Fitnessabonnement -> Dieven zijn het!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:04

Laibadji schreef:
Hier in België kan het blijkbaar wel nog. Ik ben er niet ingetrapt maar aan het aantal leden te zien zijn er dus wel mensen die hier met open ogen in lopen! Op een zelfde afstand ongeveer is er een fitness met wel eerlijke praktijken. Dan word ik daar toch liever klant hoor!!

F.O in Destelbergen? Zo ja, voor die €50 heb je om de 10 weken een conditietest, krijg je een fitplan voor wederom 10 weken, mag je onbeperkt deelnemen aan de groepslessen, kan je gebruik maken van de sauna etc. Nee, dan vind ik dat geen gekke prijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fitnessabonnement -> Dieven zijn het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:06

Ik betaal 27 euro per maand (+ gratis groepslessen), maar sta er ook wel 6 dagen per week, dus in verhouding is het geen geld :D
En het is per maand betalen, dus ook makkelijk opzegbaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:14

Ayasha schreef:
Als zonnebank 1x per dag is, is het toch niet onbeperkt? :=

:') :') dat was mijn gedachte ook :') :') :')

maar ik denk dat je 1x per dag redelijk onbeperkt kunt noemen als je het over zonnebanken hebt..
anders worden al die sportfanaten nog crispy..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:15

Maar waarom zijn het nu dieven? Het is je uitgelegd en je bent vrij om voor deze sportschool te kiezen of niet. Dieven zijn het imo pas als je een overeenkomst hebt en dan blijkt het anders te zijn dan overeengekomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:27

elenaMM77 schreef:
Ayasha schreef:
Als zonnebank 1x per dag is, is het toch niet onbeperkt? :=

:') :') dat was mijn gedachte ook :') :') :')

maar ik denk dat je 1x per dag redelijk onbeperkt kunt noemen als je het over zonnebanken hebt..
anders worden al die sportfanaten nog crispy..

hans van willigenburg zou er de hele dag onderliggen :') Ik vermoed dat die 1x per dag dus van 5 minuten tot 15 uur mag zijn :=

Ik had een 10 rittenkaart a 10 euro per keer. Dat was voor mij voldoende, aangezien ik niet elke week kon. Bij mij dachten ze trouwens wel mee wat het voordeligst was.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:42

Ik zit bij Basic_fit voor 17 euro per maand. Daar kan ik voor sporten, meedoen aan de virtuele lessen en er is een douche cabine.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 15:50

Openingszin is inderdaad wat hard uitgedrukt maar emotioneel mens dat ik ben druk ik dus op de knop verzend ipv eerst is te ademen! Sorry hiervoor. :o

Bij deze fitness betaal je 130 euro inschrijving, 39 euro administratie kosten en dan 60 euro per maand en dit verplicht voor minstens 12 maanden. Dat komt op 889 euro per jaar!!!! :$
Spoiler:
Dan zijn het toch wel een beetje dieven in mijn ogen }>

Ik ben hier niet voor gegaan!! Veel te duur!!!

En ja hoor vriendlief zal mij nu fitnessspulletjes voor thuis kopen. We starten met een crosstrainer. Ok tweedehands weliswaar maar dan kan ik trainen wanneer ik wil en deze zijn betaalbaar! :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:51

Denk er wel aan dat een crosstrainer lawaai maakt en dat is niet altijd even fijn voor de buren.
Bovendien krijg je het bloedjeheet op zo'n ding en in een sportschool hebben ze airco, maar thuis heb je die luxe niet altijd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:52

Ik snap nog steeds niet waarom het dan dieven zijn. Ze geven vooraf duidelijk aan wat de kosten zijn.
Jij wilt dat niet. Dus hebben ze niets van je afgenomen :+ Het is nog steeds een eigen keuze om je al dan niet in te schrijven bij een elite sportschool.

