Willen jullie even luisteren naar mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:46

Laibadji schreef:
Joolien: Ik laat mijn vriend de ernst echt zien. Al huilend zeg ik dat hij geen respect heeft voor mij en dat het jammer is dat de persoon die hij het liefst zou moeten zien zo behandeld. Ik heb hem ook heel duidelijk gezegd dat ik heel ongelukkig ben en dat ik het zo niet langer wil. Ik zeg hem dan ook dat als het blijft duren ik er over nadenk om weg te gaan. Dan schrikt hij en wordt hij heel lief maar na een dag of 2 is hij het weer vergeten.

Ik heb ook hulp in het huishouden maar zij is meer ziek of met verlof dan dat ze komt.

En ja hoor het kan in 2016! Mijn vriend is een gevaar voor een computer.

Mmm, dan is hem meenemen naar de psych wel een geode optie. Want als jij je beter wil gaan voelen, moet ook hij in mijn inziens gaan veranderen.

Wat denk je nu over het hulp zoeken bij een psycholoog?

Laibadji

Re: Willen jullie even luisteren naar mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 16:52

Joolien: Ik kom net van een therapeut. Vorige week gevraagd om aan hem om mij even ademruimte te geven. Ik had het gevoel dat ik vast zit en er momenteel niet door geraak. Ik heb het momenteel moeilijk met het feit dat ik moet veranderen en dat ik 'het probleem' ben terwijl mijn omgeving zijn eigen zin doet en steeds hetzelfde blijft vragen. Zo is het moeilijk voor mij om te veranderen en aan mezelf te werken....
Ik heb al een 3 tal therapeuten gehad gedurende 20 jaar en ik heb bij geen enkele al het gevoel gehad dat deze uitdeden.
Deze therapeut zat er wel dichtbij. Hij vertelde mij dat hij nu pas in ziet dat empathie zo belangrijk is voor mij. Ik geef mij 200% voor iemand anders maar ik heb het gevoel dat ik mijn inzet niet terug krijg. Mensen lezen mij niet en voelen mijn pijn niet terwijl ik dat bij anderen wel doe. Ik heb zo nood aan iemand die mij 'ziet'. Echter wanneer er mij gevraagd wordt hoe het met mij gaat, gaat het masker op en zal je ook niets zien... En zo blijf ik rondjes draaien....

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:55

Jeetje zeg, wat een verhaal. Ik krijg zelf al een rot gevoel als ik het alleen maar lees.

Wat vervelend voor je dat je in deze situatie zit en dat je het gevoel hebt het niet op te kunnen lossen.

Een belangrijke 1e stap zal zijn om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Het is niet haalbaar alles te doen hier moet iets aan veranderen.

Je zegt dat je vriend je niet serieus neemt. Dit klinkt misschien heel egoïstisch, maar je vriend bepaald niet wat jij moet doen. Jij bent de baas over jezelf en jij kan aangeven wat je wilt en je bepaalt zelf de grenzen.

Je hebt maar 1 leven en hopelijk gaat het je lukken dit leven op een fijne manier in te vullen.

Begin bij jezelf en je zoontje en ga vanuit daar verder denken.

Het zal heel moeilijk zijn en je zal waarschijnlijk veel weerstand krijgen, maar uiteindelijk wordt het beter.

Ik las laatst een spreuk waar ik heel veel aan heb. 'Het hoofd denkt, het hart weet.'
Luister naar je gevoel en handel daar na.

Hou je taai en zet hem op. Er is niets mis met je, je bent overbelast. Alleen jij kan de situatie veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:59

