Hoog cholesterol tips en tricks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 10:04

De reden dat er geprikt is dat ik extreem moe was. Daar kwamen dus meerdere factoren uit.

Er komem veel hart en vaatziekten voor bij ons in de familie dus als hij hoog blijft ondanks het gezonde leven ga ik zeker wel aan de pillen :j dat risico ga ik niet lopen.

De rest thnx ga ik weer opzoeken en mee aan de slag

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:19

F_inley schreef:
Er komem veel hart en vaatziekten voor bij ons in de familie dus als hij hoog blijft ondanks het gezonde leven ga ik zeker wel aan de pillen :j dat risico ga ik niet lopen.

Zo onschuldig zijn de simvastines niet, hoor.
(En doorgaans overbodig: wie goede vitamine E met nog wat toebehoren slikt kan ook genetisch bepaalde te hoge cholesterol laten dalen, zonder gebrek aan Q10 en grotere kans op diabetes.)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Hoog cholesterol tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:20

Al die dokters hier...

TS, wijs besluit

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:35

Zo stom zijn de adviezen van Janneke anders niet... snap best dat TS geen risico wil lopen en gaat starten met medicatie bij geen daling, maar wat inzicht van de patiënt is nooit verkeerd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:36

Polly,
je hebt groot gelijk: nooit zo maar iets geloven wat ergens op bokt staat.

De eerste 'hit' van pubmed (de date base voor medisch wetenschappelijke artikelen) voor het woord 'statin' is:
"Association Between SLCO1B1 Gene T521C Polymorphism and Statin-Related Myopathy Risk: A Meta-Analysis of Case-Control Studies. ""

Waarbij 'myopatthy risk' gast over de aantasting van de hartspier door het gebruik van met name simvastine. (Wat veroorzaakt wordt door het verhoogd uitscheiden van Q10/ ubiquinol/ubiquinol. Een van de andere effecten van Q10 is, dat het de schadelijke effecten van LDL cholesterol remt.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 01-03-16 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:37

Drastisch minder dierlijke producten eten, minder vet eten en veel meer groente en fruit. Dan zal je cholesterol echt omlaag schieten :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:03