Overigens gaat een crosstrainer alleen je niet zoveel helpen. Dat is gewoon gewenning voor je lichaam.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:53

Cayenne schreef:
Denk er wel aan dat een crosstrainer lawaai maakt en dat is niet altijd even fijn voor de buren.
Bovendien krijg je het bloedjeheet op zo'n ding en in een sportschool hebben ze airco, maar thuis heb je die luxe niet altijd.

Bekend probleem ja := vooral de warmte

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 15:53

DeMolenhoek schreef:
Laibadji schreef:
Hier in België kan het blijkbaar wel nog. Ik ben er niet ingetrapt maar aan het aantal leden te zien zijn er dus wel mensen die hier met open ogen in lopen! Op een zelfde afstand ongeveer is er een fitness met wel eerlijke praktijken. Dan word ik daar toch liever klant hoor!!

F.O in Destelbergen? Zo ja, voor die €50 heb je om de 10 weken een conditietest, krijg je een fitplan voor wederom 10 weken, mag je onbeperkt deelnemen aan de groepslessen, kan je gebruik maken van de sauna etc. Nee, dan vind ik dat geen gekke prijs.

Hey neen een sportcentrum in de buurt van Ninove. Daar krijg je ook wel sauna, groepslessen en massagestoel voor in de plaats maar ik wens enkel te sporten. Ik hoef al dat extra niet te hebben. Was dus voor mij niet de ideale plaats om te zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:54

denbine schreef:
Inderdaad , ben een lange tijd werkzaam geweest in deze branche.
Wat ilonaa zegt klopt volledig!

Dan hoop ik dat dat voor 2012 is geweest, want na 2012 is een lidmaatschap stilzwijgend verlengen voor langere periodes niet meer toegestaan. Uitzondering voor lidmaatschappen van verenigingen, maar over het algemeen is een sportschool geen vereniging en gaat dit dus niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:55

Vergeet mijn pb dan maar. :D

Nou, hoop dat je snel iets gepast vind :j

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 15:55

Cayenne schreef:

Van buren hebben wij geen last tenzij de koeien beginnen te loeien! :D Hij kan ook een fris plaatsje staan waar het niet te warm en niet te koud is! Bedankt voor de tip!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 15:57

Janine1990 schreef:
Ik snap nog steeds niet waarom het dan dieven zijn. Ze geven vooraf duidelijk aan wat de kosten zijn.
Jij wilt dat niet. Dus hebben ze niets van je afgenomen :+ Het is nog steeds een eigen keuze om je al dan niet in te schrijven bij een elite sportschool.

Overigens gaat een crosstrainer alleen je niet zoveel helpen. Dat is gewoon gewenning voor je lichaam.

Ja crosstrainer alleen is niet de beste oplossing maar ik ga ook gewichten halen, een bal voor buikspier oefeningen en is het de bedoeling dat ik ook een blokje om loop. Daarnaast ook natuurlijk nog met de paarden rijden. Ik hoop dat dit voldoende zal zijn. Mijn moeder geeft lichamelijk opvoeding dus ik kan van haar de nodige oefeningen krijgen om goed te sporten thuis! *\o/*

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:35

Niet naar Basicfit gaan, daar kun je bijna niet opzeggen. Ik ben er al weken mee bezig en ze reageren nergens op. Het hele internet staat er vol mee en ook op hun facebook.
Dus zoek een leuke sportschool waar je een knipkaart hebt of waar je zeker weet dan je het na een paar maanden kunt opzeggen of dat het dan ophoudt. Succes!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:33

Hoe bij basic fit kan je niet opzeggen?
Of je abbo is maandelijks opzegbaar of je zit vast voor een jaar.. lijkt me erg simpel.

Snap het drama hier eerlijk gezegd niet, er zijn verschillende fitnessen, met verschillende werkwijzen en prijzen. Vaak staan de prijzen al online op de sites.