Laibadji schreef:
Joolien: Ik kom net van een therapeut. Vorige week gevraagd om aan hem om mij even ademruimte te geven. Ik had het gevoel dat ik vast zit en er momenteel niet door geraak. Ik heb het momenteel moeilijk met het feit dat ik moet veranderen en dat ik 'het probleem' ben terwijl mijn omgeving zijn eigen zin doet en steeds hetzelfde blijft vragen. Zo is het moeilijk voor mij om te veranderen en aan mezelf te werken....
Ik heb al een 3 tal therapeuten gehad gedurende 20 jaar en ik heb bij geen enkele al het gevoel gehad dat deze uitdeden.
Deze therapeut zat er wel dichtbij. Hij vertelde mij dat hij nu pas in ziet dat empathie zo belangrijk is voor mij. Ik geef mij 200% voor iemand anders maar ik heb het gevoel dat ik mijn inzet niet terug krijg. Mensen lezen mij niet en voelen mijn pijn niet terwijl ik dat bij anderen wel doe. Ik heb zo nood aan iemand die mij 'ziet'. Echter wanneer er mij gevraagd wordt hoe het met mij gaat, gaat het masker op en zal je ook niets zien... En zo blijf ik rondjes draaien....

En daarom denk ik dat het zo belangrijk is, dat je je vriend in dit process moet betrekken. Want zoals ik al eerder zei, jij kunt wel willen veranderen, maar als je vriend dat niet doet, is het heel makkelijk om weer terug te vallen, zo niet onmogelijk om te veranderen.
Zie het als iemand die naar een therapeut gaan omdat ze door haar vriend geslagen wordt. Dan kan ze nog wel 6 keer in de week naar een peut gaan, maar als ze thuis komt en haar vriend blijft slaan, zal er niks veranderen.
Het is natuurlijk belangrijk dat je mondiger wordt en nee durft te zeggen. Maar als je omgeving zo lang gewend is dat je altijd ja zegt, is dat heel; moeilijk aan te passen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:14

Jeetje ts da's een flink verhaal. Het eerste wat er in mij op komt is; misschien moet je eerst weer eens vrienden worden met jezelf. Van jezelf houden en voor jezelf opkomen. Je wordt alleen geboren en je gaat alleen dood. En daarom is het ook belangrijk om oké met jezelf te zijn. Zal niet makkelijk zijn maar het is een goeie basis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:16

Laibadji schreef:
Mensen lezen mij niet en voelen mijn pijn niet terwijl ik dat bij anderen wel doe.

Je kan nooit van een ander verwachten dat die voelt wat jij voelt en tussen jouw zinnen door kan lezen, dat is niet eerlijk tegenover de ander.
Als jij oets wil zeggen of laten weten zul je zelf duidelijk en ditect moeten communiceren. Niet verwachten dat een ander dat voor jou kan aanvoelen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:21

Jeetje wat moet jij je rot voelen! Volgens mij zeg je te snel ''ja'' en doe je te veel voor anderen. Wij hebben een akkerbouwbedrijf en mijn man is 38 en ook totaal niet handig met de computer :+ Hij besteed de boekhouding uit.
Dat is ook een mogelijkheid he, dat je je vriend verteld dat het teveel is en hij zijn dingen voor school zelf moet doen en de boekhouding dan uit moet besteden aan een boekhoudkantoor.

Hoeveel uur werk je? Is het niet mogelijk ouderschapsverlof aan te vragen (bestaat dat in België?) of anders gewoon minder te gaan werken?
Zo niet, is het geen optie te stoppen met deze huishoudelijke hulp en een nieuwe te zoeken waar je wat meer aan hebt?

Heb je ook al eens laten kijken naar eventuele lichamelijke oorzaken voor hoe je je nu voelt? Soms is er gewoon een chemische onbalans in de hersenen waardoor je je zo somber voelt en echt in een flinke depressie kan belanden.
Daarnaast is het misschien ook goed om je bloed eens goed te laten analyseren of eventuele tekorten.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:22

Stop met smoezen verzinnen(heb al therapie gehad, andere werken niet mee.), nu de huisarts bellen.
Je zit in een cirkeltje en daar kom je niet uit door andere te veranderen.
Jij moet bij jezelf beginnen, dat zal een goede psych jou ook leren.
Daarna ga je ook zien of deze relatie geschikt voor jou is.
Laat de opleiding van je vriend los want heel eerlijk, jou vriend bedonderd de boel als hij zijn vriendin de opdrachten laat maken. Als hij er geen tijd voor heeft dan moet HIJ de oplossing zoeken niet jij

