Restless legs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:05

Ik heb het juist in bed het ergste vaak. Of als ik op de bank zit met een deken. Ik heb ook PLMD (schokken in slaap) vreselijk vervelend.
Bij mij hielp B12 ook heel aardig. Maar nu vond de dokter mijn waardes iets te hoog en moest 't stoppen.
Als het heel erg plak ik een sticker (alleen op dokterrecept verkrijgbaar)

Magnesium en melatonine maken het bij mij 5 keer zo erg en dan stuiter ik echt het bed uit.

yarrah

Re: Restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:31

B12 kan nooit te hoog zijn dat is onzin van je dokter. Gewoon door blijven prikken :-).
Je moet stoppen, maar je hebt er wel baat bij? Dan is het toch raar dat je moet stoppen.
Voor meer info:
http://stichtingb12tekort.nl/

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:14

Ik heb de pillen van de stichting B12. Volgens mijn dokter zat de waarde boven de 1000 en dat was ietsje te hoog. Dus ik moet minder slikken. Maar ik slik al de laagste dosis dus ben er maar mee opgehouden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:18

Ik heb het ook al jaren inderdaad. Bij mij helpt magnesium slikken goed. Maar ik heb wel even moeten zoeken welke het beste werkt.
Warmte verergert bij mij ook inderdaad. Heel lastig als je het eigenlijk altijd koud hebt. Verder veel met mijn benen naar beneden zitten of veel staan, dan is het 's avonds ook erger. En als ik moe ben is het nog veel erger.

Ik moet echt zoveel mogelijk met mijn benen omhoog zitten, elke dag magnesium slikken en het soms maar accepteren na een lange dag staan. Ik slaap alleen met een shirt, benen bloot. Anders word ik gek van de wiebelbenen.
En douchen voor ik naar bed ga helpt ontspannen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:23

Ik heb het ondanks mn ijzer infuus en nu hb9 nog wel gehad 's avonds.

Als verschil heb ik nu ook een stoel waar het voetendeel omhoog kan en daar zit ik 's avonds op.

Eerst dacht ik dat bewegen nodig was, maar heb juist last na veel bewegen denk ik.

Masseren is ook wel even fijn, maar geen geduld om dat lang te doen eigenlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:28

Ik heb dat ook superpony. Juist als ik veel heb gestaan, naar beneden heb gezeten met mijn benen of heb gelopen heb ik 's avonds meer last als ik dan ga zitten of liggen. Alsof de spieren en zenuwen dan niet goed kunnen ontspannen/

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:32

Ja een heftige workout wat later op de avond is ook geen goed idee.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 14:02

Jeetje best nog veel mensen hebben hier last van!

Ik heb het bijna altijd als ik inderdaad lekker op de bank lig, met een dekentje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:08

Ik heb het ook, vooral als ik moe ben. Ga dan meestal maar gewoon naar bed. Eerder ook vaak s nachts maar nu gelukkig geen last meer van. Ik neem ook extra magnesium, wel de citraat of celaat en slik vitamine D. Lijkt wel te helpen

Oh ja en waarom steunkousen? Houd je vocht vast dan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:12

Ik heb juist de oxide. Had de citraat geprobeerd omdat de oxide minder makkelijk opgenomen schijnt te worden. Maar deze hebben bij mij minder effect dan de oxide gek genoeg.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:12

ik heb toen der tijd tegen slaapwandelen antidepressiva gekregen. deze zouden ook werken tegen restless leg syndrome. tegen het slap wandelen hielp het wel. helaas is dat maar ene tijdelijke oplossing anagezien het niet goed is voor de lever.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 14:36

MarjanB schreef:
Ik heb het ook, vooral als ik moe ben. Ga dan meestal maar gewoon naar bed. Eerder ook vaak s nachts maar nu gelukkig geen last meer van. Ik neem ook extra magnesium, wel de citraat of celaat en slik vitamine D. Lijkt wel te helpen

