Erg droge huid, welk product?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:20

_Nelleke_ schreef:
Resistance schreef:
Producten met tea tree erin! Vergeet alle dure troep van bijvoorbeeld clinique en dat soort merken. Ja, je huid gaat er misschien mooier van uitzien, maar in sommige producten zit gewoon plastic. :+ Wil je dat op je huid? Nee.

Ga daarom aan de natuurlijke producten! :) Bij the Body Shop heb je allemaal productlijnen, waaronder de Tea Tree. Het helpt om een natuurlijke, gezonde vocht- en vetbalans in je huid te creëren. Bij de Tuinen heb je ook een Tea Tree lijn. Ik gebruik daarvan de dag- en nachtcreme, en het is werkelijk wonderlijk! Mijn huid is nooit zachter en frisser geweest.

Van The Body Shop raad ik je deze aan:
http://www.thebodyshop.nl/mobile/#/prod ... ree/58325m

En van de Tuinen dus de dag- en nachtcreme.

Overigens kan je je in the Body Shop zelf ook laten adviseren. Ze hebben nog veel meer natuurlijke productlijnen, bijvoorbeeld Fuji Green Tea of Aloe Vera. Er zit altijd wel wat tussen wat bij jouw huid past. En het mooiste: Er zit geen troep in.

Zorg in elk geval waar je het over hebt voordat je onzin verkondigd over bepaalde merken en ingredienten.

The Body Shop heeft inderdaad een aantal mooie producten maar ook een aantal minder mooie producten en the body shop maakt helaas veel gebruik van irriterende producten. Producten mogen misschien wel 'natuurlijk' zijn, ze zijn dan niet per definitie goed. Er zijn (helaas) een hele hoop natuurlijke producten die erg slecht zijn voor je huid en je huid zelfs kunnen beschadigen.

Helaas is het allemaal niet zo simpel en zwart/wit als jij zegt: synthetisch is slecht en natuurlijk is goed. Jammer dat je direct merken afkraakt waar veel mensen echt veel baat bij hebben, zonder dat je eigenlijk weet waar je over praat.

Dat producten van the body shop voor jou goed werken is natuurlijk super fijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Ik zeg niet dat synthetisch slecht is. :) Echter keek ik net in de eerste beste ingrediëntenlijst van inderdaad een product van clinique, en jahoor, raak. Polymeren, polyethylenen, etc...

Je maakt mij niet wijs dat dat goed is. :) Natuurlijk zijn niet alle natuurlijke producten goed, dat hoor je mij niet zeggen. Daar kunnen ze net zo goed troep in doen. Echter ben ik wel van mening dat je beter iets gezonds uit de natuur kan gebruiken dan iets gesynthetiseerds. Ja, dat kan ook iets voor je huid doen, en nee, ik ben geen zweverige natuurfreak. Toch zou ik iedereen aanraden om eerst naar een product met als werkende stof iets natuurlijks op zoek te gaan, voordat je aan iets anders begint.

En ik weet heus wel waar ik over praat. :)

Anoniem

Re: Erg droge huid, welk product?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:22

Ik ben ook pro-natuurlijke producten, maar de rede dat je huid zo droog is hoeft ook niet altijd natuurlijk te zijn. Mijn huid is namelijk niet extreem vettig omdat dat de samenstelling van mijn huid is.. Dat ligt onder andere aan de dingen die ik eet, hoe vaak ik zonnebrand gebruik en ga zo maar door. Dat kan ik proberen op te lossen met natuurlijke producten, maar producten met synthetische bestanddelen halen soms een hele hoop meer uit op dat gebied.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:53

Zou niet de tea tree lijn gebruiken. Is meer voor de onzuivere huid.

Je kan als je gedoucht hebt en nog een natte huid heb even insmeren met wat pure natuurlijke olie. Neemt goed op en je krijgt er een zachte huid van. Werkt goed bij mij
Voor het gezicht gebruik ik kokosolie. Even in laten trekken en dan even met een tonic op een watje over je gezicht halen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:58

Meliaforever schreef:
Zou niet de tea tree lijn gebruiken. Is meer voor de onzuivere huid.