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:50

als ik je reacties lees komt bij mij hoog-sensitiviteit binnen schieten. Hier is (op internet) een heleboel over geschreven.
Misschien kun je er wat erkenning vinden en daarnaast staan er eventueel ook praktische tips om jezelf te beschermen tegen al die invloeden van buitenaf.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 23:23

Nog eens goed met mijn vriend gesproken en mijn hart gelucht. Ik hoop dat de boodschap nu toegekomen is.
Ik hoop dat ik de kracht vind om maandag de dokter te bellen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 23:23

_black_rose_ schreef:
als ik je reacties lees komt bij mij hoog-sensitiviteit binnen schieten. Hier is (op internet) een heleboel over geschreven.
Misschien kun je er wat erkenning vinden en daarnaast staan er eventueel ook praktische tips om jezelf te beschermen tegen al die invloeden van buitenaf.

Doet een psycholoog de diagnose of is dat ook de dokter?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:32

Ik weet niet hoe de Belgische wet is, maar in NL is het zo, dat er 1 persoon is die kan bepalen of jij kunt werken: dat ben jij. Niet eens de bedrijfsarts, al helemaal niet de huisarts, jijzelf.
Zou dat "bij jullie" ook zo zijn, dan zou het een zegen zijn.

Wat mij verder treft, is dat je schreef dat je vroeger werd gepest - en dat dat nog steeds (subtiel) doorgaat.

Pesters zijn dol op zinnetjes als "Oh, Janneke? Als zij nee zegt, hoef je dat heus niet te geloven, hoor!"
:r
En er zijn goedwillende lieden die hier gezellig in meegaan: "Nee, je moet niet van anderen verwachten dat ze zus en zo doen, dat is niet eerlijk van jou tegenover hullie, nee: je moet zelf flink zijn en aanpakken!" (Ja, doe-hoei. Flink aanpakken, dat doe jij al jaren! Oneerlijkheid tegenover jou, dat is er ook al jaren in overvloed!)

En de enige "les" die jou wellicht "gelezen" moet worden: meis, neem jezelf serieus, dadelijk ben je op en kapot en burnt out - dat wil je niet.
.....en dat is meteen, zo vermoed ik, het moeilijkste wat er is, want dat is krek wat pestkoppen er letterlijk dan wel figuurlijk uitslaan bij hun slachtoffers: dat JIJ belangrijk bent!!!

:(:) :(:) :(:) :(:)

Goed, dat je je verhaal hier doet en ik hoop dat je er steun aan hebt!!

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:36

Laibadji schreef:
_black_rose_ schreef:

Hps is geen stoornis waar een diagnose aan hangt, maar het is wel iets waar je rekening mee kunt houden. Hoge prikkelbaarheid hoeft niet te komen door hs, maar kan ook komen doordat je stresslevel constant heel hoog is, of dat je eigenlijk veel ongemak ervaart om iets te doen of om ergens te zijn.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 23:38

Wil ook even verduidelijken waarom ik therapie heb stopgezet.

Ik kon de therapeut zijn lichaamstaal niet lezen. Hij had altijd een heel neutrale houding waardoor ik niet wist hoe ik moest reageren en wist ik niet wat hij van mij verwachtte. Dit maakte mij heel onzeker en voelde ik mij onbegrepen.

Janneke2 bedankt voor jouw reactie.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 23:39

Joolien: Bedankt voor jouw duidelijke uitleg.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:43

Ik heb je verhaal gelezen heftig hoor, de reacties daarop heb ik overgeslagen.
Geen adviezen of tips van mij.
Ik wil ik je heel graag een hele dikke virtuele knuffel geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:02

Ik heb veel respect voor je TS. Jij hebt 1. een hele zware jeugd gehad en 2. je beleeft nu ook nog eens een ontzettend zware tijd!

Je trauma's in combinatie met een druk werkleven is inderdaad genoeg om een burnout in de hand te werken, wat je al ervaren hebt. Mensen gaan vaak te licht over een burnout. Een burnout kan nog jaren gevolgen hebben, zeker als er voordien ook al psychische klachten waren.

