Welk zijliggingskussen voor baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Welk zijliggingskussen voor baby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 15:53

Nee, ik tot 31 januari dus daar heb ik nu niets aan hihi

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:59

Hier had ze ook een voorkeurshouding ondanks dat ze de eerste 4 weken netjes na elke voeding en verzorging andersom werd gelegd ze lag namelijk in het ziekenhuis.

Ook geen fysieke beperking ma kreeg wel oefeningen van de fysio om haar te stimuleren naar de andere kant te kijken.

Verder geen ervaring met het kussen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:31

Als ik het geweten had had ik ze veel
Meer gedraaid ipv alleen maar op de rug.

Ik heb een tweeling en het meisje heeft een afplatting. Ons zoontje helemaal niet, terwijl die met de vacuumpomp gehaald is. Daar had ik het veel eerder bij verwacht. Schijnt dat afplatting nog behoorlijk bijtrekt tot dat ze ouder zijn.

Iemand hier ook een ervaring met of mening over redressiehelm?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:33

Mijn nichtje had ook een forse afplatting maar nu ze 5 is, zie je er niks meer van. Artsen wilden eigenlijk een helm geven maar besloten toch af te wachten. Iedereen had er een hard hoofd in maar is echt mooi weggegaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 16:39

Afplatting kan verbeteren met verloop van tijd :j maar zie ook nog genoeg waarbij dat niet is gebeurt en ze een vreselijk plat achter hoofd hebben. En dat zelfs als volwassene nog zichtbaar is. Gelukkig dat je met het haar nog veel kan doen.

Helmpje, De fysio zei dat houdingsadviezen met zulke resultaten gaf als een helmpje. Maar als je kind fysiek zijn hoofd niet goed kan draaien en dat ook lang duurt voordat dat verbeterd, lijkt mij een helmpje wel zinvol. Grootschalig onderzoek gaf ook aan dat een helmpje geen meerwaarde had en wel veel nadelen. Moet zeggen dat ik niet weet of ik een helmpje zou doen, vind dat heel lastig.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:58

Pinacolada schreef:

volgens de fysio zijn die helmpjes achterhaald en had het weinig meerwaarde. het was een hype.
die afplattingen die trekken wel bij en zeker als ze wat ouder zijn en er meer haar op zit.
ik zou een helmpje alleen maar doen als het gezichtje door de afplatting scheef is gegaan of dreigt te gaan. dat kan namelijk ook gebeuren. dat ene oor een stuk hoger zit dan de andere.

veel ouders gingen voor een helmpje omdat ze de afplatting geen gezicht vonden. dan denk ik, kind heeft er geen last van, geen pijn aan. het zijn alleen de ouders die zich eraan ergeren. collega had om deze reden een helmpje voor dr kind. ik vond het supersneu voor dat kindje. de hele dag met dat zweterige ding op. en aan het einde van de rit had het nog weinig geholpen. ding af en houdingsadviezen en het trok bij. die van mij had een afplatting die even groot was en die was nog sneller weg getrokken dan haar met dr helmpje. daarbij moest dan ding ook nog eens om de zoveel tijd aangepast worden omdat hoofdje natuurlijk groeit. moest ze weer een nieuwe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 23:08

Baby ligt nu fijn in de delta baby en slaapt als een roos! Heb eerst even uitgetest bij het wakker zijn uiteraard en ligt er echt fijn in :)

Alles wat nu bijtrekt voordat hij kan omrollen is mooi meegenomen :)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:49

Hier zijn ze de 4,5 maanden en ligt er nog steeds heerlijk in.

Heb een documentaire op een vandaag gevonden over de helmpjes. Hoor iedereen hetzelfde, maar onze fysio heeft aandelen erin geloof ik haha. Gemeten is ze ook nog nooit, we zullen zien.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 06:46

Ik wil toch wel even reageren op de helmpjes.

