:45

Ik rijd alweer een tijdje geen paard,
En wel op zoek tussendoor naar een bijrijdpaard maar helaas nog geen succes gehad wegens omstandigheden.

Ik ben ook heel graag in de buitenlucht, alleen niet met dit weer :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:04

Ik heb de verdere reacties niet precies gelezen dus geen idee of dit al genoemd is.

Maar ik ben zelf ook al een tijd bezig met afvallen. En zwemmen is echt de oplossing! Natuurlijk is gezond eten ook belangrijk, maar bij mij gaat het afvallen zichtbaar sneller wanneer ik 1 maal per week stevig ga zwemmen.

Bij mij gaf het zwemmen alleen maar zelfvertrouwen; in het zwembad waren voornamelijk oude dames aan het zwemmen (met nog wel een aantal kilootjes meer). Dan voelde ik me toch wel wat slanker :') Bovendien kun je het heerlijk rustig opbouwen op je eigen tempo; het is niet belastend voor je gewrichten en het werkt echt goed!

Daarnaast, probeer toch eens naar een teamsport te gaan kijken. Ik snap je gevoel heel goed, ik ben zelf ook niet de meest 'open' of 'sociale' persoon. Maar als je het eenmaal geprobeerd hebt, mag je dat weer zien als een overwinning voor jezelf! :D Of het in de groep nou wel of niet leuk was. En al was het niet leuk, dan probeer je het gewoon ergens anders. Desondanks is mijn ervaring altijd geweest dat als je bij een nieuwe vereniging kwam, de mensen altijd heel verwelkomend en geinteresseerd waren. En er zijn genoeg sporten waarbij je kunt beginnen op jouw niveau en waar daar goed rekening mee wordt gehouden!

Ik zit zelf op badminton; dit is best betaalbaar en heel erg leuk om te doen! :)

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:41

We zijn nu bijna een week verder TS, hoe gaat het nu? Al vaker gezwommen?