heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:42

Hier twee weken met een kleine pauze niet lekker. Vrijwel geen eetlust dus 3 kilo afgevallen in 6 dagen. Ben ook zeer misselijk en dat is echt niet fijn aangezien ik een angst voor overgeven heb en continu in spanning zit. Verder gewoon heel slap en lig bijna de hele dag. Heb koorts head maar dat is nu weer weg geloof ik. Wel heel erg hoesten. Pas 's avonds word ik actiever en voel ik me beter. Hopelijk gaat het snel over.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 01:15

maandag avond tijdens mn paardrijles voelde ik het opkomen.. dinsdag ochtend eerst koorts opgemeten voor ik naar school ging.. toen had ik 38.7 school ging dus toch niet door. flink koorts gehad nog en het steeg tot 39.3 zelfs. hele week ziek geweest en sinds vandaag eigenlijk weer op de been. ik heb vanavond weer gewerkt (moest vrijdag afmelden) en ik word weer een beetje de oude. ik had helaas ook de griep.. gelukkiv heb ik nu vakantie. weekje rustig aan doen en dan ben ik weer helemaal de oude!

ik eet ook vrij weinig, smaakt me allemaal ook niet en ik ben afgelopen week 2.5 kilo afgevallen..

kyam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 01:17

Ik zit nu in t ziekenhuis met de jongste griep zit bij ons in huis kleinste is helemaal gevloerd ijlen spugen koorts flauwvallen etc

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 08:09

ahh dat is met kinderen altijd zo sneu :(.. ik voel me weer een beetje mens vabdaag

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:03

Beterschap allemaal!

Ik ben een week ziek geweest met koorts, hoofdpijn, buikpijn, en de hele rattemetan. Ook bleek ik na 5 dagen een oorontsteking te hebben, de antibiotica hielp hier niet bij. Dus zit nu al een week aan de neusspray.
Ik weet niet wat ik erger vind: die griep of al ruim 2 weken met een dicht oor rondlopen... Iemand enig idee of ik hiermee nog naar de sauna kan morgen??

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:06

Heel de winter nergens last van. Nu last van koppijn, snotterig en onwijze oorpijn :( kan om half 11 terecht bij de HA. denk dat ik straks mn bed maar weer in kruip, op werk wordt het ook niks zo blegh!

Iedereen beterschap!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:16

Ik heb er ook last van. 2 weken geleden erge keelpijn, hoofdpijn en koorts. Toen gewoon doogewerkt. Afgelopen dinsdag kwam de man met de hamer. Koorts gehad tot en met vrijdag. Van het weekend ging het steeds een beetje beter dus wilde vandaag weer gaan werken. Maar pfoe, voel me echt nog niet fit. Vanmiddag kan ik bij de dokter terecht en ben nu rustig thuis aan het werk. Mail lezen, telefoontjes plegen en tussendoor even mij hoofd neerleggen.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:33

Afkloppen..... Ik ben nog niet ziek geweest, hopelijk blijft dat zo!

Beterschap voor iedereen!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:37

Sinds 9 februari en vanaf 10 februari thuis. Morgen weer werken.
Voor het eerst in mijn leven griep gehad. Pff wat een ellende. Spierpijn, koud, hoofdpijn, koorts voor 5 dagen.
Had op mijn bed een 4 seizoenendekbed liggen met daaop 2 fleecedekentjes en daarbovenop nog een dekbed van de kinderen en een warme pittenzak, had het toen pas warm :')
Nu nog steeds snotterig, hoesten en snel moe. Maar ga het toch maar weer proberen op mijn werk.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:27

Hier ook sinds vrijdag vreselijk hoesten en keelontsteking. Vanaf zaterdag 39 graden koorts met spierpijn. Ik had gehoopt hem te ontlopen want de griepgolf was op zijn retour maar niet dus.

Idd ook onder twee dekbedden en hittepit om het een beetje warm te krijgen :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:33

Hier houden we elkaar al zo'n 5 weken 'in balans'. Dan de ene ziek, dan de andere.
Te vroeg gaan werken, leverde toch weer op dat er later weer dag tot paar dagen thuis blijven op volgde.
Uiteindelijk ben ik vorige week echt heel ziek geworden met hele hoge koorts en hartkloppingen en algehele spierzwakte, duizeligheid en niet kunnen/willen eten. Dat heeft 3 volle dagen geduurd en nog eens 5 dagen eer ik het gevoel dat ik dronken was, kwijt was.
Mijn partner heeft een antibiotica kuur gehad omdat hij de longen uit het lijf hoestte en daar hoofdpijn bij had en misselijk werd ook.
Nu komen we hopelijk in rustiger vaarwater terecht. Dikke maand kwakkelen is wel genoeg geweest :)

Beterschap allemaal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:38

_Dominique schreef:
Elke keer half, hij wil maar niet echt doorzetten. Met vlagen verhoging, misselijk, buikpijn en de hele mikmak en dan weer een dag dat het heel goed gaat etc.