Je kan als je gedoucht hebt en nog een natte huid heb even insmeren met wat pure natuurlijke olie. Neemt goed op en je krijgt er een zachte huid van. Werkt goed bij mij
Voor het gezicht gebruik ik kokosolie. Even in laten trekken en dan even met een tonic op een watje over je gezicht halen. :)

Ook zeker een goede inderdaad! :j Olie is inderdaad voor droge huid nog wat beter dan tea tree. Kokosolie heb ik ook altijd in huis.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:00

_MG schreef:
Je huisarts kan je hier ook goed mee verder helpen. Ik gebruik al jaren cetomacrogol crème voor mijn erg droge huid. Met name in de winter heb ik hier last van.

als je een gevoelige huid hebt, heb je een dikke kans dat je hier allergisch op reageert door onder ander de hormonen
ik heb het zelf ook voorgeschreven gekregen, maar ik was net een kreeft.... knalrood!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:01

Ja, ik wilde ook al zeggen, gebruik eens een plantaardige olie ! En dat werkt het beste op een iets vochtige huid. Zo trekt de olie het water de huid mee in.
Kokosolie is wel erg vet en trekt niet zo gemakkelijk in. Maar b.v. arganolie of macadamia-olie zijn oliën die snel in je gezichtshuid trekken.

Nelleke, kan jij uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een droge huid en een vochtarme huid ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:08

Maris schreef:
Ja, ik wilde ook al zeggen, gebruik eens een plantaardige olie ! En dat werkt het beste op een iets vochtige huid. Zo trekt de olie het water de huid mee in.
Kokosolie is wel erg vet en trekt niet zo gemakkelijk in. Maar b.v. arganolie of macadamia-olie zijn oliën die snel in je gezichtshuid trekken.

Nelleke, kan jij uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een droge huid en een vochtarme huid ?

Is het niet zo dat een vochtarme huid nog wel vet heeft maar een droge huid gewoon helemaal droog is?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:12

Resistance schreef:
Is het niet zo dat een vochtarme huid nog wel vet heeft maar een droge huid gewoon helemaal droog is?

Ja, volgens mij heeft een vochtarme huid een tekort aan vocht en een droge huid een tekort aan vet. Maar hoe kan je dat zien/ voelen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:18

Een vette huid (vochtarm) heeft geloof ik vergrootte poriën, maar ik weet niet of dat altijd zo is. In mijn geval is dat wel zo, en het voelt ook wat vettig aan. Althans, nu niet meer sinds ik tea tree gebruik.

Een droge huid weet ik niet precies, maar ik denk gewoon droog en een beetje pijnlijk.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:27

Een vochtarme huid hoeft niet vettig te zijn.
Gerstekorrels horen wel bij een vochtarme huid.

Een droge huid voelt trekkerig vooral na het douchen en kan schilferig zijn.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:32

Een vetarme huid heeft schilfers en een vochtarme huid rimpels. Kan je vooral goed zien aan je scheenbenen. Of je hebt het allebei, zoals ik. Ik vind de vit E lijn van de bodyshop fijn.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:34

Vandaar al die rimpels van mij. :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:43

Jetske zegt : Een droge huid is per definitie 'vochtarm'. Een vette huid is meestal niet vochtarm, maar kan dit wel zijn. We zien een vette, maar toch vochtarme huid vooral bij mensen bij wie de barrièrefunctie van de huid verstoord is. Zie : http://www.dr-jetskeultee.nl/een-vochta ... obj7777482

Ik begrijp hieruit dat een droge huid altijd ook vochtarm is en een vette huid vochtarm kan zijn.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:59

[quote="_Nelleke_"]Xyris, dat is echt een fabeltje. Ik denk overigens dat je in de war bent met Petroleum in Vaseline, maar zowel petroleum als paraffine zijn een minerale olie. Lees ook hieronder over het 'lui' of 'resistent' worden van de huid.

quote]

Dat is dus geen fabel. Parafine sluit de huid af, waardoor er niks in komt en er niks uit komt denk je.. Er in komen doet het zeker niet, maar het onttrekt vocht uit je huid. Dat is ook de reden waardoor vaseline wel lekker vet aan voelt, en daardoor je ook denkt dat huid vet wordt (en daardoor verzorgt zou worden) Maar eigenlijk moet je steeds meer gebruiken, om het zelfde gevoel te behouden. en doordat je steeds meer gebruikt wordt je huid steeds droger en droger. met een kapotte huid tot gevolg. Zo zie je ook steeds meer de labello lippen. kapot en schraal, en maar blijven smeren, en smeren en smeren....