Sterk als je bent ga je gewoon altijd door met je leven.

Maar nu is er ook nog eens een zwangerschap en een kind bijgekomen. Mijn persoonlijke mening is dat er veel te weinig wordt stilgestaan bij hoe moeilijk dat allemaal niet is voor een vrouw. Het is eigenlijk bijna vreselijk. Je ziet je mooie figuur als sneeuw voor de zon verdwijnen. Je hormonen worden helemaal overhoop gehaald waardoor je je echt slecht kunt voelen. En als je inderdaad dan ook nog eens een hele zwangerschap amper kunt eten, terwijl je zoveel energie verbruikt, het is om gek te worden.

Om dan nog maar te zwijgen over de bevalling. Bevallen is ingrijpend. Mensen zeggen altijd dat je het wel vergeet, en daarmee is het klaar. Maar dat is niet zo.

Tenslotte nog de maanden daarna: alles is slap geworden, je gezicht ouder en je haar valt uit. Als je borstvoeding geeft zijn je mooie borsten gewoon zonder een woord te zeggen uit je leven verdwenen. Voor je gevoel heb je nu de tieten van een oud vrouwtje. Je bent nu een moederfiguur. Letterlijk en figuurlijk.

Daarnaast heb je met een kleine zo goed als geen tijd meer voor jezelf. Als je dan ook nog eens een veeleise de man hebt, werk en een heleboel verplichtingen, dat trekt niemand!!!

Verwijt jezelf dus niets, echt niet ts. Het is perfect normaal dat je je zo voelt.

Wat jij nu nodig hebt, is rust en balans. Je lichaam moet kunnen bijtanken (en daar moet je toch minder hooi voor op je vork nemen). Je hormonen moeten ook terug op orde komen. Vooral je bijnieren zouden weleens uitgeput kunnen zijn omdat jouw lichaam waarschijnlijk voortdurend een stresshormoon afscheidt. Neerslachtigheid en vermoeidheid zijn daar zeker een gevolg van. Maar ook je veranderde hormoonhuishouding door de zwangerschap kan heel wat narigheid meebrengen.

Verder, zolang je verleden niet verwerkt is, zal dat een zware last op je schouders blijven. Daar kom je niet vanaf en dat weegt hoe dan ook door. Geef jezelf hier niet de schuld van.

Misschien is het goed om een andere therapeut te zoeken, maar wie zal je helemaal begrijpen? Probeer in elk geval een erg ruimdenkend, ervaren iemand te treffen. Maar misschien kan je ook zelf beginnen verwerken. Misschien geeft het je net rust om niet nog een extra verplichting te hebben, nl. naar de therapeut moeten.

Kijk ook eens naar de basis van je gezondheid: eet je goed? Voldoende groenten? Niet te veel suiker, niet te veel vet? Extra vitaminen en mineralen bijnemen is zeker een goed idee gezien de periode van het jaar.

Vitamine D kan je helpen met energie. C helpt om ziektes tegen te houden, B is goed tegen vermoeidheid en goed voor je haar en celwerking, calcium en magnesium voor sterkere botten en pijnvrije spieren,... allemaal zeer welkom als je een zware tijd hebt!

Wat je relatie betreft daar kunnen wij niet over oordelen. Maar je mag jezelf best wel beschermen, hoe moeilijk ook. Je doet het echt zo goed allemaal en dat moet je man toch vroeg of laat eens inzien. Want straks word je ziek en dan staat hij er alleen voor, en wat dan?

Omarm jezelf en gun jezelf dus wat rust en liefde! Zoek manieren om te ontspannen en weet dat alle overige problemen stap voor stap opgelost kunnen worden. Rome is niet op één dag gebouwd, en dat geldt ook voor een lichaam en geest die weer in balans moeten komen. Dat duurt lang maar het kan.

Belangrijkste van mijn hele brief: het is perfect normaal dat je je nu zo voelt! Je houdt het allemaal nog goed vol als ik het zo lees. Ik zou het niet kunnen.

