Welke sport doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:28

Pluisje1998 schreef:
@westhof Sportschool is een goed idee. Vooral dat je het zelf in kan delen klinkt heel fijn. Ik ga eens kijken wat er hier in de buurt zit.

@fortitude Tennis is niet echt mijn ding, maar ga het toch wel even onthouden.

@loesVDB Oja dat had ik er ook bij moeten zetten. Zwemmen word het ook niet, ik kan namelijk niet goed zwemmen...

@aranel Als ik hier een goede sportschool kan vinden ga ik daar zeker ook naar kijken.

@Needje Is dit gewoon in een sportschool?

@nathalie2000 Hardlopen wil ik zeker gaan doen, alleen nog op zoek naar goede schoenen

@fink Dansles lijkt me op zich wel leuk, maar weet niet of ik dat durf :')

@Esirene dat is een goed idee. Ik ga eens kijken of ik mijn skates nog ergens heb.

@Koper Helpt het bij ongelijke spieren. Ik weet namelijk dat mijn beenspieren wat verschillen qua lengte.

@AlwaysH Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem, hahah.

Juist zwemmen, goed voor alle spieren en lijkt me toch belangrijk dat je goed kunt zwemmen?! Je kan een zwemles nemen en daarna zelf oefenen.

Heb je een hond die met je mee kan hardlopen? Of met je paard, dat doe ik ook, 1 voordeel als je moe wordt spring je gewoon op z'n rug :)

ikkeniet

Re: Welke sport doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:52

Ik heb gisteren voor het eerst weer de fiets uit de schuur gehaald.
Ik heb in december een longembolie gehad en heb afgelopen donderdag weer het groene licht gekregen van de longarts om rustig aan weer te gaan bewegen.
Nu moet ik wel toegeven dat hij met elektrische ondersteuning werkt.
Maar heb zo wel 20 kilometer weg getrapt. Voelde heerlijk.
Nu pijn in mijn achterwerk. Dus nog wat eelt kweken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:19

Needje schreef:
Ondanks dat je niet van groepen houdt: crossfit.
In groepsverband individueel sporten.
Weet zeker dat het je positief zal bevallen.
Ik ben ook anti groep. Maar dit is totaal anders.
Je sport op je eigen niveau, voor jezelf.
Maar wel met support van anderen.

Crossfit! Ja! Doe ik ook! Echt goed voor je.
En hardlopen, yoga.

Voor hardlopen heb je allerlei leuke apps die het hardlopen stimuleren, want je moet wel goede discipline hebben (zelfs een zombie-hardloop app, heb hem al geïnstalleerd, maar durf er nog niet mee te lopen.. in het donker... je wordt achtervolgd en moet de zombies voorblijven, schijnt hilarisch te zijn).

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:27

Ik heb helaas geen hond om mee te nemen hardlopen en ook geen vrienden in de buurt die mee willen. Die zombie-app klinkt wel leuk, hahah. Ga gelijk even kijken in de playstore.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:34

Als je skeelers hebt kan je ook gaan skeeleren. Kan je inplannen wanneer je zelf wilt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:44

GymPact schijnt ook een motiverende app te zijn..
overigens geen idee, of het geen scam is, heb het alleen van horen/lezen..

bij gympact verplicht je 'jezelf' om 3x per week 30 minuten hard te lopen,
minimum is geloof ik maar zo'n 5 kilometer per uur, dus stevig doorwandelen en gemiddelde cardio op een sportschool tellen netjes mee.

the catch:

als je faalt om 3x per week je doel te halen (in mijn geval zou dat dus mijn telefoon vergeten zijn lol), dan krijg je een 'boete', deze bedraagt 5 dollar en kun je ook hoger zetten om jezelf te motiveren.

het gebruik van de app is dus feitelijk gratis, tenzij je je doelen niet haalt, dan is hij erg duur..

Het boetegeld, en dat maakt de app 'leuk', gaat naar de mensen die hun doelstellingen wel gehaald hebben. Dat 'aandeel' schijnt zo rond de 30-40 dollarcent per week te zijn.

incasso gaat via paypall, en daar worden ook de tegoeden naartoe gestort..
bij een totaal van 10 dollar binnnenharken kun je een aanvraag indienen om het tegoed dat je hebt opgebouwd uit te betalen.

nogmaals, ik weet niet in hoeverre dit echt is, of een scam.