Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cissy schreef:Zoek eens op body stress release therapie. Mijn nichtje zweert erbij, die zat al jaren aan de tramadol vanwege hernia en is nu pijnvrij en zonder medicijnen door die therapie.
Xyris schreef:@ LindyH, op het moment slik ik magnesiumpillen van de kruidvat, 2 per dag (dus een dubbele dosis ADH). Ik heb ook nog een pot van een soort van natuurwinkel liggen, dit zijn capsules, Magnesium 400 Citraat. Vreemde is, hier zit je met 1 pil ook aan de ADH maar op het potje staat dat je ze 3x per dag moet slikken (wat ik dus niet doe). Ik ben het gaan slikken vanwege een heupblessure. Piriformis is al jaren geirriteerd en ik kon mijn been niet meer ontspannen, net zoals mijn schouders. Dit leverde spiertrillingen op in mijn been en uitstralende pijn tot aan mijn tenen. Dat laatste heb ik nog steeds wel iets maar die spanning zoals die was is een stuk minder en de trillingen zijn ook niet meer aan de orde. Daarnaast heb ik het gevoel meer controle te hebben over mijn spieren (algemeen maar vooral in mijn benen) maar echt ontspannen voel ik me er niet door.
Speedster schreef:Ik herken je klachten enorm goed. Ik heb er zelf ook regelmatig last van, met name als ik erg veel koolhydraten binnen krijg. Lastig voor een snoepkous als ik! Eea heeft in mijn geval alles te maken met magnesium. De opname van koolhydraten, zoals suikers, gaat nl de opname van magnesium door je lichaam tegen. Ik heb ook de ervaring dat magnesium slikken geen drol helpt. Wat bij mij wel helpt (naast zo min mogelijk koolhydraten eten uiteraard, dat is remedie nummer 1 voor mij) is het nemen van voetenbadjes met dode-zeezout. Daar zit nl erg veel magnesium in en dat wordt via de voetzolen heel snel opgenomen. Lekker warm water nemen en er zo veel in doen dat het net nog oplost. Ik blijf daar rustig een uur in zitten 's avonds op de bank en het helpt zo goed, dat ik de volgende dag al een enorm opgelucht en los gevoel in mijn spieren voel en geen hoofdpijn meer heb. Als het echt erg is, doe ik het een paar dagen achter elkaar. Maar normaal als onderhoudsdosis misschien 1 keer per 2 tot 3 weken. Ik neem wel altijd het spul van De Tuinen, heb al een paar keer goedkoper spul gekocht, maar dat hielp toch veel minder en soms zelfs helemaal niet. Hopelijk helpt het jou ook als je het eens probeert. Sterkte!