Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laraxXxemma schreef:Even gezocht; bij specsavers kan je al een complete bril krijgen v.a. €79 en ze hebben nu de actie dat je dan de tweede bril gratis krijgt. Weet niet of die ook in je buurt zit maar 80 euro voor 2 brillen is helemaal niet raar.
Joanne1987 schreef:Zeker doen! Je hebt maar 1 stel ogen. Ik nam mijn (vrij heftige) afwijking altijd beetje voor lief en deed er laconiek over. Totdat ik 4 jaar geleden ineens spontaan netvlies loslaten had, nog maar 25% kans had 'normaal' te kunnen zien en met spoed op een ok lag... Toen werd me duidelijk dat je echt geen risico moet nemen met je ogen! Dan daarbij kun je hoofdpijn etc krijgen en je geeft aan auto te rijden, dan is het wel degelijk gevaarlijk niet goed te kunnen zien.
Bij eyes en more heb je voor 100 eueo een complete bril, ik ga er nu al paar jaar heen en bevalt me zeer goed!
mirthheee schreef:Ik ben begonnen met een bril bij -0.75, nu denk je: ik zie nog prima.. maar toen ik mn bril kreeg ging er toch een wereld voor me open: Kijk! Dat kan ik lezen! en dat!![]()
![]()
Maar als je aan een bril begint, zet hem dan alleen op wanneer je hem nodig hebt. Er is mij ooit verteld dat je ogen harder achteruit gaat als je hem non stop op houd. Ik heb mijn bril wel non stop opgehouden, dus ik weet niet of het sneller of minder snel is gegaan. Maar voor mij ging er stiekem wel echt een wereld voor me open. Je zegt geen last van te hebben met autorijden, maar je bent er waarschijnlijk aan gewend.