En wat die hoogsensitiviteit (HSP) betreft, als je dat bent, dan weet je dat, zonder enige twijfel. Lees er wat over online. Stel dat je HSP'er bent, dan is het zeker zaak om op tijd te gaan ontprikkelen.

Een diagnose zal je eerder bij een psycholoog krijgen dan bij een arts, maar eerlijk gezegd zou ik me daar niet op beginnen focussen. Dat maakt het erger. Gewoon voor jezelf uitmaken of je je erin herkent en er dan mee leren omgaan, met vallen en opstaan.

Succes in elk geval met alles.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 00:09

Robin_S schreef:
Ik heb veel respect voor je TS. Jij hebt 1. een hele zware jeugd gehad en 2. je beleeft nu ook nog eens een ontzettend zware tijd!

Je trauma's in combinatie met een druk werkleven is inderdaad genoeg om een burnout in de hand te werken, wat je al ervaren hebt. Mensen gaan vaak te licht over een burnout. Een burnout kan nog jaren gevolgen hebben, zeker als er voordien ook al psychische klachten waren.

Sterk als je bent ga je gewoon altijd door met je leven.

Maar nu is er ook nog eens een zwangerschap en een kind bijgekomen. Mijn persoonlijke mening is dat er veel te weinig wordt stilgestaan bij hoe moeilijk dat allemaal niet is voor een vrouw. Het is eigenlijk bijna vreselijk. Je ziet je mooie figuur als sneeuw voor de zon verdwijnen. Je hormonen worden helemaal overhoop gehaald waardoor je je echt slecht kunt voelen. En als je inderdaad dan ook nog eens een hele zwangerschap amper kunt eten, terwijl je zoveel energie verbruikt, het is om gek te worden.

Om dan nog maar te zwijgen over de bevalling. Bevallen is ingrijpend. Mensen zeggen altijd dat je het wel vergeet, en daarmee is het klaar. Maar dat is niet zo.

Tenslotte nog de maanden daarna: alles is slap geworden, je gezicht ouder en je haar valt uit. Als je borstvoeding geeft zijn je mooie borsten gewoon zonder een woord te zeggen uit je leven verdwenen. Voor je gevoel heb je nu de tieten van een oud vrouwtje. Je bent nu een moederfiguur. Letterlijk en figuurlijk.

Daarnaast heb je met een kleine zo goed als geen tijd meer voor jezelf. Als je dan ook nog eens een veeleise de man hebt, werk en een heleboel verplichtingen, dat trekt niemand!!!

Verwijt jezelf dus niets, echt niet ts. Het is perfect normaal dat je je zo voelt.

Wat jij nu nodig hebt, is rust en balans. Je lichaam moet kunnen bijtanken (en daar moet je toch minder hooi voor op je vork nemen). Je hormonen moeten ook terug op orde komen. Vooral je bijnieren zouden weleens uitgeput kunnen zijn omdat jouw lichaam waarschijnlijk voortdurend een stresshormoon afscheidt. Neerslachtigheid en vermoeidheid zijn daar zeker een gevolg van. Maar ook je veranderde hormoonhuishouding door de zwangerschap kan heel wat narigheid meebrengen.

Verder, zolang je verleden niet verwerkt is, zal dat een zware last op je schouders blijven. Daar kom je niet vanaf en dat weegt hoe dan ook door. Geef jezelf hier niet de schuld van.

Misschien is het goed om een andere therapeut te zoeken, maar wie zal je helemaal begrijpen? Probeer in elk geval een erg ruimdenkend, ervaren iemand te treffen. Maar misschien kan je ook zelf beginnen verwerken. Misschien geeft het je net rust om niet nog een extra verplichting te hebben, nl. naar de therapeut moeten.

Kijk ook eens naar de basis van je gezondheid: eet je goed? Voldoende groenten? Niet te veel suiker, niet te veel vet? Extra vitaminen en mineralen bijnemen is zeker een goed idee gezien de periode van het jaar.

Vitamine D kan je helpen met energie. C helpt om ziektes tegen te houden, B is goed tegen vermoeidheid en goed voor je haar en celwerking, calcium en magnesium voor sterkere botten en pijnvrije spieren,... allemaal zeer welkom als je een zware tijd hebt!

