Hoofdpijn, tandpijn, laat het stoppen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:27

Gianti schreef:
twinducklin schreef:
]

2 paracetamol elke 2 uur? Mag hopen dat het een typefout is?

Nope. Was goed volgens de huisarts. Heb er zelfs diclofenac bij gekregen.

Deze hoeveelheid absoluut niet slikken zonder overleg met de huisarts en zou het dus ook niet zomaar op bokt aanraden...

Staat zelfs achterop het doosje, 1 tot 2tabletten per keer.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:28

fjordjes schreef:
Gianti schreef:

Deze hoeveelheid absoluut niet slikken zonder overleg met de huisarts en zou het dus ook niet zomaar op bokt aanraden...

Ja, om de 6 uur..

MevrouwtJ

Re: Hoofdpijn, tandpijn, laat het stoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:41

Ik moest neti pot ook even Googelen haha. Is dat hetzelfde als physiomer? Kennen jullie dat? Vorige keer heb ik het preventief gebruikt maar werd het uiteindelijk geen bijholte ontsteking. Dat spuit keihard in je neus en neemt al het snot mee, ook dit is een zoutoplossing.

Wat ik van jullie begrijp is dat ik naast mijn neusspray met xylometazoline ook naar een zoutoplossing moet grijpen? Of zoiets als neti pot? Misschien schaf ik dan wel weer zo'n physiomer aan als dat hetzelfde is.

Wat vervelend dat er veel mensen last van hebben.. Mijn moeder heeft t ook bij elke verkoudheid en ik begin het nu helaas ook te krijgen..

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:00

Gianti schreef:
fjordjes schreef:

Ja, om de 6 uur..[/quote]

zelfs na overleg niet aan te raden. Geen enkele reden om zoveel paracetamol te nemen. Max is 8 per dag en dat is als slecht voor je lever. 2 paracetamol elke twee uur kom je op 24 stuks op een dag uit. Dan weet je zeker dat binnen een paar dagen aan een nieuwe lever toe bent..
Mocht je echt zoveel genomen hebben zou ik maar even contact op nemen met een arts!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 05:04

Zou je als je dit al langer en vaker hebt niet naar een kno arts doorverwijzing vragen?
Ik ken het probleem al 3 jaar lang en de meeste goede tips zijn hier al gegeven, maar die hoeveelheid paracetamol is bijna gevaarlijk hoor, pas daar mee op! :o

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 11:10

Ik zelf neem netjes max 3 ibuprofen per dag om de 4-6 uur en 4x 2 paracetamol om de zoveel uur. Vandaag al wat beter dus ga kijken of het zonder ibuprofen kan :).

Ik heb het bijna standaard bij elke verkoudheid. Wat zou de kno arts voor mij kunnen betekenen dan?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:13

Meestal is de medicatie die een kno arts voorschrijft sterker en gerichter. Verder kunnen ze kijken naar je tussenschot en eventueel opereren. Kno arts heeft mij heel erg gied geholpen.