Oplossing voor dagelijks onafgebroken dromen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:46

In je dromen verwerk je inderdaad, dat hoeven niet per se heftige gebeurtenissen zijn, maar wel dingen die je eerder hebt gezien. Je hersenen zijn namelijk niet in staat om zelf nieuwe beelden te creëren, maar wel verschillende beelden te combineren. Je kan bijvoorbeeld dromen over stukjes reclames die je (al dan niet onbewust) hebt gezien. Vandaar dat je de dromen niet herkent.

Het feit dat je onrustig droomt, kan te maken hebben met onrust in je lijf of leven. Ook dit moet je breed opvatten: veel te doen, vervelende gebeurtenis, maar ook als je voor een lange periode al onrustig bent.

Ik droom al heel lang steeds periodes zeer onrustig. Van één kleine gebeurtenis of korte periode drukte, kan ik maanden onrustig dromen. Bij mij hielp het om op zoek te gaan naar rust. Ik weet dat niet iedereen erop vertrouwd, maar yoga wil wel eens helpen om weer tot rust te komen. Daarbij kan ongezond eten, met veel suikers, ook voor onrust zorgen. Je krijgt dan veel 'korte energieën' binnen, waarvan je lijf onrustig kan worden.
Ook de tips die al eerder zijn gegeven als 's avonds zo min mogelijk tv, laptop, telefoon e.d. die apparaten houden je hersenen actief, terwijl die eigenlijk in slaapmodus moeten komen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:48

Wat mij goed heeft geholpen is de afloop van je droom veranderen. Bijv. Je wordt achterna gezeten door een monster. In je droom wordt je gepakt (en dan schrik je wakker) wat kun je doen om deze droom te veranderen? Bijv. Ipv wegrennen, je omdraaien, pistool pakken en t monster doodschieten.In t begin heel lastig maar na een tijdje wel vd nachtmerries af.

http://www.gezondheidsnet.nl/slapen/bep ... che-dromen

lein82

Re: Oplossing voor dagelijks onafgebroken dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:21

Ik heb hier ook langere tijd last van gehad. Ik ben toen voor het slapen Valeriaan gaan slikken en sindsdien gaat het goed.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 14:12

Wat veel reacties, dankjulliewel! Ik zal ze na mijn werk even uitgebreid doornemen. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:19

Opschrijven of bespreken met je partner als je ergens over maalt, goed de volgende dag organiseren zodat je daar rust over hebt (niet gaan liggen met oja ik moet morgen nog wel mijn broodtrommel gereed maken en hoe laat zal ik eigenlijk dit of dat doen).

Ik moet regelmatig de hele nacht op missie en dan allerlei opdrachten doen. Dit is vooral als ik het overdag ook heel druk heb....