Nee vanwege de doorbloeding zei hij..
Moest het maar gaan proberen.. Haha

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:13

Ik meld me ook! sinds een half jaar last van RL, geen idee waarom, woon sinds toen wel op kamers en kook dus zelf (probeer gevarieerd en gezond te leven maar misschien dat ik toch een fout maak ergens). Ik heb het vooral op dagen dat mijn benen veel hebben moeten doen, ben ook bewust gestopt in de horeca en in de supermarkt begonnen want had altijd last nadat ik had gewerkt. wanneer ik in bed ga liggen duurt het nog heel lang voordat het weggaat, het liefst wil ik steeds opstaan en blijven lopen want dan is het vervelende gevoel minder.
magnesium is een veel genoemde tip, maar zijn er ook gewoon voedingsproducten waar van zichzelf al veel magnesium in zit? misschien dat ik die dan iets meer kan toevoegen in mijn eetpatroon. (dat ik nu onbewust deze producten misschien veel te weinig binnen krijg).
Het enige dat nu helpt is mijn benen hoog leggen (kussens onder m'n benen als ik ga slapen) en proberen doodstil te liggen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:25

crazy_funky schreef:
MarjanB schreef:

Nee vanwege de doorbloeding zei hij..
Moest het maar gaan proberen.. Haha

Kan wel eens wat inzitten hoor :) Ik heb ook een slechte doorbloeding door lymf- en lipoedeem. Moet eigenlijk ook steunkousen aan..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:27

Hier ook lipoedeem :j
En moet eigenlijk ook steunkousen aan. Maar heb echt een hekel aan die dingen. Dus zolang het nog zonder kan....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:29

Amanda schreef:
Hier ook lipoedeem :j
En moet eigenlijk ook steunkousen aan. Maar heb echt een hekel aan die dingen. Dus zolang het nog zonder kan....

Ik heb nu een apparaat! Echt ideaal ga er elke avond een half uur in nu :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:41

Oh die ken ik. Heb ik ook wel eens in gezeten. Zo heftig heb ik het gelukkig niet (meer). Als ik mezelf maar in acht neem gaat het eigenlijk heel goed de laatste tijd. Heb wel een tijde manuele lymfedrainage gehad. Ook heel fijn. Maar ook niet meer nodig gelukkig.
Hielp overigens ook erg goed tegen de restless legs. Ik geloof absoluut dat er een verband is.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:49

Ik heb zelf ook al tijden last van restless legs, geërfd van mijn opa vrees ik. Hij gaat 's nachts altijd rondjes door huis lopen, dat doe ik juist niet. Ik moet juist niet gaan lopen, dan wordt het alleen maar erger. Voor mij is de oplossing zoveel mogelijk met mijn benen omhoog zitten (als ik op de bank zit bijvoorbeeld). Verder staat het voeteneinde van mijn bed permanent omhoog. Soms heb ik (stress)perioden waarin het erger is, vaak ook gecombineerd met kramp. Als het zo erg is wil ik nog wel eens slapen met kniehoge sokken aan, in tegenstelling tot de meeste mensen is warmhouden bij mij dus juist een oplossing. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:53

Ik hou wel wat vocht vast. Heb de sokken wel in mn benen staan. Zomers ook opgezette voeten.

Wil graag een bed met beweegbare bodem, om voeten omhoog te zetten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:05

Ik heb het ook vreselijk!! Altijd als ik ga zitten op de bank 's avonds, of ik nou druk ben geweest of niet. In bed heb ik het ook niet. Dokter geweest, kwam er op neer: Ja je moet er maar mee leren leven, hopelijk gaat het over, meestal niet. En bedankt he :+ heb medicijnen geprobeerd, werkten niet. Ook geen spataders, en ben nog jong (22) :Y)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:22

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 14:39

Ik heb magnesium tabletten gehaald, ga zo de eerste nemen.
Ben zeer benieuwd!

Ja er mee leren leven, is makkelijk zeggen voor iemand die het niet heeft, is echt om gek van te worden als je het hebt!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:23

Restless legs wordt veroorzaakt door de zenuwen (nee niet door nerveusiteit). In sommige gevallen wordt het veroorzaakt door zoiets als spataderen, dan is het dus een soort bijwerking van een ander aandoening.
Je hoeft rusteloze benen niet alleen in je benen te hebben, je kunt het in je hele lijf hebben. Ze zijn ook bezig om de naam te veranderen omdat het dus niet alleen in je benen hoeft te zitten.

Vroeger noemden ze het breibenen. Omdat de dames 's avonds met hun breiwerk gingen zitten en er dan last van kregen. :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 23:16

Het leek er even op dat het weer zover was vanavond maar moet zeggem dat ik er nu geen last van heb.
Afgelopen weken wel bijna elke avond raak.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:38

Stuk sunlight zeep aan je voeteneind neer leggen.