Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friesam schreef:Hier ook een mannetje van 8 maanden en ik ben afgelopen week snachts ook de pineut geweest.
Denk toch een soort "sprong".
Vannacht maar 1x er uit dus ben weer blij.
Ik geeft savonds om 10 uur een fles pap ( de fles die hij normaal krijgt met granen maar kies dan voor de granen met vanille, die vind hij een stuk lekkerder)
ter info:
Dit is hier met 8 maanden en 3 weken ons voedingschema
6.30 fles met granen (pap dus maar niet die pyjama papjes)
10.00 fruit (puree)
12.30 boterham met beleg (gaat helemaal op) en fles 180 gaat meestal ook op
16.00 wat (in ons geval melk vrije) yoghurt
18.00 warme maaltijd (olvarit of zelf gemaakt)
22.00 pap fles (dus melk met granen)

Marie111 schreef:friesam schreef:Hier ook een mannetje van 8 maanden en ik ben afgelopen week snachts ook de pineut geweest.
Denk toch een soort "sprong".
Vannacht maar 1x er uit dus ben weer blij.
Ik geeft savonds om 10 uur een fles pap ( de fles die hij normaal krijgt met granen maar kies dan voor de granen met vanille, die vind hij een stuk lekkerder)
ter info:
Dit is hier met 8 maanden en 3 weken ons voedingschema
6.30 fles met granen (pap dus maar niet die pyjama papjes)
10.00 fruit (puree)
12.30 boterham met beleg (gaat helemaal op) en fles 180 gaat meestal ook op
16.00 wat (in ons geval melk vrije) yoghurt
18.00 warme maaltijd (olvarit of zelf gemaakt)
22.00 pap fles (dus melk met granen)
Waarom zo laat nog een fles? Waarom niet gewoon om 20.00 uur?
Riddershow schreef:Ik bedoelde natuurlijk geen echt dieet, daarom had ik het ook tussen haakjes gezet![]()
Zonder tanden kunnen ze in principe ook gewoon afhappen, maar kan zijn dat hij te veel in zijn mond neemt/nog niet zo goed kan doseren, misschien dan gewoon brood in kleine stukjes? Of bijvoorbeeld beschuit oid (wat klef wordt, maar niet klontert), Bruin brood klontert ook minder dan wit brood. Maar je zou ook bijvoorbeeld stukje banaan kunnen geven (niet geprakt) of andere zachte groente of fruit (evt in stukjes) om weg te knabbelen. Vaste voeding geeft eerder een verzadigd gevoel en dan kun je met meer een gerust hart 's nachts een voeding geven
chanel1985 schreef:Heb in het weekend boterhammen met smeerkaas geprobeerd, maar hij heeft nog geen tanden en hij sabberd/ slikt dat gewoon in en dan werd dat een brij in zijn keel waardoor hij stikte en ik moest ingrijpen.
Dus wacht met zo'n dingen liever tot hij iets van tanden heeft.
.
Pin je zelf ook niet te vast op "de schijf van 5" of hij moet groenten/zetmeel/fruit/iets binnen krijgen. Baby's kunnen de ene dag geen groente eten en het een andere dag weer helemaal inhalen.