Gekneusde/gebroken rib na val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:29

Het gaat alweer veel beter. Waarschijnlijk dus lichte kneuzing ofzo.

Alleen als ik zit heb jk er last van en kleine stukjes fietsen gaat wel al weer.

Nou zeggen mijn ouders dat jk morgen naar school toe kan fietsen maar dat heb ik hiervoor nog niet gedaan. Zover (5km)
Is dat verstandig? Want eergisteren ging ik fietsen maarde wind duwde mijne fiets bijna om en due wou ik tegen houden en toen voelde ik mijn ribben wel weer.
Nu dus alleen als ik zit.

Mijn vader denkt dat het lichte kneuzing is en dat ik alles alweer kan maar ik ben niet zo zeker...
Want gister deed het dus wel weer even pijn en het is niet 100% weg.

Ook maak ik nog gebruik van de lift en vermijd ik drukke plaatsen/trappen ivm beuken.

Lekker warrig naar hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat het beste js.

Ik kan wel weer alles (lopen, dansen,rennen maar niet rennen/sporten)
Dusja...

Hior het graag

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:42

Ik heb mijn ribben meerdere keren gekneusd gehad. Wat mij erg heeft geholpen is rustig bewegen. Van rust wordt je megastijf. Helpt de genezing niet echt is mijn ervaring

Ineke2

Re: Gekneusde/gebroken rib na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:58

Zo te lezen is het inderdaad maar een lichte kneuzing geweest en kun je bijna alles weer.
Gewoon proberen te fietsen dan, ga wat vroeger weg zodat je op een wat langzamer tempo kan fietsen dan kom je wel.

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:02

Britta31 schreef:
Kan je niet tijdelijk een boodschappenwagentje met 2 van die wielen gebruiken.Bejaarden lopen er ook weleens mee rond.En met de lift op school.

Je bedoelt volgensmij een rollator! :')
Leuke beschrijving wel! :+

denbine

Re: Gekneusde/gebroken rib na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:29

Ik heb ook 2 keer de boel gekneusd en 1 x gebroken

Wat ik weet is dat na een aantal dagen het echt zeer deed. Om de boel te ontlasten trok ik m'n schouder op en stond ik scheef. Kon amper bewegen en goed ademhalen was echt moeilijk. De laatste keer ook een longontsteking daar door gehad.