In feite houd je alleen de bovenlaag glad en vet, maar het probleem pak je niet aan.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:04

ista schreef:
La roche posay - Lipikar AP+

Verkrijgbaar bij de apotheek

Sluit ik me bij aan. Alle lijnen van La Roche Posay zijn voor de súper gevoelige huid, geen troep erin. En effectief. Heb de Lipikar gehad, ben nu over op de Nutritic & Toleriane lijn. Over allemaal zeer tevreden.
Laat je daar een keer over adviseren bij de apotheek.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:06

Wat ik begrepen heb adviseert Jetske wel vaseline. Maar dan 's nachts en over een moisturizer. Zodat de moisturizer in je huid trekt , maar er geen vocht uit kan.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:12

Dan nog is vaseline echt troep, hoeveel vocht je ook eronder/op smeert.
Pak dan een goede olie wat goed intrekt, of gewoon een goede liefst zonder chemische/dierlijke en andere opvulmiddelen toevoegingen Dag/nachtcrème.

Een natuurlijke verzorgingsproduct gebruiken is nog altijd het beste boven al het chemische. (100% natuurlijk bestaat niet, want dan moet je een appel in een potje leggen en er niks mee doen, zodra een ingrediënt bewerkt is, is het niet 100% natuurlijk meer)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:15

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook last van een droge huid, en een gevoelige huid. Ik smeer 's avonds na t douchen in met jojobaolie. Dit trekt snel in, en maakt mijn huid zacht zonder vet te maken. Ik koop het bij de tuinen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:18

Ik heb zelfs eczeem op mijn gezicht dus een erg droge huid, maar bij mij werkt Bio Oil erg goed!

ikke129

Kokosolie :+ wat gebruikt wordt voor bakken officieel. Ik gebruik het om mijn make up eraf te halen soms lekker dikke laag als masker of haarmasker. Ik vind het ideaal omdat het puur kokos is. Geen toegevoegde dingen. Ben voor steeds meer allergisch.

Incroyable

Ik gebruik de crème van Skin Foods. Het is van alleen maar natuurlijke producten gemaakt (je kunt het zelfs eten als je dat zou willen, het is alleen niet lekker hahaha). Ik heb een ontzettend kwetsbare huid en het werkt perfect.
Laatst bijgewerkt door Incroyable op 27-02-16 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:19

xbelieveitx schreef:
Ik heb een hele droge huid en een exzeem huid en bij mij werkt alleen kokos olie en af en toe een biafine masker.

Hier ook (geperste)kokos olie, alle andere producten branden verschrikkelijk. Zelfs vaseline...
Verder smeer ik VOOR het douchen mijn gezicht al in met de olie bij vriesweer. Water droogt het nog verder uit. Mijn gezicht was ik op een ander moment met een washandje en wat water. Daarna direct weer kokosolie er op.
Ik smeer het een aantal keer per dag.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:12

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:28

Vaseline! Niet de gewone maar deze:
Afbeelding

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:48

Mijn moeder en ik hebben een donkere huis, ik iets lichter dan mijn moeder maar gewoon de vette creme van nivea werkt het beste, in dat blauwe blik. Je hebt dan even een "glimmende kop" zoals wij dat thuis noemen ;) maar wel een zachte huid. Mijn moeder word 60 maar ze heeft echt een hele mooie huid met weinig rimpels ;)

Voor mijn lichaam gebruik ik parfum vrije bodylotion van vaseline. Die trekt niet snel in, alles wat snel "intrekt" zit vaak vol met stoffen waardoor het vervliegt zoals alchohol.