Basic fit is goed als je weet wat je doet of alleen maar cardio wilt doen.
Wat ik bij ons in het KT gedeelte zie is echt om te huilen.. zulke mensen zijn veel beter af bij een duurdere fitness waar meer controle en begeleiding is.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 14:36

De prijzen staan bij deze fitness niet online. Ze lokken je met de mogelijkheid om 7 dagen gratis te sporten. Uiteindelijk wordt daar niets van gezegd als je daar dan zit en dringen ze echt 1 van hun abonnementen op. Ik geraakte daar bijna niet weg omdat ik weigerde. Er werd echt druk op mij gelegd om te tekenen. Sorry hier doe ik niet aan mee. Dit is geen fitness voor mij. Ik heb er 30 min over gedaan om weg te raken. (En ik kon niet zomaar opstaan want het is met een beveiligingspoortje dat de uitbaatster moet openen.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:40

Er is vaker geklaagd over de mentaliteit van diverse sportscholen.. ook over basic fit en drama voor wat betreft opzeggingen.. Niet ontvangen, gewoon afschrijven, toch aanmaningen sturen etc..... dus de klachten van ts staan niet op zichzelf :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:48

Hier maandelijks opzegbaar, eenmalig 15 euro opstqrtkosten en daarna 15 euro per maand automatisch incasso. Hier mee kun je aan alles mee doen, groepslessen, krachttraining, cardio, spinning, sauna, zwemmen. Alleen consumpties en zonnebank betaal je extra voor. Niks dieven hier, vind dit een zeer nette prijs en een zeer nette sportschool.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:50

Kijk eens bij Krav Maga een zeer goede sport voor de spieren, onze dochter doet dit ook en zei is echt veel sterker in haar benen geworden.
Het is wel een harde sport.
Per maand opzegbaar , en draai die gratis proefles eerst voor je, je evt aanmeld het is echt net zo goed als een sportschool.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 14:52

Cemlys schreef:
Hier maandelijks opzegbaar, eenmalig 15 euro opstqrtkosten en daarna 15 euro per maand automatisch incasso. Hier mee kun je aan alles mee doen, groepslessen, krachttraining, cardio, spinning, sauna, zwemmen. Alleen consumpties en zonnebank betaal je extra voor. Niks dieven hier, vind dit een zeer nette prijs en een zeer nette sportschool.

Daar zou ik ook direct voor tekenen hoor!!! *\o/*

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 14:52

Klaas15 schreef:
Kijk eens bij Krav Maga een zeer goede sport voor de spieren, onze dochter doet dit ook en zei is echt veel sterker in haar benen geworden.
Het is wel een harde sport.
Per maand opzegbaar , en draai die gratis proefles eerst voor je, je evt aanmeld het is echt net zo goed als een sportschool.

Wat is Krav Maga? Ik ken dat niet? :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:58

secricible schreef:
Dan hoop ik dat dat voor 2012 is geweest, want na 2012 is een lidmaatschap stilzwijgend verlengen voor langere periodes niet meer toegestaan. Uitzondering voor lidmaatschappen van verenigingen, maar over het algemeen is een sportschool geen vereniging en gaat dit dus niet op.

Oh, ik heb hier een sportschool in de buurt, die dus inderdaad van een lidmaatschap uitgaat...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:01

Laibadji schreef:
De prijzen staan bij deze fitness niet online. Ze lokken je met de mogelijkheid om 7 dagen gratis te sporten. Uiteindelijk wordt daar niets van gezegd als je daar dan zit en dringen ze echt 1 van hun abonnementen op. Ik geraakte daar bijna niet weg omdat ik weigerde. Er werd echt druk op mij gelegd om te tekenen. Sorry hier doe ik niet aan mee. Dit is geen fitness voor mij. Ik heb er 30 min over gedaan om weg te raken. (En ik kon niet zomaar opstaan want het is met een beveiligingspoortje dat de uitbaatster moet openen.)

Nou, dat is dan geen aanbeveling daar te gaan sporten. -O-
Het lijkt wel vrijheidsberoving/chantage.
Zouden al die andere sporters daar ook tegen wil en dank zitten? :')
Ken je mensen die daar sporten, heb je het er al met ze over gehad, hoe ze je behandeld hebben?

Krav Maga is een vorm van zelfverdediging die in Israël is ontwikkeld.