Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Goede vriend van mijn schoonvader is nu dood door 'die kriebelhoest is een zenuwtrekje'. Tussen stellen juiste diagnose Keelkanker en uitgezaaid en dood zat 2 week. De huisarts bleef het gooien op tussen de oren omdat medicatie geen effect had en verder onderzoek was zinloos. Uiteindelijk maar doorgestuurd omdat hij bleef aandringen en was te laat.... Vorige week is hij begraven.
Heel triest. Wat de familie hiermee gaat doen weet ik nog niet. T is nog zo vers
JolisaJ schreef:Jarenlang heb ik het aan moeten horen 'het zit tussen je oren'. Van verschillende (huis)artsen in meerdere ziekenhuizen en allerlei andere instanties. Al mijn klachten waren psychisch dachten ze en ik moest maar naar een psycholoog, dat zou het wel oplossen. Dus niet. In 2014 heb ik de diagnose ME/CVS gekregen. Tsja, ik heb inderdaad alle klachten en symptomen daarvan, dus het zou heel goed kunnen. Maar 100% zekerheid zal ik denk ik nooit krijgen. Een normaal leven kan ik niet leiden, of ik ooit zal kunnen werken is ook maar de vraag.
Ik hoor het ook bij meer mensen in m'n omgeving, dat klachten snel weggewimpeld worden. Dat vind ik echt te bizar voor woorden.
Wat een enge symptomen had je vriend zeg!
Damned schreef:Maar wanneer je meent dat je huisarts het niet juist heeft, kan je voor de meeste dingen toch gewoon een afspraak bij een ziekenhuis maken?
Hier ook cvs/lyme patienten, en veel onbegrip maar dat snap ik wel want het is allemaal onduidelijk enonzeker, maar daarom zit het natuurlijk nog niet tussen de oren. Verder kijken dan hun neus lang is, is helaas blijkbaar niet weggelegd voor de gemiddelde dokter.
Azmay schreef:Damned schreef:Maar wanneer je meent dat je huisarts het niet juist heeft, kan je voor de meeste dingen toch gewoon een afspraak bij een ziekenhuis maken?
Hier ook cvs/lyme patienten, en veel onbegrip maar dat snap ik wel want het is allemaal onduidelijk enonzeker, maar daarom zit het natuurlijk nog niet tussen de oren. Verder kijken dan hun neus lang is, is helaas blijkbaar niet weggelegd voor de gemiddelde dokter.
Helaas moet je het in Nederland dan uit eigen zak betalen, en dat is niet te doen![]()
Alles moet via de huisarts, zelfs spoed..