Wat je relatie betreft daar kunnen wij niet over oordelen. Maar je mag jezelf best wel beschermen, hoe moeilijk ook. Je doet het echt zo goed allemaal en dat moet je man toch vroeg of laat eens inzien. Want straks word je ziek en dan staat hij er alleen voor, en wat dan?

Omarm jezelf en gun jezelf dus wat rust en liefde! Zoek manieren om te ontspannen en weet dat alle overige problemen stap voor stap opgelost kunnen worden. Rome is niet op één dag gebouwd, en dat geldt ook voor een lichaam en geest die weer in balans moeten komen. Dat duurt lang maar het kan.

Belangrijkste van mijn hele brief: het is perfect normaal dat je je nu zo voelt! Je houdt het allemaal nog goed vol als ik het zo lees. Ik zou het niet kunnen.

En wat die hoogsensitiviteit (HSP) betreft, als je dat bent, dan weet je dat, zonder enige twijfel. Lees er wat over online. Stel dat je HSP'er bent, dan is het zeker zaak om op tijd te gaan ontprikkelen.

Een diagnose zal je eerder bij een psycholoog krijgen dan bij een arts, maar eerlijk gezegd zou ik me daar niet op beginnen focussen. Dat maakt het erger. Gewoon voor jezelf uitmaken of je je erin herkent en er dan mee leren omgaan, met vallen en opstaan.

Succes in elk geval met alles.

Bedankt om mij te horen... Ik zit hier nu te huilen. Oprecht bedankt, heb het gevoel dat er eindelijk iemand is die mij begrijpt.
Xxx

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:20

Laibadji schreef:

Ik kon de therapeut zijn lichaamstaal niet lezen. Hij had altijd een heel neutrale houding waardoor ik niet wist hoe ik moest reageren en wist ik niet wat hij van mij verwachtte. Dit maakte mij heel onzeker en voelde ik mij onbegrepen.

Janneke2 bedankt voor jouw reactie.

Maar lieve ts, het gaat er helemaal niet om dat je op een goede manier moet reageren of doen wat er van je verwacht wordt bij je therapeut, dat is nu juist ook waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt, dat je continu bezig bent met het letten op en opvangen van signalen (m.n. mogelijke negatieve signalen) over wat je moet doen en wat er van je verwacht wordt, waarbij je continu voor anderen aan het invullen bent wat ze van je denken en verwachten. Je hebt een grote behoefte aan erkenning, waardering en medeleven vanuit je omgeving maar je probeert deze te krijgen door hard te werken/rennen voor anderen en zo werkt het helaas niet, waardoor je je vervolgens in de steek gelaten voelt en onbegrepen. Waardering en genegenheid krijg je omdat mensen om je geven, niet omdat je je drie slagen in de rondte werkt, het hoeft niet verdient te worden en als je je in een omgeving bevindt waarin dat wel zo is dan is er ofwel sprake van miscommunicatie of je hebt je onbewust omringd met mensen die niet het beste met je voor hebben.
Natuurlijk moeten mensen in je omgeving veranderen in de zin dat je niet overvraagd mag worden maar de enige die jouw grenzen kan bewaken ben jij zelf. Niet omdat het jouw schuld is maar omdat jij de aangewezen persoon bent om je eigen leven vorm te geven en voor jezelf op te komen.
Je kan niets doen aan de jeugd die je hebt gehad en de mate waarin je door (de problematiek van) je vader bent gevormd maar de manier waarop je met jezelf verder gaat heb je zelf in de hand. Dat klinkt heel simpel en is het in praktijk natuurlijk niet maar toch is het aan jou in hoeverre er verandering komt.
Duidelijk is dat de manier waarop je tot nu toe hebt gehandeld en die je je jeugd heeft doorgeholpen nu niet meer voldoende werkt en meer na- dan voordelen heeft. Je zet je volledig in en gooit er nog een paar scheppen bovenop als het niet genoeg lijkt of blijkt, met uitputting van jezelf als gevolg. Hulde aan je inzet en doorzettingsvermogen maar dit is door niemand vol te houden. Ik hoop dat je in de therapie met je therapeut aan het onderzoeken bent wat er anders kan, want nog meer van hetzelfde gaat niet helpen. Als jij je onzeker voelt bij je therapeut omdat je niet weet hoe je moet reageren dan kan je vragen wat hij bedoelt of wat hij van je verwacht. Een therapeut is er voor jou, die veroordeelt je niet en zijn (of haar) uitgangspunt is de wens om jou bij te staan en te helpen terwijl jij werkt aan jezelf. Een therapeut, ook een hele ervaren therapeut, is echter ook maar een mens en niet helderziend. Dat wat jij niet deelt blijft onbekend en daar kan vervolgens niet (passend) op gereageerd worden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:26