Onze kleine had een afwijking van 112 en heeft nu 2 maanden z'n helmpje op. Ik zag er giga tegenop maar het gaat perfect. De afplatting is bijna verdwenen en hij wil graag z'n helm op. 23 uur per dag en dat uurtje vind hij echt niet leuk.
Achteraf de beste keuze ooit.
Nadeel..tja je kind wordt aangestaard maar gelukkig snapt hij daar weinig van met 8 maanden.
Wil iemand meer weten pb maar.

De onderzoeken die je leest zijn bij kinderen tot 108 uitgevoerd onze kleine had 112. Dus dat mag je niet vergelijken

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:39

Pinacolada schreef:

Ik heb een tweeling en het meisje heeft een afplatting. Ons zoontje helemaal niet, terwijl die met de vacuumpomp gehaald is. Daar had ik het veel eerder bij verwacht. Schijnt dat afplatting nog behoorlijk bijtrekt tot dat ze ouder zijn.

Ja ik en ik vond het ellende. Mijn zoontjes hopfd lag steeds open, alleen maar jeuk. Het is wel weer mooi geworden. Mijn volgende als die ooit mag komen gaat ook op zij. Hij is verkeerd om geboren, eerst met het achterwerk en toen de rest. Daar door spierblessure in de nek en daardoor voorkeurshouding ontwikkeld.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:10

wemkelover schreef:
Pinacolada schreef:

Ja ik en ik vond het ellende. Mijn zoontjes hopfd lag steeds open, alleen maar jeuk. Het is wel weer mooi geworden. Mijn volgende als die ooit mag komen gaat ook op zij. Hij is verkeerd om geboren, eerst met het achterwerk en toen de rest. Daar door spierblessure in de nek en daardoor voorkeurshouding ontwikkeld.

Mag ik vragen waar je het helmpje hebt laten maken?

Onze kleine heeft zelfs eczeem/koemelk allergie en toch gaat het heel goed met de helm door de speciale binnenkant.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:17

friesam schreef:
wemkelover schreef:

Mag ik vragen waar je het helmpje hebt laten maken?

Onze kleine heeft zelfs eczeem/koemelk allergie en toch gaat het heel goed met de helm door de speciale binnenkant.

Helmpje is in drachten gemaakt en aangemeten, orthin heette dat geloof ik.
Hij had anders nooit eczeem of iets. Maar nu sinds de helm, die nu toch al bijna een jaar af is. Heeft hij soms nog dat het weer terug komt. De kapper en het cb zeiden berg, maar gaat hele goed en dan komt het weer terug. En het is sinds dat hij de helm heeft gehad.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:22

Mijn zoontje had ook een afplatting. Waardoor hij half jaar lang een helmpje moest. Zat ook boven de 100.

Ik kon kiezen on steeds in een zijlig kussen enzo. Of helmpje. Ik koos voor helmpje zodat afplatting
Zo goed als weg is. ( met een zijlig kussen kregen we dat nooit voor elkaar)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:27

Je hebt. Licht. Matig en zwaar. Mijn zoon had zwaar waardoor een helmpje hield. Bij licht en matig juist niet.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:53

Ik zou naar een osteopaat gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:57

Wemkelover, ai, dat is ook naar zeg dat dat ontstaan is door het helmpje. Kan mij ook voorstellen dat het jaargetijde invloed kan hebben. In hartje zomer een helm dragen of nu: Slaapkamer is nu lekker fris.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:44

Hier (was) ook een heftige en scheve afplatting. Maar door nu 2 maanden het helmpje zie je het al amper meer. We houden nog wel vol.
In warme situaties (carnaval en verjaardag van een oma bijv) is het helmpje af. En we hebben natuurlijk veel geluk met de winter maanden.

Ties heeft dus wel eczeem en toch geen problemen.
Het helmpje is bij LIVIT gemaakt.

Ik zag er zo tegenop dat ik er nachten van wakker lag van te voren maar achteraf valt het 200% mee.