Ik hoop dat ie nog wel door gaat zetten want over 2,5 week ga ik op vakantie en dan wil ik dus echt niet ziek zijn.. :=

Wel nee, hoop maar dat het niet doorzet!!
Dat virus zit allang in je lijf - de vraag of je ziek wordt hangt af van de kracht van je immuunsysteem. Elke dag dat je niet ziek wordt heeft je immuunsysteem meer tijd om zich in te stellen op dit specifieke virus.

Gewoon lief zijn voor je immuunsysteem alsje gezond op vakantie wilt. Veel slapen, veel warmte, lekker eten met veel groenten en fruit, etc.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:27

Hier ook een griepslachtoffer helaas...
Vorige week begon het met een dagje heel veel spierzwakte en moeheid, ik heb die dag wel 7 uur geslapen overdag. Daarna ging het iets beter maar ik bleef rillerig en koud. Donderdag moesten we op school yoga oefeningen doen op de grond en het raam stond op een kier, waardoor de grond steenkoud was. Ik denk dat dat de 'trigger' is geweest, want die avond voelde ik me toch beroerd..

De dag erna zat mijn lijf helemaal vast, alles deed pijn en mn spieren waren helemaal verzwakt. Heel veel hoesten, met slijm wat vast bleef zitten. Zo hard hoesten dat mijn longen ervan pijn deden. Ik dacht er goed aan te doen om even een douche te nemen, maar na mijn douche viel ik ineens flauw. Die dag heb ik heel veel geslapen. Zaterdag nog steeds, hele pijnlijke longen van het hoesten en spierpijn in mijn buikspieren. Maar eigenlijk deed alles gewoon pijn. Ook weer de hele dag geslapen. Gisteren ook ineens niezen erbij en een snotneus, en machtig hoofdpijn. Vandaag hetzelfde. Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee -_-

Beterschap iedereen!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:34

Bij mij begon het 4 weken geleden op een maandag met keelpijn, hoofdpijn en duizelig, dat werd na mate de week vorderde steeds een beetje erger. Op vrijdag was ik mijn stem kwijt en was ik heel erg aan het hoesten en voelde ik me echt heel belabberd. Het weekend het zelfde en de dagen er na nog wat hoesten en was het weer over.

Misschien omdat ik de griepprik heb gehad en het daardoor niet doorzette? Is de eerste keer dat ik de prik heb gehaald.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:48

Rienn schreef:
Misschien omdat ik de griepprik heb gehad en het daardoor niet doorzette? Is de eerste keer dat ik de prik heb gehaald.

De griepprik was helaas niet de goede.
De griep die nu heerst wordt niet "gedekt" door die prik.
bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... riep.dhtml

Hier gelukkig nog weinig last.
2 kinderen zijn 2 dagen thuis geweest maar knapte weer snel op.
Op mijn mans werk wel redelijk wat zieken, maar omdat gelukkig iedereen thuis blijft die verschijnselen heeft, en dus de rest minder besmet, valt het nog mee vergeleken met vorige jaren.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:50

Hier ook helaas, sinds donderdag ben ik ziek. Heel m'n lichaam is gevoelig, spierpijn, keelpijn, hoofdpijn, duizelig en echt heel erg verkouden. Voor het hoesten heb ik natterman en dat is echt de enige hoestdrank die helpt. Sind vandaag voel ik me wel iets beter maar m'n oren zitten echt helemaal dicht en m'n ogen doen pijn, als ik ze draai krijg ik een steek zeg maar. Maar ik denk eerder dat dat te maken heeft met dat ik gister heel de dag gehuild heb, mijn oma is gister ochtend overleden |(

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:02

Oh ja, misselijkheid heb ik inderdaad ook last van. En continu zweten maar het wel koud hebben :brr:

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:08

Brainless schreef:
Rienn schreef:

De griepprik was helaas niet de goede.
De griep die nu heerst wordt niet "gedekt" door die prik.
bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... riep.dhtml

Hier gelukkig nog weinig last.
2 kinderen zijn 2 dagen thuis geweest maar knapte weer snel op.
Op mijn mans werk wel redelijk wat zieken, maar omdat gelukkig iedereen thuis blijft die verschijnselen heeft, en dus de rest minder besmet, valt het nog mee vergeleken met vorige jaren.