Misschien ga je met mijn antwoord niet blij zijn.Maar ik vind dat je verwachtingspatroon naar anderen ook heel groot zijn.
Ik kan me misschien als enigste wel indenken waarom je contract niet verlengd is.In principe kan je niet ontslagen worden in je zwangerschap periode dus ik neem aan dat je contract niet verlengd is omdat je in het onderwijs anders een vaste benoeming moet hebben.
Ook al zijn collega's nog zo aardig ,ergens moet je een zekere afstand kunnen bewaren.

De taken die je verricht zijn veel,maar niet meer als dat ik dagelijks verricht.Dus ik denk dat een normaal functionerend mens dat ook wel aan kan.
Je bent natuurlijk ook nog vol op aan het ontzwangeren met de hele hormoon zooi erbij wat je ook niet het meest psychische evenwichtige mens maakt.
Ik denk dat je vooral voor jezelf moet uit maken wat je wilt en daar naar werken en minder van anderen mensen moet verwachten.Een ander kan je geluk niet maken ,dat kan je alleen zelf doen door onder ander grenzen te trekken en duidelijk te maken wat je wel en niet wil .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:39

Laibadji schreef:
_black_rose_ schreef:

Hoog sensitief vind ik ook zo'n vreselijk overrated ding. Waarschijnlijk kan iedereen zich herkennen in de punten van HS, iedere moeder zal haar kind herkennen in HS en ik kan al mijn 150 leerlingen er ook zo onder scharen. HS gaat echt nergens over, is geen diagnose en geen stoornis.

Verder ben ik het met beatje eens; je hebt verwachtingen die niet eerlijk zijn voor anderen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 11:06

beatje schreef:
Misschien ga je met mijn antwoord niet blij zijn.Maar ik vind dat je verwachtingspatroon naar anderen ook heel groot zijn.
Ik kan me misschien als enigste wel indenken waarom je contract niet verlengd is.In principe kan je niet ontslagen worden in je zwangerschap periode dus ik neem aan dat je contract niet verlengd is omdat je in het onderwijs anders een vaste benoeming moet hebben.
Ook al zijn collega's nog zo aardig ,ergens moet je een zekere afstand kunnen bewaren.

De taken die je verricht zijn veel,maar niet meer als dat ik dagelijks verricht.Dus ik denk dat een normaal functionerend mens dat ook wel aan kan.
Je bent natuurlijk ook nog vol op aan het ontzwangeren met de hele hormoon zooi erbij wat je ook niet het meest psychische evenwichtige mens maakt.
Ik denk dat je vooral voor jezelf moet uit maken wat je wilt en daar naar werken en minder van anderen mensen moet verwachten.Een ander kan je geluk niet maken ,dat kan je alleen zelf doen door onder ander grenzen te trekken en duidelijk te maken wat je wel en niet wil .

