Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingvdh schreef:Ik heb hypnose gedaan en bij mij heeft het niet geholpen.
Ik dacht er misschien te makkelijk over (quick fix) maar ik schiet nog compleet in de stress als mijn paard super alert reageert op bepaalde situaties.
Nu bijt ik maar door de zure appel heen door te gaan rijden en inmiddels weet ik wanneer het fout gaat en probeer mezelf dan mentaal aan het werk te zetten zodat ik geen tijd heb om aan de "enge" dingen te denken. Dat gaat steeds beter.
Bij mij is het echt irreeële angst, gaat nergens over, er is nog nooit wat gebeurd, alleen ik ben bang de controle kwijt te raken terwijl ik echt een superfijn en braaf paard heb, als hij al schrikt is het twee stappen weg en daarna is het weer goed.
ingvdh schreef:Ik ben een keer onder hypnose geweest en dat zou voldoende moeten zijn volgens de hypnotiseur.
NRJ schreef:Het was een aparte, maar positieve ervaringZe heeft me als het ware "gereset" en het zal een maandje duren voordat dit hele proces voltooid is. Voelde me daarna in ieder geval helemaal zen en gelukkig
Lukasje schreef:NRJ schreef:Het was een aparte, maar positieve ervaringZe heeft me als het ware "gereset" en het zal een maandje duren voordat dit hele proces voltooid is. Voelde me daarna in ieder geval helemaal zen en gelukkig
Ik kom net in dit topic binnen gerold. Na een flinke val waarbij ik mijn rug gebroken heb, is paardrijden niet meer hetzelfde als voordien. Ik heb echt een periode "voor" en "na" de val. Met een aantal eigen paarden aan huis is dit natuurlijk niet handig .... Dus, ik moet er wat mee. Misschien dat hypnose wat voor me kan betekenen?
NRJ mag ik je vragen waar precies je geweest bent? Mag uiteraard ook per PB hoor!
ingvdh schreef:Ik heb hypnose gedaan en bij mij heeft het niet geholpen.
Ik dacht er misschien te makkelijk over (quick fix) maar ik schiet nog compleet in de stress als mijn paard super alert reageert op bepaalde situaties.
Nu bijt ik maar door de zure appel heen door te gaan rijden en inmiddels weet ik wanneer het fout gaat en probeer mezelf dan mentaal aan het werk te zetten zodat ik geen tijd heb om aan de "enge" dingen te denken. Dat gaat steeds beter.
Bij mij is het echt irreeële angst, gaat nergens over, er is nog nooit wat gebeurd, alleen ik ben bang de controle kwijt te raken terwijl ik echt een superfijn en braaf paard heb, als hij al schrikt is het twee stappen weg en daarna is het weer goed.
Shanna schreef:Is er iemand die hypnose heeft toegepast bij een eetstoornis toevallig?
bruintje123 schreef:Ik lees ook over hoofdpijn die na hypnose weg blijft.
rockwitch schreef:maar hoe weet je dat het iemand is die echt weet waar hij of zij mee bezig is.
rockwitch schreef:Jammer dat je niet wat meer in de buurt woont, het klinkt allemaal zo logisch, maar die stap zetten is echt moeilijk, ik weet wel dat ik eigenlijk echt begeleiding moet gaan zoeken, maar hoe weet je dat het iemand is die echt weet waar hij of zij mee bezig is.