Ik had het gehoord. Is overigens ook de eerste en laatste keer dat ik de prik heb gehaald, al schijn je weer problemen te kunnen krijgen wanneer je hem niet haalt, maar toch wordt opgeroepen. Al is dat misschien offtopic.
Maar dan vraag je me af waarom de griep mij dan niet meeneemt terwijl ik alle verschijnselen had en de rest wel.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:20

Ik heb vanaf vrijdag de griep.. braken, hoofdpijn, buikpijn, koorst,zweten, het koud hebben.. Vanaf zaterdag heb ik ook diaree erbij gekregen... :( niet leuk dus...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:22

Rienn schreef:
Ik had het gehoord. Is overigens ook de eerste en laatste keer dat ik de prik heb gehaald, al schijn je weer problemen te kunnen krijgen wanneer je hem niet haalt, maar toch wordt opgeroepen. Al is dat misschien offtopic.
Maar dan vraag je me af waarom de griep mij dan niet meeneemt terwijl ik alle verschijnselen had en de rest wel.

Nee hoor.
Je bent niet verplicht de prik te halen en het heeft ook geen consequenties.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:28

Ik heb het ook twee weken gehad, en nu sinds vorige week weer beter..
De griep viel opzich wel mee, wel lichtelijke koorts en ontzettende spierpijn, maar al met al was het goed uit te houden.. Daarna wel meteen een verkoudheid opgelopen en toen ik dacht dat die ook afzwakte kreeg ik alsnog (voor het eerst) een voorhoofdsholteontsteking, ben daar ook mee naar t ziekenhuis gegaan en antibiotica voor gekregen.. Achteraf had ik het denk ik ook wel overleefd met alleen ibuprofen, maar normaal slik ik alleen paracetamol, en dat werkte dus echt niet tegen de pijn.. :+

De heersende griepen van de afgelopen weken zijn, dacht ik, afkomstig van allerlei verschillende virussen, en niet specifiek van één type..

Anoniem schreef:
Ik ben (nog) niet ziek geweest en hoop altijd maar dat mensen niet zo stom zijn om ziek naar t werk te gaan.
Als je ziek bent, blijf dan thuis.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je kan ook nog eens mensen ziek maken door ziek naar werk/school te gaan.. Ik heb me ook expres afgezonderd van mijn vriend en ouders om ze niet aan te steken, en t is me gelukt, naast mij is niemand anders ziek geworden.. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:54

Pfff wat ik nou toch mee maak.
Ik ben vandaag thuis gebleven omdat ik gewoon weg nog niet fit genoeg ben, en als astma patiente (en sws) ben je gewoon vatbaarder. Gisteren was ik echt nog hartstikke ziek, heel erg buikpijn en hoofdpijn.. En gelukkig niet overgegeven maar wel de hele tijd zo'n gevoel.
Maar ik moest vandaag om 6 uur op en heb dus gisteravond mij afgemeld voor school, ik had een intervision met mijn werkgroep waarbij ik ook netjes heb aangegeven dat ik ziek ben er niet bij kan zijn.. Krijg ik vervolgens over me heen dat iedereen ziek is en dat zij er wel allemaal zijn en dat ik dus lieg!!
Echt ff wtf! mijn hoofdpijn is redelijk weg maar mijn buik, echt heel erg krampen en steken. Ik zou niet eens op de fiets kunnen stappen zo..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:55

Vriendlief en eigenlijk iedereen om me heen heeft inmiddels al de griep gehad.
Het bizarre is dat ik overal nog steeds tussendoor huppel, terwijl ik normaal gesproken altijd de eerste ben die word aangestoken. Ik snap er niets van :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:03

@Lienek: vreselijk hoor, dat soort reacties!
Volstrekt respectloos!
Ziek is ziek, dat hebben ze van jou te respecteren en dat ze zelf wel zo stom zijn om toch te gaan, staat daar volledig buiten!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:17

Das wel heel erg dat er gezegd word dat je lieg. Ziek is ziek klaar uit en je wilt niet iedereen aansteken.
Beterschap voor iedereen hier