Ik kan jou wel begrijpen hoor. En neem van mij aan ik snap mijn werk ook maar ik was reeds TADD ik had nog nooit een opmerking gekregen en kreeg altijd te horen dat ik goed werk leverde. Het enige wat mij was gezegd was dat ik te hard werk en dat mijn lat te hoog ligt. De stopzetting kwam als een donderslag bij heldere hemel. Niemand had mij gewaarschuwd. Nu nog zeggen ze dat mijn werk heel goed is. Dus voelt het voor mij aan dat ik moest vertrekken om wie ik ben als persoon. En de jaren voor de zwangerschap was alles super en vonden ze mij wel 'leuk'. Tijdens de zwangerschap ben ik psychisch geknakt en was ik inderdaad niet te genieten. Ik heb bij de gynaecoloog gevraagd om mij te helpen maar zij weigerde mij thuis te zetten. Dit had ik zo hard nodig. Dus iedere dag heb ik mij vooruit gesleept. Iedere dag was een gevecht om door te komen. Op een bepaald moment was ik in staat om domme dingen te doen en nog wou niemand helpen en moest ik verder doen. Hierdoor werd ik triester en triester en minder 'leuk'. Het is zwaar om te vatten dat je je werk verliest omdat je zo diep in de put zit. Dat doet zo immens veel pijn.
Nu na de zwangerschap ben ik terug rustiger en dit merkt mijn werk ook op.

Wat de hoeveelheid taken betreft kan ik deze ook aan als ik mij goed voel maar nu lijkt het onoverkomelijk...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:37

Laibadji schreef:

tie.

Ook hier ga je niet blij van worden, vermoed ik...

Want dat je bent gestopt, je zijn lichaamstaal niet kan lezen, is juist een groot probleem van je!
Het is nl ook niet de bedoeling dat je hem leest maar dat je leert door je op jezelf te concentreren.
Ja, dit roept alles op tot een " nee, hij kan me niet helpen etc" maar uiteindelijk zul je snappen dat het juist een bepaalde tactiek is, waardoor jij uit he vastgelopen cirkel komt EN dus jezelf leert veranderen!

Zodat jij het leven anders gaat voelen dan dat je nu doet..

En geloof me, je zal je in 1e instantie nog slechter, onbegrepener, kwader etc voelen in dit proces.
Maar uiteindelijk zul je dingen anders gaan zien, zodat he verwachtingspatroon van jezelf en anderen anders wordt, zodat het voor jou anders gaat voelen !

Dit heeft tijd nodig (die jij jezelf niet gunt)...

Tip: dubbele afspraak ha, je openingspost laten lezen en vragen om (toch weer) een psych...
En dan niet na 5x stoppen!
Beterschap...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:10

Hoi Ts,

wat een vervelende situatie zeg. Allereerst heel veel sterkte :j

Ik wil eigenlijk toch iets vertellen wat je misschien niet leuk vindt, maar ik doe het alleen om je te helpen.
Ik keb iemand van heeel dichtbij die dit zo geschreven zou kunnen hebben. Ik herken heel veel uit je verhaal.

Diegene zou mogelijk ook van mij vinden dat ik haar niet genoeg steun en het stomme is, ik kan daar niets mee.
Zij zegt ook dat ze heel veel voelt en onbewust oppikt, maar ik kan daar vaak helemaal niets mee, want ik zie zulke situaties heel anders. Ze is heel slim en is heel goed op haar werk, maar houdt het moeilijk vol omdat ze zo mogelijk nog meer aandacht besteed aan collega 1: die ze voelt dat hij niets helemaal eerlijk is, en collega 2: die zus of zo werkt. Maar zii doet het zo goed!

En weet je: het klopt ook! Ze doet het heel goed en ia heel slim. Maar je merkt in alles dat ze continue vergelijking maakt met anderen. En als de ander zelfverzekerd genoeg is om daar helemaal niet naar te kijken geeft dat problemen want dan krijgt ze geen waardering.

Het probleem ligt gedeeltelijk bij anderen. Maar vooral ook bij jezelf. Aan jou de taak om zelfstandig te worden en zelfbewust. En die therapeut doet dat heel goed. Hij zorgt dt je niet bij hem kunt 'spieken', maar dat je zelf na moet denken over wat JIJ vindt. Aanhouden die persoon en jezelf motiveren erheen te gaan. Dat verdien je! :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:26

Klinkt mogelijk ook wat gek.
Ik zou beginnen met aan jezelf denken.

Zowel in je relatie als op het werk.

Niet zo bezig zijn met wat anderen vinden.